K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2012, 10:43   #31
Marianzen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Lokation: Hovedgård, Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 14
Marianzen er ny på vejen
Jeg er klart også mest til at forfølge min sag, jeg mener bestemt også der er mange punkter at komme efter. Så jeg må igang med de godt argumenter og så anke. Nogle gode råd i den forbindelse ?

Knus
Marianzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 10:47   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Du må jo gøre op med dig selv om det "blot" er 3 mdr. ekstra sdp. du vil have,
Og man kan jo ikke være sikker på, at det tager dem 3 mdr. at træffe en afgørelse, de 3 mdr. er max..
Afgørelsen kan falde allerede efter 14 dage eller en måned.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 10:53   #33
Marianzen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Lokation: Hovedgård, Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 14
Marianzen er ny på vejen
Yes ! Jeg ved det. Ihhh.... det STINKER!!! Sorry, men hvor er der frustrerende.
Marianzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:02   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marianzen Se meddelelser
Jeg er klart også mest til at forfølge min sag, jeg mener bestemt også der er mange punkter at komme efter. Så jeg må igang med de godt argumenter og så anke. Nogle gode råd i den forbindelse ?

Knus
Jeg tilføjede lige noget i mit forrige indlæg: "Jeg undrer mig i det hele taget over at man har "ajourført" sig midtvejs i din forlængelse, er det normalt mht. nr. 3? "Må" de/kommunen det? Jeg ved det ikke?" Det er naturligvis et lidt frækt spørgsmål, men hvis du kan skrive det på en pæn måde, så syntes jeg at det skal med i din anke.

Mht. forlængelsesgrundlag, der skal du tænke på at du for at kunne forblive på sdp. SKAL kunne hører under §27 stk. 1 og et af numrene 1 - 7. I den forbindelse tænker jeg så også om der måske som alternativ var mulighed for at flytte dig over på et andet nr. i §27 stk. 1?? Her tænker jeg bl.a på §27 stk. 1 nr. 4?

Jeg ved ikke om man kan flyttes fra det ene til det andet pkt. under sdp. forlængelse, men hvorfor ikke tænker jeg også?!! §27 stk. 1 nr. 4 med afklaring mod fleks eller pension, man kan kun komme under denne såfremt det kan belyses eller er skrevet, at man aldrig kommer på det ordinære arbejdsmarked igen. Dette er så lidt modsat af hvad der ellers er sagt i din sag, men hvis det er det lægekonsulenten og kommunen mener så er det jo det!!? Afklaring under nr. 4 er 26 uger og ender med enten fleks eller pension. Afklaringen må jo så bestå i, at man afklarer dig videre/endeligt helbredsmæssigt og finder ud af om det er den vej det reelt går.

Husker ikke om man skal være stationær for at kunne blive "flyttet" over på denne, men det kunne jo komme med som en mulighed hvis det er den retning lægekonsumenten (det kan vi også kalde ham/hende ;-)) og kommunen går i.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:12   #35
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
de blir jo nød til at sige noget om tid og nu er det 3 mdr..max normal..sagde de ingen tid blir folk jo også frusterede..men som en sagde fordi det er 3 mdr de har behøver det jo ikke tage tre mdr..mit tog ikke langtid...8 dg fra jeg fik brev om de ville indstille mig til jeg fik den...så man kan jo prøve være optimistisk...smiler...........
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:17   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Marianzen, du "må" godt skrive kladden til din klage herinde i din tråd, så er der ofte nogle af os, der når vi har kræfter til det lige kan komme med vores besyv og det kan være meget godt.

Ps. jeg røg selv ud af sdp. i 2007, da jeg ikke måtte job prøves (havde arbejdet lige indtil stop), kald det lige træls. Jeg kæmper stadig for et forsørgelses grundlag efter afslag på §18 sidste år. Kan ikke få kh. før om et par år, hvor jeg måske har levet mine penge op, så det er bare med at kæmpe, med de kræfter vi ikke har, søde.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:19   #37
Marianzen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Lokation: Hovedgård, Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 14
Marianzen er ny på vejen
Kan godt følge dig Enteneller!

Jeg mener stadig er hører til under § 27, stk. 1 nr. 3. I min verden er det så soleklart.
Jeg venter på operation til oktober. Så hvordan kan jeg være stationær pt. ?

En sød bruger herinde har gjort opmærksom på følgende, og dette er meget oplagt for min sag tænker jeg. Er i enige ?!

Med henvisning til artikel fra Juristen nr. 05-06 2011 ”Ugyldige afgørelser i socialretten”
Af lektor, ph.d. Trine Schultz og lektor, ph.d. John Klausen, Juridisk Institut, Aalborg Universitet - Side 175

Citat:

3) Når udbetalingen af sygedagpenge er standset inden varighedsbegrænsningen eller midt i en af forlængelsesperioderne

»Vedrører afgørelsen et sygedagpengestop i en varigheds- eller forlængelsesperiode, kan der kun blive tale om efterbetaling indtil den pågældende sygedagpengeperiode udløber, da der ikke er klar hjemmel til at standse udbetalingen af sygedagpenge med tilbagevirkende kraft midt i perioderne.
Hvis sygedagpengeperioden standses i 52-ugersperioden efter sygedagpengelovens § 24 eller i 26-ugersperioden efter sygedagpengelovens § 25 eller i en af forlængelsesperioderne efter § 27, stk. 1, nr. 2-4 eller § 29, skal der således udbetales sygedagpenge indtil periodens udløb.
Det betyder, at hvis sygedagpengene standses, fx fordi det alligevel ikke var muligt at foretage afklarende foranstaltninger, så er der ikke i forlængelsesbestemmelserne hjemmel til, at ydelsen ophører, før udløbet af forlængelsesperioden.«

Rækkevidden af dette afsnit er uklar. At der kun kan blive tale om efterbetaling, indtil den pågældende sygedagpengeperiode udløber, svarer til Ankestyrelsens praksis.
Hvis sygedagpengeperioden standses inden for varighedsbegrænsningen, »skal der således udbetales sygedagpenge indtil periodens udløb«, dette er dog dårligt foreneligt med pkt. 1 ovenfor og pkt. 4 nedenfor. Hvis der er truffet afgørelse om ophør af sygedagpenge inden for varighedsbegrænsningen, kan afgørelsen være truffet, fordi den sygemeldte ikke har medvirket, se ovenfor under 1, eller fordi sygemeldte anses for at være arbejdsdygtig, se nedenfor under 4.
Hvis sygedagpengene er forlænget efter en af de tidsbegrænsede forlængelsesmuligheder
i §§ 27 eller 29, vil afgørelse om ophør også kunne være truffet, fordi den sygemeldte ikke har medvirket eller fordi sygemeldte anses for at være arbejdsdygtig. Arbejdsmarkedsstyrelsen har anført, at hvis sygedagpengene standses, fx fordi det alligevel ikke var muligt at foretage afklarende foranstaltninger, så er der ikke i forlængelsesbestemmelserne hjemmel til, at ydelsen ophører, før udløbet af forlængelsesperioden. Arbejdsmarkedsstyrelsen har dog ikke forholdt sig til situationen,
hvor sygedagpengeperioden er forlænget uden tidsbegrænsning, eksempelvis efter § 27, stk. 1, nr. 1, når det må anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked (se i øvrigt nedenfor om ophørssituationer i forbindelse med sygedagpengesager).

Link til hele artiklen

http://www.jurainformation.dk/upload...11_173-181.pdf
Marianzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:59   #38
Marianzen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Lokation: Hovedgård, Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 14
Marianzen er ny på vejen
Hvor er det trist læsning Enteneller! Hvad sker der lige for det Danske land.... Hvor har vi det godt i lille veldfærds DK. Man skal hjælpe de svage i samfundet, JA HURRA! Efter min mening er det de "forkerte" svage man hjælper.

Forstå mig ret, alle skal have hjælp og optimal støtte. Men lige nu, føler jeg, at jeg havde været bedre stillet, hvis jeg var blevet en "bums", med metadon og ingen uddannelse. Så havde min sygdom ikke kostet økonomiske problemer "agtigt".
Måske jeg skulle se om det var muligt at blive "proforma" gift med en mustafa med 4 kameler i forhaven frem for en handicap bil ?!

Undskyld, og misforstå mig nu ikke, men hvor er retfærdigheden i det her ??!!! Hvor er det sørgeligt!

Enteneller ønsker dig virkelig det bedste. Kan din sag ikke tages op igen ?

Knus fra Marianzen.
Marianzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 18:34   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Orrrkk, du skal ikke have ondt af mig, det var mere for at fortælle dig, hvad udsigterne kan være desværre. Heldigvis har jeg nogenlunde kunne kæmpe min sag alene og ved hjælp af K10 og jeg fortsætter. Jeg fik afslag sidste år, men satte en afklaring igang i form af en arbejdsprøvning som jeg var i, i januar i år. En arbejdsprøvning, jeg nok heller ikke skulle have været i og som i al fald bliver den sidste for mit vedkommende i dette system.

Jeg jagter min afklaring videre og tror på at det nok skal lykkedes.

Jeg må lige få læst dit forrige indlæg, så vi kan få set videre på din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 10:56   #40
Marianzen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Lokation: Hovedgård, Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 14
Marianzen er ny på vejen
Nu er skeen taget i den anden hånd, og jeg har kontaktet en privat socialrådgiver, som hjælper herfra.

Håber det fører noget positivt med sig!

Tak til alle der har bidraget, det har været en dejlig støtte!

Skal selvfølgelig nok skrive, når det sker noget i sagen.

Ha en dejlig dag og god bedring til alle!

Knuz fra Marianzen :-)
Marianzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Borger fik ret – det vil kommunen ikke finde sig i buster Politik og Samfund 8 06-01-2011 18:30
Kommunen udbetaler ikke det de skal??? kirsten01 Alt det andet 11 13-10-2010 05:24
nå man ikke længer kan klar fleksjob mor til 2 Spørgsmål ang fleksjob 9 13-08-2008 11:25
Kommunen skal inden stop af sygedagpenge: Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 0 27-02-2008 13:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension