K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2010, 01:55   #31
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Ja, lunasdatter, mit valg består af dette fx:

skal jeg købe mad til familien så vi alle kan blive mætte
-eller
skal jeg købe medicin til mig selv(ego!) så jeg er i stand til at stå ud af sengen og få en normal dagligdag for familien som muligt?

Dette simple valg skal jeg træffe sidst måneden året rundt og vi er desværre, og har aldrig været, så heldige at have nogen som kunne hjælpe os økonomisk, men dejligt at se/høre at man stadig formår dette familier i mellem(skønt det ikke må være rart, sådan rent følelsesmæssigt, hm...)

Har jeg et frit valg?
(-og undskyld jeg lige bruger et andet eksempel end den m bolig )

Og ps, var det ikke meningen med livet at vi skulle bevæge os fremad og ikke tilbage i tiden?
Jepsen... jeg ved ikke med dit liv..men mit går fremad....

Jeg har da heller ingen der hjælper mig økonomisk.. mine forældre har kun deres folkepension de er i 80-erne .. og jeg er også alene om at skulle betale mit dyre medicin..

Men jeg har en dejlig familie som er der for mig både når jeg er ked af det og når jeg er glad .. så på den måde er jeg svine rig

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 02:12   #32
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, der kan vi kun være enige, ang det at være så svine heldig at have hinanden

-men jeg er ikke enig i, at man vælger selv når man ikke selv får lov(overordnet) at vælge præmisserne.

Hm, livet er en svær størrelse, men har aldrig villet nøjes med, har altid ønsket at det skulle blive bedre. Måske ikke for mig men så for den næste generation

-og NU vil jeg vælge at finde hø kassen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 22-08-2010 kl. 02:15.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 02:21   #33
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Buster... det er et godt valg.. du vælger høkassen og så vælger jeg fiseposen

Sov godt ..
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 08:24   #34
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nu er det altså sådan, at det ikke er alle kommuner der har det store udvalg, mht lejeboliger.

i hillerød er de ret dyre, i mit tilfælde dyrer end min ejerbolig. Ergo var jeg bedre stillet økonomisk nu, som dengang.

Jeg tror de fleste ligesom mig, ikke forstiller sig at havne på kontanthjælp,uden arbejdsevne. (nu var dette i 2005). men.. situationen er stadig den samme for mange.

Ej heller at man skal igennem flere arbejdsprøvninger, og mange, mange speciallægeerklæringer, før resultat respekteres.

Min udbetaling lå på ca. 11.000kr, incl §34. På kontanthjælp.

På dette har jeg udgifter pga sygdom/handicap på ca. 4.000-5.000kr.
Herudover kommer så bolig, varme, El, skatter, div forsikringer, fagforening m.v.

Man er efter min mening, uden mulighed for at handler, og dermed vælge. Idet alle valg vil have alvorlige konsekvenser.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 09:58   #35
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Som egen forsikring, så burde man være skrevet op til et eller flere boligselskaber. Også selv om man har arbejde eller ikke har brug for en bolig.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 10:02   #36
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
div forsikringer,
der kan det godt betale sig at hente nogen tilbud hjem jeg tjente bla flere 1000 årligt ved at gøre det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 11:33   #37
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Nu er det altså sådan, at det ikke er alle kommuner der har det store udvalg, mht lejeboliger.

i hillerød er de ret dyre, i mit tilfælde dyrer end min ejerbolig. Ergo var jeg bedre stillet økonomisk nu, som dengang.

Jeg tror de fleste ligesom mig, ikke forstiller sig at havne på kontanthjælp,uden arbejdsevne. (nu var dette i 2005). men.. situationen er stadig den samme for mange.

Ej heller at man skal igennem flere arbejdsprøvninger, og mange, mange speciallægeerklæringer, før resultat respekteres.

Min udbetaling lå på ca. 11.000kr, incl §34. På kontanthjælp.

På dette har jeg udgifter pga sygdom/handicap på ca. 4.000-5.000kr.
Herudover kommer så bolig, varme, El, skatter, div forsikringer, fagforening m.v.

Man er efter min mening, uden mulighed for at handler, og dermed vælge. Idet alle valg vil have alvorlige konsekvenser.

VH Popiae
Jamen Popiae.... selvfølgelig ønsker man da ikke at man går i seng om aftenen som rask og vågner næsten dag syg og uden arbejdsevne...

Jeg mener også at der er for mange der bliver sat på gaden fra lejeboliger idag ... og jeg tror at det ville være mere gavnligt for kommunerne økonomisk hvis de gik ind og rådgav før det kom så langt..
Jeg bor selv i en stort boligområde - blev skrevet op i den boligfore af mine forældre som jeg så fik i konfirmationsgave ... og jeg ved at der har været et par udsættelsesforretninger de sidste par år... men det er altså smadder svært at smide folk ud..

Du er nu så heldig at dine forældre kunne træde til og hjælpe dig økonomisk.. men tænk så lige tanken at de ikke kunne det....

Her skulle du til at træffe et valg..

Livet består af valg og af konsekvenser fra de valg vi træffer...

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 22:09   #38
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Haves bolig til 6500 kr om måneden SØGES billigere bolig krav Køge området , grund barns velbefinde ...

Muligheder for at tage bus til skole ...

Nu læner jeg mig tilbage og venter på at tilbuddene drøner ind ...

Jeg har været skrevet op i mange mange år men mange af de steder der er billigere der flytter folk ikke fra, hvorfor skal hr og fru Jensen flytte fra en tre eller 4 værelses lejlighed til 4000 til en 2 rums til 5000 ja spørger bare for det er da det problem vi har i området, dem i de billige lejligheder bliver boende ,for det er billigere for dem end at rykke til noget mindre ..

Så prøver jeg jo også at være lidt forudsende og ved jo at når min datter bliver de 18 år så kommer ønsket om at flytte hjemmefra og så skal jeg ud og finde noget mindre og billigere OG skaffe indskud engang til ...

Kan jeg så det ?? ja det må tiden jo vise ...

Problemet er vel ikke så meget de små rådighedsbeløb da mange i job også ryger ud af deres lejeboliger må det vel være lejepriserne der er for høje , undre mig over at det er nødvendigt at betale 6500 kr for 73 kvm hvor køkknet falder fra hinanden regnen drøner lystigt ned igennem taget og hvor intet fungere bygningerne er over 25 år burde de ikke være billigere nu , det ville et ejer hus jo være der ville blive betalt af over årene her i lejeboliger stiger og stiger man bare... der er noget helt galt på lejeområdet ...

Nå vil se om jeg kan nå at læse nogen andre tråde også , der er jo ikke meget tid når man vader i håndværekere til knæene penge tja dem putter jeg pt i Advokater og LLO ... og nævnet jeg så lige skimmelsvap de får man her i området med i de 6500 kr ... gad vide om jeg kan spise det ....

PS jeg drikker ikke ryger ikke hash har ikke noget luksus forbrug , køber tøj i tøj og sko handler fornuftigt ind og fylder fryseren så jeg ikke bliver fristet til impulsive køb ...

Hvis i har lejligheden der er til at betale i Køge området så føl jer fri til at sende mig en pb , så vil jeg se om jeg kan finde en guld krukke og hente penge til indskudet fra ....

(og jeg kender misbrugere der har tjek på deres økonomi som ville gøre os andre grønne i hovedet af misundelse )
  Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 22:23   #39
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Præcis sådan er det, hejdien

Desværre, kan ikke hjælpe dig men lover dig at jeg skal holde ørene stive, lige til de knækker -og STRAKS buldre med alt der kan larme HVIS jeg skulle høre noget(så sir jeg ikke noget om, at jeg faktisk er temmelig døv, vel)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 22:36   #40
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hejdien .. det er skrækkeligt at DK er delt i 2.. her ovre i jydelandet hvor jeg bor kunne du få en lejlighed i morgen eller måske først i overmorgen - 93 m2 til omkring 5000,- incl varme nyrenov. køkken og bad
Kh

Jeg kan desværre ikke hjælpe med en over hos dig...
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
først blive man parkeret på SD og så bliver man smidt ud af samfundet Avminryg2006 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-12-2012 15:34
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge gunvor Politik og Samfund 1 19-03-2012 09:31
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 19-03-2012 04:10
Når man så bliver smidt af sdp....hvad så? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-04-2011 17:17
Markant flere bliver langtidsledige Webmaster K10 Nyheder 0 22-01-2010 04:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension