K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2010, 20:06   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja... den er jo på kanten på samtale, ikke?

For hvis lægekonsulenten er psykiater, så er det jo svært at adskille, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 20:30   #22
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tjo men en samtale er jo så åbenbart ikke ulovligt, men egentlig undersøgelse er, og hvis egen læge er med, så er rollerne jo også fordelt fra starten...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 20:45   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Okay, kan du eller en anden fortælle mig, hvor jeg kan finde denne afgørelse, hvad den hedder?

Jeg og mine kollegaer, kan nemlig godt finde på at have en lægekonsulent med til treparts samtaler med egen læge/psykolog/psykiater eller hvem der nu er inde over, af samme årsag som vi har dem normalt, "oversættelse" og hjælp til mig med at stille de rigtige spørgsmål... Det er jo ment som en hjælp, både til mig som sagsbehandler, men også til borgeren, så sagen ikke bliver trukket unødigt ud, men det duer jo ikke, hvis det er ulovligt!
gid det var sket i min sag. samtale mellem de forskellige parter
det kan nemlig ryde alle de misforståelser der er opstået i min sag af vejen.
man skal vente 3 måneder på et ene svar og dernæst 3 måneder igen på et andet svar.
konklusion læger og lægekonsulenten har snakket fordi hinanden.
endnu en læge skal så samle op og give den sidste vudering
fuldkommen tidspild både for kommunen og den sygemeldte
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 21:37   #24
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Præcis, det er også derfor vi gør det!

Men det skader jo aldrig at give sin sagsbehandler (eller sin læge) den gode ide det er
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 07:59   #25
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 15
Peter8 er ny på vejen
Så sker der noget...måske??

Så er jeg omsider kommet gennem alle samtaler med sociallægen, noget hurtigere end forventet!! Konklussionen var, at jeg har varig nedsat funktionsevne, behandlingsmuligheder udtømte osv.

Efter aftale med sagsbehandler stoppede jeg i arbejdsprøvning(efter 9 mdr), da hun mente jeg var afprøvet nok. Hun siger det bliver flex :-)
Ressourceprofilen er opdateret, jeg har underskrevet og sendt retur.

Nu går jeg og venter, men jeg er lidt usikker på hvad der "mangler"?? Hvad er det næste der sker? Hvor lang tid går der inden jeg kan søge job? Og kan jeg nå det inden Claus Hjort får sat en kæp i hjulet på Flex?
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 09:23   #26
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Hej .

Hvis din ressourseprofil er underskrevet af dig og returneret så bør der ikke være mere som mangler.

Da jeg underskrev min og sendte retur satte min sagsbehandler mig samme dag på ledighedsydelse= visiteret til fleks og mit forløb var også som dit samtale med sagsbeh og sociallæge og kommunen psykolog , ( og Århus kommune ) så jeg tror godt du kan glæde dig og slappe af nu .

Ring evt. til din sagsbehandlr og hør om vedkommende har fået din RP retur og hvad der så sker nu - bare så du er sikker .

Derfeter bliver du sikkert ocverført til en jobkonsulent som så skal være behjælpelig med at finde fleksjob.
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 11:14   #27
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
En sociallæge er...

En læge der er ansat af kommunen til at kunne tale med borgeren, NETOP for ikke at komme i karambolage med den lovgivning der omhandler lægekonsulenter.

Desværre er det så sådan at de fleste kommunale sociallæger helt klart har ordre til at finde på udveje for at konkludere at borgeren sagtens kan arbejde og altså ikke hører til i sygedagpengesystemet.

Når dette så er sagt, skal det så også nævnes at mange af dem IKKE lader sig tryne til noget sådant og rent faktisk søger at afdække det reelle problem og konkludere derefter.

Der har du åbenbart været heldig at møde en ordentlig sociallæge Peter. OG gudskelov for det.

Sluttelig må det vel også siges at der er nogle få kommuner der ikke automatisk bruger en sociallæge for at finde på dårlige undskyldninger, for ellers ville den pågældende gode læge jo nok ikke have ansættelse i sin kommune særlig længe, eller hur

Held og lykke med din sag Peter8. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 20:38   #28
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 15
Peter8 er ny på vejen
Så landede brevet i postkassen...."...du er beretigget til ansættelse på flexjobvilkår...."
23 mdr i uvished er forbi, føj en lang og sej kamp, nu er det endelig slut...Jeg har svært ved at få tørret smilet af, lettet som bare fanden, det er virkelig en god fornemmelse!
HURRA!! :-)
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 20:54   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen Hey Peter,

Det er jo super godt, hvad så er du på ledighedsydelse indtil videre?

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 29-08-2010 kl. 20:56.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 23:29   #30
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hejdien, prøv at google Sociallægeinstitutionen (Århusiansk fænomen).
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension