K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2008, 21:05   #21
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hrefna Se meddelelser
Hej Razmo,

Jeg mener godt man kan være politisk, uden at være partipolitisk, sygdom og ledighed rammer jo ikke bare dem der stemmer på et bestemt parti. Det rammer bredt og på alle leder og kanter. Det som vi alle har til fælles herinde er jo ikke, hvilket parti vi stemmer på, men den personlige kamp vi hver især må kæmpe, for vores rettigheder og imod misbrug og mistolkning af lovene. Og hvis K10 som hjemmeside skulle begynde at bekende sig til et bestemt parti, så ville man automatisk også begynde at udelukke en hel del af brugerne, fra det der er kernen i denne hjemmeside, nemlig aktivt at kunne tage denne kamp op, for sig selv og for andre.

Det eneste jeg måske, og det ville nok være utopi at tænke den tanke, var at vi vedkendte os et K10-parti, som kæmpede for de rettigheder som vi så ofte bliver nægtet, det skulle hverken være blåt eller rødt eller grønlyseblåt, men tungen på vægtskålen når beslutnigerne skulle træffes inde på Christiansborg.

Mvh.

Hrefna
Jammen jeg er for så vidt enig i, at k10 ikke bør være politisk... vi kan dog ikke komme uden om, at de fleste her inde har sablen fremme, hver gang vi taler om Karen Jespersen eller Claus Hjort Frederiksen ikke?

Når disse ministre bliver dem vi går efter (altså ikke dissideret parti politisk), så tror jeg aligevel at stort set alle borgerlige ville se det som et angreb fra rød fløj mod en borgerlig politiker.

Derfor mener jeg ikke at det kan undgås, at vores kamp kommer til at fremstå partipolitisk i sidste ende.

Forvirringen opstår så, når man VED, at mange borgerlige heller ikke har fidus til Hjort og Karen, selv om de ville opfatte vores angreb som parti politiske. Angriber man den sidende regering, så er man enten rød, eller borgerlig dessertør... sådan har jeg fået forståelsen af det via BT debatten, SPECIELT når vi taler om borgerlige DF tilhængere. Man bliver underlagt offentligt had hvis man tillader sig at skælde ud på de to omtalte politikere, og man får en fornemmelse af at de tager "skyklapper på" når man prøver at forklare, at det ikke er borgerlige, men ministrene selv der er problemet.

Ingen tvivl om at set ideologisk, burde det vinde mere at være politisk neutral, men man "misfarves" når man angriber en minister på den måde... og giver du udtryk for at være rød, så er løbet da HELT kørt

Sidst redigeret af Razmo; 08-12-2008 kl. 21:08.
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 21:16   #22
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
He he Razmo

Jeg er glad for at vi er principielt enige

Men jeg er efterhånden ved at være en gammel kone og jeg har gennem livet lært at de allerfleste politikere kommer fra samme støbning, guld og grønne skove indtil de er valgt og derefter hedder det, "stoleleg" og "Det mig der bestemmer"

Og det er næsten ligegyldigt om de kommer fra højre eller venstre, det meste de ælter sammen er uspiseligt alligevel.

Så hvor meget folk end taler om det ene eller andet parti, så preller det af på mig men ikke på alle, og vi skulle jo nødig tabe den ene halvdel på gulvet.

Mvh.

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 21:39   #23
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Ok.

Vi fjerner alt hvad der hedder politik og Christiansborg.
Medierne kan vi heller ikke bruge til noget.

Dvs. om 20 år da sidder vi stadig og skriver på K10, os gamle koner, hvis vi lever endnu.

Så kan politikkerne trække alt ned over hovedet på os, for vi vil ikke blande os i det de laver.

Hmmm. Jeg tænker lige en stund, og samler mig selv op fra gulvet he he.

Der er noget jeg ikke har fattet.

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 22:31   #24
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annasen Se meddelelser
Vi fjerner alt hvad der hedder politik og Christiansborg.
Medierne kan vi heller ikke bruge til noget.

Dvs. om 20 år da sidder vi stadig og skriver på K10, os gamle koner, hvis vi lever endnu.

Så kan politikkerne trække alt ned over hovedet på os, for vi vil ikke blande os i det de laver.

Hmmm. Jeg tænker lige en stund, og samler mig selv op fra gulvet he he.

Der er noget jeg ikke har fattet.

annasen
Jeg ved ikke rigtig om jeg bliver misforstået, men jeg mener man kan godt føre en politik og kritisere politikerne, det gør jeg i allerhøjeste grad, uden at være/blive partipolitisk.

Og ret mig hvis jeg tager fejl, men er det ikke muligt at ønske retfærdighed og respekt for alle uanset hvilket parti man tilhører?

Er det et krav at man kun kan have nogle bestemte holdninger, hvis man tilhører et bestemt parti?

Kæmper vi ikke alle her for det samme, har vi ikke alle her det samme mål?

Er alle brugere af K10 medlem af det samme parti?

Skal K10 ikke repræsentere/hjælpe alle på lige fod?

Ønsker K10s medlemmer en flugt af brugere fordi hjemmesiden fik ry for at repræsentere et bestemt parti?

Jeg tror denne debat er meget vigtig, fordi med den tager man egentlig stilling til om man skal være partipolitisk eller ej, og ønsker man det vil man nok både miste "gamle" brugere, såvel som "nye" brugere, så bliver Forummet kun for dem med den rette "hudfarve", er det det man ønsker?

Det tror jeg ikke på at der er nogen af jer der ønsker. Men det ville blive konsekvensen.

Jeg mener godt man kan kritisere både partier og navngivne politikere, men man skal undlade at reklamere for andre partier eller navngivne politikere.

Hvis en politiker eller et parti har givet udtryk for en holdning der støtter eller skader vores sag, så finder jeg det også iorden, at man henviser til dette, evt. laver et link til kilde, men man skal overlade det til den enkelte at danne sin egen mening.

Håber jeg har forklaret mig bedre denne gang.

Mvh.

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 08-12-2008 kl. 22:37.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 22:52   #25
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hrefna Se meddelelser
Jeg ved ikke rigtig om jeg bliver misforstået, men jeg mener man kan godt føre en politik og kritisere politikerne, det gør jeg i allerhøjeste grad, uden at være/blive partipolitisk.

Og ret mig hvis jeg tager fejl, men er det ikke muligt at ønske retfærdighed og respekt for alle uanset hvilket parti man tilhører?

Er det et krav at man kun kan have nogle bestemte holdninger, hvis man tilhører et bestemt parti?

Kæmper vi ikke alle her for det samme, har vi ikke alle her det samme mål?

Er alle brugere af K10 medlem af det samme parti?

Skal K10 ikke repræsentere/hjælpe alle på lige fod?

Ønsker K10s medlemmer en flugt af brugere fordi hjemmesiden fik ry for at repræsentere et bestemt parti?

Jeg tror denne debat er meget vigtig, fordi med den tager man egentlig stilling til om man skal være partipolitisk eller ej, og ønsker man det vil man nok både miste "gamle" brugere, såvel som "nye" brugere, så bliver Forummet kun for dem med den rette "hudfarve", er det det man ønsker?

Det tror jeg ikke på at der er nogen af jer der ønsker. Men det ville blive konsekvensen.

Jeg mener godt man kan kritisere både partier og navngivne politikere, men man skal undlade at reklamere for andre partier eller navngivne politikere.

Hvis en politiker eller et parti har givet udtryk for en holdning der støtter eller skader vores sag, så finder jeg det også iorden, at man henviser til dette, evt. laver et link til kilde, men man skal overlade det til den enkelte at danne sin egen mening.

Håber jeg har forklaret mig bedre denne gang.

Mvh.

Hrefna
Du forklarer dig nu ganske fint... jeg kan godt se pointen i, at man debaterer problemerne ud fra det de er, og ikek hvilken farve man kommer fra... netop fordi at man ved at melde kulør "taber den ene halvdel" næsten i det øjeblik man har tilkendegivet at være "en af de andre".

Problemet er bare, at det er hulens svært, at forblive partineutral, når man vil kritisere de ministre der sider på pinden... deres vælgere vil nok i de fleste tilfælde opfatte en som opposition når man kritiserer deres ministre på pinden.

Hvis man skal fortælle omverdenen om situationen og hvad der er galt... altså konsekvensen, er man nødtvunget til også at forklare hvad årsagen er... og i vores tilfælde er årsagen kommunernes omgang med loven, hvilket de kan pga. Claus Hjort Frederiksen ikke holder dem i ørerne... altså bliver han OGSÅ årsagen.

Så snart man kritiserer Hjorten i et offentligt debatforum som f.eks. BT, så bliver man mødt med modstand, blot fordi man tillader sig at blive ved med at kritisere hans måde at føre syge og ledighedspolitik på. Hvordan skal man så overbevise "den anden fløj" om, at de har en inkompetens minister på posten?

Jeg er personligt ligeglad med hvilket parti der sider på regeringsmagten, bare de behandler syge ordentligt. Det kræver at Karen og Hjort bliver sat på porten, for alle tidligere forsøg på at få dem til at lytte virker jo ikke.
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 23:17   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er noget om snakken, for det var ikke ret meget bedre med socialdemokratisk regering.

Men som Hejdien vist har skrevet flere steder, så er formålet med k10 retssikkerhed, og hvis vi holder retssikkerheden som den røde tråd, så går vi vist ikke så meget fejl af hinanden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 23:27   #27
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg er blevet overbevist, jeg har i årevis stemt konservativ, og min grundlæggende livsholdning er konservativ. Men ved næste valg får de ikke min stemme, for så længe de samarbejder med venstre og DF, har de ingen jordisk chance for at føre en konservativ politik, og selv om jeg har en konservativ grundholdning så kan jeg også godt se at de er helt ude i skoven med den politik der føres i øjeblikket, og det skal jeg være den første til at kritisere dem for, men det ændre ikke min grundlæggende livsholdning.

"Den stærke skal bære den svage, og de bredeste skuldre, de tungeste læs"
Konservativ manifesto fra 1800-et-eller-andet

Og dette er ikke ment som reklame for de konservative, men en demonstration af at det er muligt at have en politisk overbevisning og alligevel kritisere de politikere der angiveligt repræsentere denne.

Mvh.

Hrefna

.... vil jeg da gerne lige tilføje en ros til alle jer dejlige mennesker, det er utroligt flot at vi kan mødes og samarbejde på tværs af alle partigrænser, klasse og skel, at vi kan debatere uden at der kommer had og mudderkastning ind i debatten. At alle er villige til at hjælpe hindanden, uanset hvilket ståsted man har. Flot gået. Et eksempel resten af befolkningen og især politikerne kunne lære noget af.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Webmaster; 09-12-2008 kl. 09:09. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg...eller hvis man har mere til samme tråd..
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 00:04   #28
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
En go´debat er altid ok, bare det ikke bliver til "mudder".
Det har du ret i.

Tror jeg opretter en gruppe i morgen på fjæsbog "os der bare ikke kan holde bøtte"

He he - Den må få mange medlemmer.

godnat og sov sødt til jer alle.

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 00:14   #29
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
hrefna... ikke at jeg stemmer det samme, men det er mit indtryk, at både konservative, venstre og socialdemokraterne har fløje i partierne, der ønsker noget VIDT FORSKELLIGT.

De "anstændige" i partierne stritter jo imod den nuværende politik.

Se bare Rønns krumspring. Hun har jo reelt fået mundkurv på, da hun blev udnævnt til minister.

Mht. til pressedækning og oppositionen, så er det jo svært at komme til orde, når næsten samtlige medier er styret/ejet af de borgerlige.

Måske derfor, S, SF og Ø ikke kan få deres budskaber igennem, men må bruge egen hjemmeside, stille §20-spørgsmål, bruge Face-book osv.

Og sjældent har en regering ændret et samfund så hurtigt og så voldsomt på så kort tid, så oppositionen skal altså koncentrere sig om vildt mange ting, som OGSÅ er vigtigt... bl.a. privatiseringen af sygehusene, så vi ikke ender som i USA - og som i "Sicko".

Jeg kan da være bekymret for, at det hele er ændret så voldsomt på så mange områder, at det vanskeligt lader sig ændre ved et regeringsskifte.

Jobcentrene skal nu også tage sig af a-kasse-systemet, og med den manglende "succes", der har været for k10-brugere, så krydser jeg da fingre for de ledige forsikrede... og deres retssikkerhed.

Det bliver en fremtid med gentagne aktiveringer - gratis arbejdskraft, for arbejdsløshed har der været, selvom vi har hørt andet.

Der er mangel på læger, men ikke på alle arbejdsløse.


Men nu ser de jo snart på "det rummelige arbejdsmarked", og det bliver en gyser at se, hvad man nu finder på. Man skulle tro, det ikke kunne blive værre, men sådan har jeg ofte tænkt med denne regering, og det holdt ikke stik, for det BLEV VÆRRE og VÆRRE!!!

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 07:57   #30
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jobcentrene skal nu også tage sig af a-kasse-systemet, og med den manglende "succes", der har været for k10-brugere, så krydser jeg da fingre for de ledige forsikrede... og deres retssikkerhed.
Det er måske det der skal til for at få omverdenen til at vågne op.
De forsikrede udgør (så vidt jeg er orienteret) en større del af befolkningen, end os som er viklet ind i systemet.
Så måske er det til vores fordel, hvis de forsikrede bliver p..... på af systemet, og dermed begynder at vågne op.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medicin og sult og ligeglade læger Tigul Alt det andet 9 01-08-2013 22:30
Vi er egentlig ligeglade med dit liv og hvad du kan der hjemme. Nøgne tær Alt det andet 12 09-07-2013 13:10
Rige: ligeglade med fattige buster Politik og Samfund 11 06-04-2011 07:46
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Er de da ligeglade på Christiansborg lena Det er da strengt ! 8 08-07-2008 13:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension