K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2009, 18:01   #11
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg fik oplyst i dag, at min sag blev sendt til pensionsteamet (visitationsteamet) d 30 April. Hvis de så ikke synes sagen skal videre, så kan jeg anke.

Håber ikke den skal ligge i visitationsteamet og blomstre alt for længe. Min sagsbehandler siger hun har afsluttet mig og at min sag nu er udenfor hendes hænder.........Palle alene i verden!
Hvordan kan hun afslutte din sag, når hun endnu ikke ved om visitationsteamet smider den tilbage i hovedet på dig HeleneKR? ... det hænger slet ikke sammen ... men det siger mig, at hun godt er klar over hvad svaret bliver, og jeg er tilbøjelig til at give hende ret... den BLIVER sendt til pensionsudvalget, det tror jeg godt du kan regne med.

Du skal bare huske på, at de 3 mdr. først starter når den er sendt til pensionsudvalget, så det er et spørgsmål om hvor længe de er om at se på sagen i visitationsudvalget.

Da min sag blev sendt til visitationsudvalget, gik der under 1 uge inden jeg fik svar om at den var godkendt, og sendt til pensionsudvalget.
  Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 18:12   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Til Razmo

Min sagsbehandler står bag min pensionssag, og både hun og jeg er enige
om det, jeg modtager ledighedsydelse og da jeg er gift vil jeg ikke få meget
i førtidspension, og jeg ved at kommunen får 35 procent refucion på førtids
pension, de får ikke længere refusion på ledighedsydelsen fra staten, som
ellers ville lægge på 5000 pr. måned , da jeg har gået ledig i over 2 år, hvis
jeg ikke får førtidspension, bliver jeg på ledighedsydelse, men for mit vedkom-
mende ser det håbløst ud at få et fleksjob, som jeg kan bestride, så jeg
håber på førtidspension.
Jeg fatter ikke hvorfor kommunen har så travlt med at arbejdsprøve folk. når
de er syge, jeg ved godt der er regler de skal overholde, men masser har været igennem så mange afprøvninger med dårlige resultater og de får allige
vel aldrig et fleksjob, arbejdsgiveren vælger jo de bedste.
Nej i øjeblikket FYRER han de bedste

Så nej... fleksjob er efter min mening blot et dårligt (men sikkert velment) forsøg på at være solidarisk overfor syge mennesker, så de ikke kommer udenfor arb. markedet... men det er blot en ideologisk velment tanke, der aldrig kommer til at fungere ordentligt ude i erhvervslivet... nogle får selvfølgelig et fleksjob, og har det godt ved det... men jeg tror at bagsiden af medaljen efterhånden er ved at gå op for de fleste.

Efter min mening burde fleksjob afskaffes, og disse mennesker gives FP i stedet for, når man ikke kan finde de pladser der skal bruges... det kan ikke være rigtigt at vi skal have så mange ledige fleksere, og at man kun hyrer de absolut bedste, og giver de mere syge fingeren... det er forskelsbehandling, og det er ikke rimeligt!

En Fp'er er udmærket i stand til SELV at finde arbejde hvis de kan en lille smule, så drop også dette åndsforladte skånejob halløj med løn der er så lav at det er til at grine af, og lad folk søge arbejde de mener de kan klare, og tjene ud fra det de er i stand til, til normal løn osv... i dag er der INTET incitament til at finde skånejob, andet end hvis man er ved at kede sig ihjæl, for lønnen er sgu' for latterlig.

Skal jeg være ærlig tor jeg faktisk der er MANGE både FP'ere og fleksere der er hulens bange for at arbejde lidt ekstra, hvis de føler at de kan... for de er bange for at systemet kommer og sætter dem op i tid, eller mener de ikke skal have deres FP mere... hvis man droppede alt det andet, droppede fleksjob og skånejob og lod disse FP'ere arbejde som de vil, og sikrer dem, at deres FP ikke bliver taget fra dem.... så tror jeg at det hele ville løse sig selv.

Man ville give hvad man har, så længe man kan... og det vil man blive betalt for... arbejdsgiveren betaler for det han får, kollegerne bliver ikke misundelige over nedsat tid og samme løn som dem osv...

tankerne omkring skåne og fleksjob er gode... helt sikkert... men de passer bare ikke til virkeligheden...
  Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 19:44   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Hvordan kan hun afslutte din sag, når hun endnu ikke ved om visitationsteamet smider den tilbage i hovedet på dig HeleneKR? ... det hænger slet ikke sammen ... men det siger mig, at hun godt er klar over hvad svaret bliver, og jeg er tilbøjelig til at give hende ret... den BLIVER sendt til pensionsudvalget, det tror jeg godt du kan regne med.

Du skal bare huske på, at de 3 mdr. først starter når den er sendt til pensionsudvalget, så det er et spørgsmål om hvor længe de er om at se på sagen i visitationsudvalget.

Da min sag blev sendt til visitationsudvalget, gik der under 1 uge inden jeg fik svar om at den var godkendt, og sendt til pensionsudvalget.
Hehe, ja...der røbede hun lige udfaldet der. Hun kunne også godt selv høre det, og skyndte sig at sige at jeg kunne anke hvis den ikke gik igennem. Men det gør den også! Der er 50 siders lægepapir fra 1992 og frem til nu, som ingen kan komme udenom.
Og sagsbehandleren skriver direkte at det er nyttesløst at få mig ud i noget, og lægekonsulenten skriver at jeg ikke må arbejdsprøves fordi det er kontraindiceret og at min tilstand er varig og behandlingsmuligheder er udtømte, og min psykiater, psykolog og læge skriver nøjagtigt det samme. Såååå mon ikke den smutter igennem visitationsteamet........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 21:40   #14
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg vil gerne høre om der er nogen som ved, om speciallægeerklæringer
skal være af nyere dato for at indgå i ens sag, her tænker jeg på om
man evt. kan blive bedt om at tage nogle undersøgelser om igen?
Det håber jeg ikke.
Razmo, jeg har haft et fleksjob, selvom jeg ikke er blandt de bedste,
jeg blev fyret på grund af nedskæringer, dengang jeg fik fleksjob var det
ikke så udbredt, men i dag kan jeg slet ikke klare det samme som dengang
Jeg ville aldrig søge et skånejob til en ussel timeløn, det ville forringe min
selvtillid, men jeg synes det er ok, hvis andre ønsker det, jeg ved godt at
man kan forhandle sig til en bedre timeløn, men måske ville en arbejdsgiver
hellere vælge en ungarbejder som er frisk, og ikke har nogen skånehensyn,
efterhånden er der jo mange unge som er ledige, og vil arbejde for 50-70
kr i timen.
Har netop læst på update at sagsbehandlerne ikke mener at skærpede
krav til svage kontanthjælpsmodtagere hjælper, når der skal søges før-
tidspension, gad vide om der er nye regler på vej, jeg synes nu kravene
er høje nok nu, jeg går udfra kravene er de samme for alle, uanset indtægts-
kilde, jeg mener man bør lade dem arbejde som kan og hvor det er accep-
tabelt for arbejdsgiveren rent økonomisk, resten bør førtidspensioneres.
Razmo, du skriver at du ikke ville stille op til pensionsmødet på grund af
psykisk sygdom, jeg vil nu heller ikke på grund af fysisk sygdom, jeg har
så mange skånehensyn, så man skulle tro det var løgn, men det er ærlig
snak,men derfor kan man jo godt føle det lidt pinligt. Men jeg har ingen
kommentarer til mødet, I dag er der så mange med psykiske lidelser og
jeg tror de fleste betragter det på lige fod med fysisk sygdom, og så skal
vi lige huske på at ingen af os har valgt at være syge, og at vi ikke er
dårligere mennesker end andre.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 22:51   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mht speciallægeerklæringer, så må de max være 6 mdr gamle. Er de ældre, så sender de én til yderligere udredning.

At de så ofte når at blive gamle igen, inden kommunen når at får nosset sig sammen, er en anden sag - og helt uden betydning. Min sidste speciallægeerklæring blev lavet af min psykiater tilbage i Maj 2008. Men den er så stadig gangbar, da det er kommunens sagsbehandlingstid der har gjort den gammel....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 22:52   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
helene jeg har snakket med en der søger pension § 17 for over et år siden...han er I task force og fået af vide at han kan forvente svar i november....og det er en § på det foreliggende...suk...

Hvis du ikke kan holde ud at vente så bed om en tids horsont pr brev for afgørelsen så du kan slappe af indtil da...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 23:10   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har forsøgt med tidshorisonten i dag, men der er ingen hjælp at hente. Min sagsbehandler har sendt sagen til visitationsteamet og hævder hun ikke er min sagsbehandler mere. Sagen er derfor afsluttet hos sagsbehandleren.
Det eneste hun kunne fortælle mig var, at jeg kunne anke afgørelsen. Men nogen tidsfrist kunne hun ikke give mig. Grrrrrrrrrrrrrrr...............det er til at blive vanvittig af. Synes ALTID jeg sidder uden en sagsbehandler - og dermed ingen at rette henvendelse til.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 23:19   #18
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Synes ALTID jeg sidder uden en sagsbehandler - og dermed ingen at rette henvendelse til.
ja sådan har jeg det også...ingen sagsbehandler ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 23:22   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det er stygt!!!

Nu er mit næste håb så, at visitationsteamet er så venlige at skrive at det i det mindste har modtaget sagen. F*** ventetiden, bare jeg får afvide at de reelt har min sag! Hvem ved om min sagsbehandler ikke bare har dumpet den bag en radiatior???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 05:58   #20
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
helenekr
At du står uden sagsbehandler...kan være fordi hun er så sikker på ,at den næste sagsbehandler du får er en fra pension's afdelingen.

Det krydser jeg fingre for at det er *SS*
Knus
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der ca? Vestergaard Spørgsmål ang fleksjob 14 29-05-2013 15:41
Hvor lang tid må der gå? rosa34 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 29-04-2013 00:36
Hvor lang tid går der? viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 18-05-2012 13:12
Hvor lang tid gik der? Esseline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 02-06-2009 09:39
Hvor lang tid gik der fortvivletpige At søge førtidspension 1 16-03-2008 11:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension