K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2009, 23:29   #21
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Hej- Som i ved er jeg en af "de heldige" der fik førtidspension for 10 mdr.siden. Jeg skulle så have maaaaasser af tid

Nå men min tid "siden februar" er gået med at få styr på mig selv, som jeg stadig ikke har...øv. Troede alt ville være nemt nu

Mine dage går med at holde det daglige nogenlunde og det er kun nogen lunde. Så flovt at jeg ofte ikke lukker folk ind

Derudover startede jeg for lææænge siden med et projekt som hedder: RYD OP !!
Et skab ad gangen og derved rode hele huset til, da alt jo skal ud først..Men efter at det så har ligget i flere uger kommer det på olads og der er blevet kasseret rigtig meget.

Da jeg har vildt problemer med hukommelsen "leger" jeg på nettet. Spille mange spil hvor man skal huske det ene og det andet ( latterlige spil) og det træner hjernen en smule..men stresser også når jeg er stresset i forvejen.

Så er der facebook- hvor jeg igen og igen bliver ved med at hygge mig og så snart jeg "føler" at jeg bliver over set( som ofte forgår i mit hovede"har borderline og andet dumt) så bliver jeg ked af det og gider ikke nogen. Men det hjælper da også, da jeg jo ved at det ikke er sandt. vender så altid tilbage.
.
Enkelte dage har jeg det super godt og starter på at lave film på pc- syr på symaskinen , klipper klistrer- maler . Jubiii- meeeen det plejer kun at holde en dag og så er det hele rodet til og jeg er ved begyndelsen igen..Træt og opgivende..

Nå nej det var vist ikke det jeg skulle skrive, men det er det jeg får mine dage til at gå med..Stadig at kæmpe med at leve fremfor bare at ekstistere..

Knus til jer og håber i alle har haft en dejlig jul
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 23:55   #22
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Er dog ikke ftp kun sygemeldt, men jeg har været sygemeldt i 2 år så det føles da lidt som en pension eller en meeeget lang "ferie"

Jeg er kun 23, så strikning og syning er ikke så meget mig ..
Jeg har fået købt nogle læreder så jeg kan male men det kniber med at komme igang.
Ellers så har jeg to katte, en Maine Coon og en Perser.. Selvom de ikke er udstillingskatte så kræver de meget pelspleje og det tager tid og kræfter.

Jeg er heller ikke af vejen for en god Krimi på DVD, lige pt samler jeg på Barnaby fra Billed Bladet, så hver onsdag er en go' dag
Så bruger jeg selvf nettet og så spiller jeg noget Sims 3 (der kan hurtigt gå et par timer med det )

Alt efter hvad man kan holde ud at lave.. Men jeg har også lært i den tid jeg har været syg at man begynder at glæde sig over de mindste ting fordi det pludselig er en stor ting i ens liv, i forhold til andre som har et "liv" forstå mig ret ..

Jeg ville gerne tage nogle aftenkurser i feks Erhvervsøkonomi da jeg godt kunne tænke mig at få opdateret et par ting, men 1times aftenkursus om ugen er åbenbart det samme som 8 timers arbejde om dagen i min sagsbehandlers øjne..
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 00:19   #23
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
ti hi, trold, neeiij, det lader jeg godt nok hønsene om, altså lægge æggene, jeg selv er blevet for gammel
Hm hm, det vi altså sige at du kunne da du var yngre.

Lyder rigtig spændende, og så behøver det ikke at blive så dyrt.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 00:26   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Hm hm, det vi altså sige at du kunne da du var yngre
Mon hun kunne?

Da var hun måske bange for det... eller en kylling!?
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 00:34   #25
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jo jeg glemte faktisk lige en hyggelig ting...
Når jeg skal sidde på toilettet har jeg nu altid en bog med..En lang god roman..og så tager jeg mig tid til at hygge..Efter længere eller kortere tid..en uge eller en mdr..kommer jeg så igennem bogen..
Det kunne jeg ikke før, da jeg altid var alt for hektisk....En god og hyggelig afslapning - selvom det lyder helt skørt..
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 00:43   #26
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
Jeg vil bare alles bedste, og jeg sidder bare med en virkelig grim fornemmelse i maven omkring at I måske afslører lidt for meget der måske kan blive misbrugt i mod jer... kan I følge mig?
Jeg kan udmærket følge dig, især m.h.t. paranoiaen.

Jeg kørte rundt i systemet i små 15 år, og har lige fået fp.
Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg har nogle kreative interesser, og jeg har også fået stukket i snuden, at det måtte kunne udnyttes.

Jeg har så måttet skære ud i pap, at når jeg har siddet ved symaskinen i knap en halv time så begynder ryggen at sige fra, så det er noget med at lave lidt af gangen.
Jeg har heller ikke lagt skjul på, at jeg selv lapper vores cykler og hænger lamper op (hvis det er der behovet er), men efterhånden har de jo ved selvsyn set at jeg ikke kan være på arb.markedet.

Jeg er førtidspensionist (indtil for nylig var jeg kontanthjælpsmodtager), jeg er jo ikke død.

Gigipi'. håndarbejde har ikke noget med alder at gøre.
Jeg var 12-13 år da jeg begyndte at bruge min mors symaskine, og nogenlunde samtidig begyndte jeg at strikke.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 00:46   #27
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser

Da var hun måske bange for det... eller en kylling!?
Du har sg* nok ret, men jeg venter spændt på svaret.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 01:36   #28
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lunamaria Se meddelelser
Jo jeg glemte faktisk lige en hyggelig ting...
Når jeg skal sidde på toilettet har jeg nu altid en bog med..En lang god roman..og så tager jeg mig tid til at hygge..Efter længere eller kortere tid..en uge eller en mdr..kommer jeg så igennem bogen..
Det kunne jeg ikke før, da jeg altid var alt for hektisk....En god og hyggelig afslapning - selvom det lyder helt skørt..
Og min mand siger jeg sidder længe på toilettet...

sover dine ben ikke når du er færdig så???
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 02:09   #29
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
Jeg undskylder på forhånd, men er jeg virkelig den eneste der har lidt et problem med den her tråd?

Altså, forstå mig ret, jeg har absolut intet problem med jer der skriver herinde og fortæller hvad I laver eller med selve spørgsmålet, men jeg har altså et problem i og med jeg ved - det har jeg jo læst andre steder her på K10 - at folk på kommunerne læser med eller kan finde på det.

Ja, mange af os er mere eller mindre anonyme, men - det kan også godt bare være mig der er paranoid - når vi sådan har lagt vores historier ud på nettet, tror I så ikke vi er nemme at genkende på et eller andet plan?

Og hvorfor har jeg så et problem med den her tråd?

Tja, fordi alle som sidder fast i systemet (inkl mig selv) jo ved at kommunerne kigger på ALT i vores sag. Jeg har da selv fået at vide, at jeg har da mange ressourcer ud fra det jeg interesseret mig for i min fritid. Så det skal da bare omsættes til noget arbejdsmæssigt (det var min socialrådgiver sidste år der sagde det).

Jeg er selv MEGET påpasselig med at fortælle for meget om hvad jeg laver i min fritid, simpelthen fordi jeg ved at kommunen til hver en tid vil tilskrive det at jeg har masser af ressourcer, uanset om det jeg så laver i min fritid volder mig fx. smerter eller gør jeg er træt og skal sove bagefter.

Ja, vi har ret til fritid og et liv udenfor arbejdsmarkedet, det er så bare ikke lige det man mærker når man sidder og skal have lavet ressourceprofil eller i det hele taget er i kontakt med kommunen.

Jeg undskylder igen, og jeg vil ikke være en lyseslukker, men synes bare lige jeg vil komme med min "advarsel". Det er jo offentligt tilgængeligt det der ligger her på siden, så alle kan læse det.

Jeg vil bare alles bedste, og jeg sidder bare med en virkelig grim fornemmelse i maven omkring at I måske afslører lidt for meget der måske kan blive misbrugt i mod jer... kan I følge mig?

Jeg beklager meget hvis jeg træder nogle over tæerne med mit indlæg. Havde K10 været et lukket forum hvor kun medlemmer kunne læse, så havde jeg heller ingen problemer haft.



H.

P.s. Jeg ved godt at nogle af jer er førtidspensionister, så I har jo jeres ryg fri og skal ikke se jer tilbage hele tiden
Hej.

Jeg kan så udemærket godt følge dig. Da jeg selv var midt i mit forløb kom min sagsbehandler også og fortalte mig at hun da kendte alt til min blog på nettet og at hun da også havde læst mit læserbrev i avisen som skolelukningen og ja der stod ikke noget hun ikke vidste men bare det at vide at man sådan blev kikket over skulderen gjorde godt nok ondt.

Men med ærlighed og åbenhed kommer vi dog heldigvis længst i det lange løb, også selv om det kan tage meget lang tid.

Nå men lidt om hvad jeg som ftp. for mine dage til at gå med:
Jeg har en dejlig hund som kræver at komme ud på en god gå tur min. 3 gange om dagen. Nogle dage må jeg dog få ungerne til at klare det for mig eller en flink nabo. Men jeg elsker turerne i naturen.

Ja så er der jo mine børn, en på 13 år, som bor hjemme, en på 16 år på efterskole og en på 19 år med adhd som selv om han ikke bor hjemme længer så har han tit brug for hjælp til forskellige ting.

Hjemmet bliver holdt så godt som det nu er muligt, gad vide hvor ofte jeres gulv i køkkenet bliver vasket, mit sker desværre alt for sjælent, hm...

En daglig morfar bliver jeg nød til at tage med det nyder hunden kun.

Jeg elsker at læse, men pga. nakkesmerter skal jeg huske at begrænse mig, men en god bog er nu dejligt. Har også læst flere bøger om kommunikation, coastning og ligende og er blevet meget mere sikker på mig selv og fået en helt anden forståelse for min omverden, så det kan anbefales. F.eks. "Coaching" og "at vokse sammen" af Ole Vadum Dahl.

Når ryggen og nakken vil, bruger jeg lidt tid ved symaskinen eller forsøger mig med scrap booking.

Nettet er et yndet sted, spil til hjernen, k10 og facebook tjekkes helst dagligt. Og så tjekkes nyhederne også på nettet.

Da jeg er uddannet zoneterapeaut, akupunktør og reiki healer hænder det at jeg her en enkelt kunde, men det er desværre ved at være længe siden jeg sidst har kunne holde til det Men jeg sørger for at holde mig opdateret på nettet hele tiden.

På en god dag kan jeg da godt gå helt amok og næsten opføre mig som om jeg ikke fejler en hat dyt, men jeg kender jo så også godt den regning som kommer efterfølgende, nemlig alt fra en dag til 14 dage med mega mange smerter osv. men hvad gør man ikke bare for at føle sig "lidt normal" en enkelt dag.

Forsat en god bagjul til jer alle.

Knus AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 10:34   #30
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, i to kære "piger" ja, se der gav jeg jer liiige noget at spekulere på hva

Vil vove den påstand at kylling har jeg aldrig været meeen måske nok lidt sen på aftrækkeren

Naboens høns hjælper mig og det gør de ganske godt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nå, hvad laver du så? Antoniette Accept fra vores omgivelser 181 24-11-2013 01:34
Hvad laver borgerrådgiver Toxic Alt det andet 2 23-02-2012 23:10
Hvad laver i andre? Klund De Unge 7 25-01-2011 20:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension