K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2011, 12:44   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Jeg har idag sendt et brev til min sagsbehandle hvor jeg har skrevet således:
Breve til kommunen bør afleveres mod kvittering, da man ellers ikke kan bevise, at de er sendt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 12:45   #32
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Hej Tassi.

har lige fået mail fra min sagsbehanler, som ser således ud, men hvad betyder det?

Hej Sanne,

Jeg fik din psykiatriske vurdering i går og gik i gang med at indarbejde den i ressourceprofilen. Jeg er netop ved at udfærdiggøre din ressourceprofil, som vil blev sendt til dig i løb af næste uge, således at du kan tilføje dine kommentarer til den. Afhængig af, hvor hurtig jeg får den tilbage vil din sag indstilles til Team den 28. februar, der vil træffe den endelige afgørelse. Du vil få en klagevejledning, når vi har truffet en afgørelse i sagen.

Du vil få tilsendt kopi af rapporten fra Psykiateren.
Det er rigtig godt nyt!
Det betyder at der bliver handlet på din sag, og du måske er tæt på en eller anden form for afgørelse

Det betyder at du får din ressourceprofil til partshøring - og det gør man kun når den betragtes som færdiglavet ift at kunne træffe en afgørelse
Du skal dog ikke glæde dig alt for tidligt, for siden du ikke har haft aktindsigt, ved du reelt ikke, hvad der står i din resspurceprofil, og hvordan din sag er beskrevet
Det er derfor MEGET vigtigt når du får den, at du omhyggeligt gennemgår den, og tjekker at ALLE oplysninger, der har relevans for din sag, er med. Hvis ikke, må du IKKE godkende den
Ressourceprofilen er jo netop de papirer, som man bruger som beslutningsgrundlag for din sag - altså skriften sort på hvidt. Hvis beskrivelsen ikke hænger samen med virkeligheden, vil de heller ikke kunne træffe en rigtig afgørelse på dig
Men nu beder han dig så også om at tilføje dine egne kommentarer. Det er smadder godt, for så forsøger han at udfærdige den i samarbejde med dig, og dermed også sikre at den er korrekt udfærdiget

Når du er tilfreds med ressourceprofilen kan du godkende den. Og derefter vil den blive sendt til Team. Om det kan nås til den 28. er ikke sikkert. Men hellere en korrekt ressourceprofil end at spilde tiden på en dårlig afgørelse

Så, en god mail, du fik. det kan du glæde dig over

PS - det er jo ikke sikkert, du får den afgørelse, du gerne vil have. Men idet, du får en afgørelse, kan du klage. Så vil du også have en konkret sag med nogle konkrete punkter at klage over, og det vil gøre det meget nemmere for dig at klage. Men lad os nu se, om det bliver nødvendigt
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 12:48   #33
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Det er rigtig godt nyt!
Det betyder at der bliver handlet på din sag, og du måske er tæt på en eller anden form for afgørelse

Det betyder at du får din ressourceprofil til partshøring - og det gør man kun når den betragtes som færdiglavet ift at kunne træffe en afgørelse
Du skal dog ikke glæde dig alt for tidligt, for siden du ikke har haft aktindsigt, ved du reelt ikke, hvad der står i din resspurceprofil, og hvordan din sag er beskrevet
Det er derfor MEGET vigtigt når du får den, at du omhyggeligt gennemgår den, og tjekker at ALLE oplysninger, der har relevans for din sag, er med. Hvis ikke, må du IKKE godkende den
Ressourceprofilen er jo netop de papirer, som man bruger som beslutningsgrundlag for din sag - altså skriften sort på hvidt. Hvis beskrivelsen ikke hænger samen med virkeligheden, vil de heller ikke kunne træffe en rigtig afgørelse på dig
Men nu beder han dig så også om at tilføje dine egne kommentarer. Det er smadder godt, for så forsøger han at udfærdige den i samarbejde med dig, og dermed også sikre at den er korrekt udfærdiget

Når du er tilfreds med ressourceprofilen kan du godkende den. Og derefter vil den blive sendt til Team. Om det kan nås til den 28. er ikke sikkert. Men hellere en korrekt ressourceprofil end at spilde tiden på en dårlig afgørelse

Så, en god mail, du fik. det kan du glæde dig over
Hej igen.

Vil det så sige at lægekonsulenten ikke mangler mere for at afgøre min sag?

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 12:50   #34
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Hej igen.

Vil det så sige at lægekonsulenten ikke mangler mere for at afgøre min sag?

Hilsen

Sannepil
Der må andre lige træde til, for det er jeg ikke helt sikker på
Umiddelbart skulle jeg da mene at det betyder at lægekonsulenten nu er tilfreds, og sagen derfor kan gå videre til næste skridt

PS - nu er det jo ikke lægekonsulenten der afgør din sag. Han vurderer blot om din helbredsmæssige situation er velbeskrevet og afklaret. Næste skridt er så at vurdere om du er afklaret nok ift din arbejdsevne. Og jeg går ud fra, det er det, man skal afgøre til teammødet

Men det har andre lidt mere styr på end jeg
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 18-02-2011 kl. 12:56.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 12:57   #35
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er da nok den hurtigste "ko-vending" på en sag jeg har set på K10.

Ressource profilen er jo den "afgørende beslutning" om hvor din sag peger hen. Jeg formoder, at din sagsbehandler i denne vil pege på (sætte kryds ?) om hvorvidt du skal indstilles til fleks, pension eller ej ???

Det tyder stærkt på at lægekonsulenten er færdig med din sag ??!! Og har overladt den videre behandling til de social faglige altså sagsbehandlerne og deres team. Du må da lige inden weekenden få afklaret dette med din sagsbehandler, hun ser ud til at være hurtig pr. mail.

Samtidig så kan du vedhæfte en erklæring om agtindsigt, denne finder du under nyttige links på forsiden af K10, så er alt som det skal være også for din sagsbehandler. Husk at skrive at du også ønsker agtindsigt i lægekonsulentens vurderinger.

Sig mig er agt indsigt med "k" eller "g"?? Tassi, det må du kunne svare på !? Hænger det sammen ? Jeg får hele tiden røde streger på det.

Held og lykke Sannepil, det ser ud til at rykke fremad nu.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 13:05   #36
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Sig mig er agt indsigt med "k" eller "g"?? Tassi eller hænger det sammen ? Jeg får hele tiden røde streger på det.

Held og lykke Sannepil, det ser ud til at rykke fremad nu.

EE

Det hedder 'akt', fordi 'akt' er et dokument
'agt' er en hensigt - en handling, noget man 'agter' at gøre

Det hedder 'aktindsigt' - altså i ét ord

Hvis du får røde streger er det fordi tekstbehandlingssystemet ikke kan finde ud af sammensatte ord
PÅ dansk har vi rigtig mange sammensatte ord (cykel-sti, skralde-spand, hånd-taske osv osv). Vi kan også lave nye sammensatte ord, uden at det blive ukorrekt sprog (feks 'sagsmishandler' *gg*)
Af den grund er det simpelthen ikke muligt at skrive alle sammensatte ord ind i et tekstbehandlingssystem (udover de hyppigst brugte), og derfor vil den komme frem med røde streger, selvom ordet rent faktisk er skrevet rigtigt
Derfor ser vi også i dag mange unge mennesker er begyndt at skrive sammensatte ord som to ord istedet for ét, fordi de tror at ét ord er det forkerte (men hvor de så ender med at skrive det forkerte - nemlig to ord)

(jeg er tidligere underviser, så spørg ikke om sådanne ting uden at forvente en laang forklaring)

Men det korte svar er:
Det korrekte er 'aktindsigt'
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 18-02-2011 kl. 13:12.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 13:19   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak Tassi, jeg stod lidt at undervejs, men jeg har jo også lidt ADHD træk af den hyperaktive side he, he.

Jeg har dog givet dig lige styrke, det kan man ved at gå hen over hjertet dernede, du har givet mange gode og hjælpende svar ikke mindst, på det sidste. Dejligt at vi kan hjælpe hinanden og andre hver i sær når vi har energi hertil.

Sannepil, mon du når din sbér idag, ja jeg er lidt hurtig, ved det godt

EE

Øhhh jeg kan dog ikke huske hvad firkanterne betyder hmm, Tassi dem har du to af og os "gamle" herinde har kun en. Heidien hun har jo angmas (sikkert stavet forkert :-)))
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 13:23   #38
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Breve til kommunen bør afleveres mod kvittering, da man ellers ikke kan bevise, at de er sendt.
Ja jeg ved godt at jeg ikke må skrive 2 indlæg efter hinanden, men Vovse er det ikke ok at emaile med kommunen som bevis ?

Jeg har også lige givet dig lidt styrke, det er jo fredag, ej du er s.. super Vovse

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 14:14   #39
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Tak Tassi, jeg stod lidt at undervejs, men jeg har jo også lidt ADHD træk af den hyperaktive side he, he.

Jeg har dog givet dig lige styrke, det kan man ved at gå hen over hjertet dernede, du har givet mange gode og hjælpende svar ikke mindst, på det sidste. Dejligt at vi kan hjælpe hinanden og andre hver i sær når vi har energi hertil.

Sannepil, mon du når din sbér idag, ja jeg er lidt hurtig, ved det godt

EE

Øhhh jeg kan dog ikke huske hvad firkanterne betyder hmm, Tassi dem har du to af og os "gamle" herinde har kun en. Heidien hun har jo angmas (sikkert stavet forkert :-)))
hehe, det var også derfor jeg lige huskede at skrive det korte svar også. Fordi jeg ved mine lange forklaringer vil løbe lige gennem hovedet på nogle

Uhh, jeg har TO firkanter! Det må lige være sket efter du har givet mig bedømmelsespoint, før jeg havde kun 1 for en halv time siden. Jeg kan se, jeg er røget over 100 point, så måske det er derfor?

Jeg er også først for et par dage siden blevet opmærksom på hjertet til at bedømme, og er begyndt at gøre det, fordi jeg synes der er så mange gode indlæg, som virkelig hjælper. Dog kan man så ikke bedømme den samme bruger to gange i træk. Jeg kan ikke lige regne ud, hvor mange forskellige bruger, man skal give bedømmelsespoint til, før man igen kan bedømme den samme person

PS - nogle gange skriver jeg også flere indlæg efter hinanden. Simpelthen fordi jeg ikke kan finde ud af at kopiere flere brugeres indlæg ind i samme tråd

Nå, det var et sidespor - sorry for spam af tråden
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 14:01   #40
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Nu har jeg fået min ressourceprofil.

Hej.

Hvad skal jeg ligge i denne samlet vurdering?
De sidste linjer:

Sanne har fortsat hovedpine og lidelsen vurderes varig.

Med en effektiv arbejdsindsats på 1 time på 3 dage, vurderes det, at Sanne ingen restarbejdsevne har tilbage.

Indstilling:
På baggrund af overstående indstilles det, at Sanne beviliges førtidspension iht. Pensionslovens §18.

Nogen der kan fortælle mig hvad jeg kan forvente der nu sker?

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe skal jeg kæmpe mod mig selv.. Star Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-09-2013 22:01
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvor længe skal jeg vente? 2012 Spørgsmål ang fleksjob 7 08-01-2012 12:32
Hvor længe skal man vente . . . L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-11-2009 11:36
RP ! hvor længe skal man vente ?! WilloW At søge førtidspension 3 02-04-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension