K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2009, 18:25   #31
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Ja jeg synes også 6-8 mdr. er lang tid. jeg har allerede været der i 2 mdr. men jeg føler mig mest tryg der. hvis jeg var på reva ville jeg blive så angst og forvirret, men Kofoeds skole der har jeg været før og kender lærerne. jeg er der 2 timer om dagen og får lov til at tage pauser, og jeg tør også fortælle dem når mit hovede brænder sammen og jeg vil hjem. Så der er både plusser og minusser de tager også hensyn til min ryg så jeg gennemgår bare forløbet og bider tænderne sammen Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 09:56   #32
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Hej alle. Jeg var til møde med min sagsbehandler i torsdags og socialrådgiveren fra kofoeds skole men jeg er så angst til møder så jeg har glemt det hele ligeså så snart jeg går ud af døren. Dagen efter sagde jeg det til socialrådgiveren på skolen og vi holdt et nyt måde. Denne gang med socialrådgiveren og lederen af køkkenet hvor jeg arbejdsprøves og også denne gang glemte jeg det hele ligeså snart jeg gik ud af døren på grund af angsten. det er jo forfærdeligt at jeg ikke ved hvad der skal ske i mit eget liv. Jeg lider af angst koncentrationsbesvær og dårlig hukommelse. Er der nogen herinde der har det på samme måde og hvad kan man gøre ved det? knus fra Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 10:55   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også koncentrationsbesvær og svigtende hukommelse, mener sågar jeg oprettede en tråd herinde engang, hvor jeg søgte råd......men jeg har allerede glemt dem

Min psykiater anbefalede mig at tage EYE Q en særlig form for fiskeolie, men da de er ret dyre er jeg først gået i gang med dem nu, hvor SP opsparingen kunne kunne betale for dem. De skulle være noget nær et mirakel på hukommelse og koncentrationsområdet, så jeg synes jeg vil prøve dem, da det andet er uacceptabelt at leve med, man bliver sgu så frustreret.....

Hvis du googler på nettet, så kan du læse om børn og voksne med diagnoser som Feks DAMP/ADHD som har taget EYE Q og har noget nær fået et nyt liv, de er også gode mod angst og andre psykiske lidelser, der netop påvirker koncentration og hukommelse....

Dog skal man regne med at koncentration og hukommelse først vender tilbage efter 12 ugers brug, men virkningen fortsætter i øget styrke jo længere tid der går, men ophøre igen hvis man ikke tager olien.
Og det SKAL være EYE Q, de andre fiskeolie produkter har ikke samme effekt.

Man kan få det som kapsler, flydene mm.
Det koster CA 350 -450 kr for 3 mdr.....men jeg VIL bare ha' dem koste hvad det koste vil.


Sidst redigeret af Ninja; 20-06-2009 kl. 11:01.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 11:33   #34
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
hej Helene. Tak for dit svar. fiskeolie lyder sandsynligt, Hjernen er jo lavet af de samme fedtsyrer som der er i fisk og så er det jo et naturprodukt. jeg bruger også meditation afspændingsmusik og røgelse til at lindre min angst. derudover har jeg købt et marsvin(Muffe) da det virker utroligt beroligende at sidde med sådan et dyr. det er dejligt vi har det her sted til at udveksle erfaringer mange knus fra mig
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 11:36   #35
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Paw jeg har det på nøjagtig samme måde og derfor optager jeg altid mine møder når jeg så kommer hjem kan jeg høre det igennem et par gangemere ikke nok med at man ikke kan huske men den smule man kan huske får man lavet meget negativt oppe i sin hjerne ikke altid helt berettiget , brug Helene`s råd men køb dig også en optager så du kan høre det igennem igen når du kommer hjem og det kan så også have den side effekt at du lige kan tage et refaret af det der er sagt så du kan have det liggende i din sag , alle mine møder er på mp3 og så har jeg en hel mappe hvor jeg lægger dem ind sådan at jeg i resten af tiden kan gå ind og høre det hvis der er uenighed mellem mig og kommunen

Ud over det får jeg løbende aktindsigt det vil sige at ca tre dage efter møde både med reva og kommune får jeg en kopi af hvad de har skrevet ned og lagt ind i min sag ...

Det kan være en måde at gøre det på ..
  Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 11:36   #36
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan også bede om et referat af mødet. Og hvis der træffes afgørelser, så SKAL du naturligvis have et brev med love og paragraffer om det.

Mange optager møderne pga. koncentrations- og hukommelsesproblemer, så det kan jeg da også anbefale dig at gøre.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 11:45   #37
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Min psykiater anbefalede mig at tage EYE Q en særlig form for fiskeolie, men da de er ret dyre
Ja, EYE Q er meget dyre, og derfor har jeg lavet min egen efterligning, som er meget billigere.

For en del år satte jeg mig ind i hvad EYE Q indeholder, og fandt frem til, at man faktisk lige så godt kan tage nogle billige fiskeoliekapsler og så nogle kæmpenatlys-oliekapsler.

Jeg køber de billigste fiskeoliekapsler i Netto (ca. 18 kr. for 120 kapsler), og så køber jeg kæmpenatlys i Matas (de er jævnligt på tilbud).
Jeg selv tager en "håndfuld" fiskeoliekapsler (den store dosis p.g.a rygproblemer) og så tager jeg 2 kæmpenatlys hver aften til sengetid.
Kort efter at jeg begyndte på kæmpenatlys kunne jeg mærke virkningen, det hjalp på koncentrationen.

Begge mine børn (9 og 12 år) får hver 2 fiskeoliekapsler og 1 kæmpenatlys om dagen. Og det kan ses/mærkes på deres præstationer i skolen.
Min datter på 12 har en snert af ADHD, og jeg kan klart mærke en forskel på før og efter, at hun fik disse kapsler.

Jeg kan ikke huske detaljerne i alt dette om disse olier, og deres betydning.
Men dengang fik jeg, i min lokale helsekostbutik, et hæfte, der hedder "Den intelligente fedtsyresammensætning" af doktor i medicinsk videnskab Olle Haglund, Sverige.
Måske der kan findes noget ved hjælp af Google.

Mange mennesker, og måske i særdeleshed mennesker som "os på K10", der slås med både det ene og det andet, vil have gavn af sådan en "cocktail".

Så fandt jeg den sørme, her er lige lidt "godnatlæsning" :
http://www.body-zones.dk/db/filarkiv..._fedtsyrer.pdf

Og her er lidt om fiskeolie (fundet ved en meget hurtig søgning, der findes sikkert mere) :http://www.medicinmedfornuft.dk/dk/d...gtsmerter-.htm

Og her er lidt om kæmpenatlysolie: http://www.netspiren.dk/pi/Alpha-Gla...14121-451.aspx

Det der er i EYE Q, som ikke er i alm. fiskeoliekapsler er GLA, og det er i kæmpenatlys.
Denne blanding (EPA, DHA og GLA) kaldes netop
"den intelligente fedtsyresammensætning".

Sidst redigeret af Trold; 20-06-2009 kl. 12:00. Årsag: Links tilføjet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 11:47   #38
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
tusind tak for jeres råd. Nu ved jeg hvad nogle af mine sp-penge skal gå til, jeg overlever i forvejen kun ved at jeg skriver alt ind i min mobiltelefon eller min ekstra hjerne som jeg kalder den så en båndoptager ville helt sikkert være god for mig fra mig
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 12:22   #39
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Paw vil klart anbefale at du tager en mp3 afspiller med optager den er så lille at de ikke vil lægge mærke til den , jeg havde før de opdagde at jeg optog alt min om halsen med høretelefoner hængende ned så troede de jo bare jeg havde hørt musik på vejen og den kunne fange alt samtale

Også kan du jo bruge den til afspiller og høre musik også

Kender godt den med telefonen jeg er også lidt lost uden min mobil alle aftaler skal ind i den og skal jeg huske at ringe til nogen skal det også ind i den ellers er det glemt igen i løbet af 5 min
  Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 14:44   #40
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Pyha!! Nu er min Arbejdsprøvning på kofoeds skole slut og nu vil de skrive ind til kommunen. Nu er der kun tilbage at vente, medmindre Kommunen finder på nogle andre ting jeg skal igennem. Kryds fingre for mig fra paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Kan ikke mere Spearl Alt det andet 11 05-10-2011 20:52
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Kan ikke mere Gizmomis Alt det andet 8 20-02-2009 22:16
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension