K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2014, 11:04   #31
burhan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
burhan er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, lægen kan ikke starte sagen. Men det er vigtigt du kender din læges standpunkt mht førtidspension - det er jo trods alt din læge der skal i dialog med kommunen, skrive statusprofil, erklæringer og evt henvise dig til andre, der også skal med indover.

Hvis din læge siger, at førtidspension er den eneste vej frem, så står du godt.
Men hvis din læge siger, at førtidspension IKKE er vejen frem, så står du rigtig dårligt.
- og der kun én måde at finde ud af det på, og det er ved at få et møde hos din læge, hvor i drøfter dine fremtidsmuligheder, og om førtidspension er den hylde du skal satse på.

Så når du har været hos din læge, så kan vi tage den derfra.

Jeg har bestilt tid hos lægen på fredag.
Her vil jeg drøfte muligheden med hende.
Er der noget jeg skal have med/ tage højde for her?

Hvad gjorde I andre til jeres første møde med lægen?
burhan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 11:28   #32
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg tror du mangler lang vej endnu, har du været igennem en smerteklinik ellers ville jeg nok bede lægen om det dels fordi de måske kan hjælpe og dels fordi så kan kommunen ikke bruge det imod dig, at du ikke har været der.

Du skal nok også i arbejdes prøvning, så kommunen kan vuderer om din arbejdes evne er nedsat, for at få pension skal din arbejdes evne være under 0.
Er den under 50 % kan du søge fleks men igen det skal en arbejdes prøvning vise.

Er du stationær? hvad siger sygehuset?

Det skal man også være for at komme vider i systemet.

Tror du har meget lang vej igen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 14:18   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af burhan Se meddelelser
Jeg har bestilt tid hos lægen på fredag.
Her vil jeg drøfte muligheden med hende.
Er der noget jeg skal have med/ tage højde for her?

Hvad gjorde I andre til jeres første møde med lægen?
HVIS du har nogle papirer fra sygehuset eller anden dokumentation, så kan du jo altid tage kopi og tage det med til lægen.

Hvis ikke du rigtig har noget, så kan du søge aktindsigt i dine journaler.

Ellers bare tag det stille og roligt, fortæl lægen hvordan du har det, hvilke tanker du gør dig, og at du ikke kan se dig selv på arbejdsmarked grundet fantomsmerter osv osv, fortæl at du tænker på førtidspension, og hør hvad lægen mener.
Du kan evt skrive en huskeseddel du kan tage med til lægen, så du får svar på alle dine spørgsmål - det er så ærgerligt at gå derfra og tænke ,,shit! Det glemte jeg at spørge om.

Og så er ''vi'' forhåbentlig blevet lidt klogere på Fredag

Som jjsonn skriver, er der sikkert lang vej. Men hey, tiden går jo alligevel, så hellere få sat gang i tingene NU, end at lade tiden gå med ingenting
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 10:46   #34
burhan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
burhan er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
HVIS du har nogle papirer fra sygehuset eller anden dokumentation, så kan du jo altid tage kopi og tage det med til lægen.

Hvis ikke du rigtig har noget, så kan du søge aktindsigt i dine journaler.

Ellers bare tag det stille og roligt, fortæl lægen hvordan du har det, hvilke tanker du gør dig, og at du ikke kan se dig selv på arbejdsmarked grundet fantomsmerter osv osv, fortæl at du tænker på førtidspension, og hør hvad lægen mener.
Du kan evt skrive en huskeseddel du kan tage med til lægen, så du får svar på alle dine spørgsmål - det er så ærgerligt at gå derfra og tænke ,,shit! Det glemte jeg at spørge om.

Og så er ''vi'' forhåbentlig blevet lidt klogere på Fredag

Som jjsonn skriver, er der sikkert lang vej. Men hey, tiden går jo alligevel, så hellere få sat gang i tingene NU, end at lade tiden gå med ingenting

Tak for jeres svar.

Jeg har været 100 % uarbejdsdygtig siden operationen i februar sidste år.
Og der er ikke udsigt til at fantom smerterne i både højre og venstre bryst, forsvinder. Håber at jeg kan få hjælp, det her sygeforløb gør mig - om muligt endnu mere syg. Møder m.m.
burhan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 15:08   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er det vi kalder, at blive ''system-invalid'' .......det rammer de fleste med en sag ved kommunen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 13:41   #36
burhan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
burhan er ny på vejen
hej.

Været til lang samtale hos kommunen. Hun foreslog selv job med en støtteperson, og talemaskiner osv. Først et resouse forløb. Hvis det ikke var aktuelt så evt. førtidspension.

Var til egen læge, hun rystede på hovedet af kommunen. Har skrevet til dem at jeg er 100% uarbejdsdygtig. Hun henviser til en smerteklinik, for så prøver vi dette som det sidste. Så kan vi vise kommunen´. at vi har gjort hvad der stod i vores magt. Hun har skrevet fyldsgørende om mine daglige smerter.

Kommunen ville have at jeg skulle bruge min restferie, for at rykke datoen for hvornår jeg røg ud af dagpengesystemet. er der nogle fælder her?
burhan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 16:33   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af burhan Se meddelelser
Kommunen ville have at jeg skulle bruge min restferie, for at rykke datoen for hvornår jeg røg ud af dagpengesystemet. er der nogle fælder her?
Håber lige der kommer nogen med forstand på det her spørgsmål, for det har jeg ikke forstand på!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 18:27   #38
burhan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
burhan er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Håber lige der kommer nogen med forstand på det her spørgsmål, for det har jeg ikke forstand på!!!

Nej, og det havde hun heller ikke. hun gættede sig til det. Ingen kendte rigtig noget endnu om det.

tak for din altid gode støtte.
burhan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 21:25   #39
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af burhan Se meddelelser
hej.

Kommunen ville have at jeg skulle bruge min restferie, for at rykke datoen for hvornår jeg røg ud af dagpengesystemet. er der nogle fælder her?
Hvornår udløber dine sygedagpenge? Hvis dine sygedagpenge udløber lige inden den nye sygedagpengereform træder i kraft 1. Juli, så kan du måske ved at afholde restferien udskyde sygedagpengestoppet til efter 1. Juli, så du er sikret mod at falde helt ud af systemet.

Det er kun et gæt, men god vejledning fra sagsbehandlerens side, hvis det er sådan det forholder sig.

Jeg synes du skal spørge helt nøjagtig hvorfor hun mener det er en god ide.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2014, 12:23   #40
burhan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
burhan er ny på vejen
Hej.

Ja, jeg orker det snart ikke mere.

Min dagpenge periode udløber 31. maj 2014.

Jeg er gift. Tænker at jeg skal ind i Krifa nu, for ikke at ryge helt ud af systemet.
Og at min mand så skal forsørge mig med hans indtægt, - da hvis jeg får kontant hjælpskal han det og min ydelse bortfalder.

Kan man søge om førtidspension, når man er i sin fagforening?
For mig er det vigtigt at jeg kommer ind på et "helle"...men samtidigt kan søge om førtidspension.

Jeg er nu dopet godt ind, i rigtig meget smeretestillende medicin.
Og lægen skriver fortsat 100 % uarbejdsdygtig grund af smerter.
burhan er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension