K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2007, 00:22   #11
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Er cl8 omfattet af at sygedagpenge ikke kan stoppes, når der stagig er uafklarede ting i sagen, som nu cl8´s anke?
Er en anke at sidestille med f.eks. ventende lægeundersøgelse eller afgørelse om arbejdsskade?


Gode spørgsmål.... Jeg er stadig på sygedagpenge og altså siden februar 2005 - så jeg ryger nok på kontanthjælp nu.
Lægekonsulenten skrev i indstillingsskemaet, at han ville foreslå en psykiatrisk speciallægeerklæring, da stress og tilbagevendende depression er de psykiske problemer jeg døjer med. Tror det kaldes udbrændthed eller kronisk stress... men det må psykiateren vurdere. Der står dog intet i afslaget om netop dét forslag... Men det må jeg nok selv bede psyk om så...

Om han evt kan lave en ny sygemelding ved jeg ikke....
Jeg tror ikke min anke har opsættende virkning på kommunens sandsynlige varsel af ophør af mine sygedagpenge med jeg ved det ikke.

Men jo - jeg venter stadig på lægebehandling...(også reumatolog). Underligt at tænke på at min læge nævnte psykister første gang i 2005 men har ikke villet henvise mig de gange jeg har bedt om det sidenhen. Derfor jeg først kommer videre nu...

Jeg er så træt...!!
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2007, 00:35   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
cl8.
du har krav på at man laver en handlingsplan for dig, og det vidre forløb, inden for 8-12 uger. Hold endelig fast i det.
fagforeninger er simpel hen for sløve, langt hen af vejen.
jeg har selv i anden omgang fået min fagforening på benene, men hvorfor gør de ikke noget mere bla politisk. de må for hulen da være klar over problemet for deres medlemmer, og hvem er elleres de nærmeste?
måske man mere åbenlyst skal kritisere dem for at sove i timen?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2007, 00:47   #13
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg giver dig ret i det med fagforeningerne. I min er der kun én medarbejder, som atger sig af sociale sager. Hun udviser fuld forståelse for min situation, men "glemmer" at ringe tilbage og du ved sikkert selv hvor irriterende det er at skulle hive og slide i dem. Det arbejde vi har med kommunen er da rigeligt

Jeg er sikker på at kommunen vil indkalde mig til et møde inden d. 1. for at varsle stop af sygedagpenge. Jeg håber lederen af sygedagpengeafdelingen også er der, for hun har godt nok et forklaringsproblem overfor mig - og det er dokumenteret i min sag.... faktisk husker jeg 4 stk af slagsen lige på stående fod... Jeg er FÆRDIG med at lade dem trække rundt med mig! Fremover må de henvise til de paragraffer de tager deres afgørelse ud fra - det kan de nemlig ikke - for de findes sgu ikk....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2007, 14:29   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
varsle stop af sygedagpenge
Kommunen skal have lavet en plan for, hvordan du kommer tilbage på arbejdsmarkedet. Denne plan skal være lavet, før de kan standse dine sygedagpenge. Og det ser jo ud, som om den ikke er på plads endnu, ikke?

Håber, dine sygedagpenge fortsætter efter den 1.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2007, 14:33   #15
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
zuza - har du et link til hvor jeg kan finde det?? Den skal da bruges...sidst de varslede stop var der ingen plan..!! Så jeg ved aldrig hvad de kan finde på....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2007, 14:39   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Værsgo, cl8

Den er perfekt og meget, meget vigtig.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3275
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2007, 15:17   #17
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Tusind tak, zuza!! Har den liggende under foretrukne på min pc nu. Den er vist god at have!!

cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2007, 16:10   #18
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Så har jeg i dag modtaget svar på klage nr. 2 til borgmesteren. Svaret kommer fra jobcenterchefen.
Han skriver bla. at det i min sag ikke har været relevant at indhente psykiatrisk lægeerklæring, da min psykiske tilstand er beskrevet i papirer fra div. psykologer - jeg spørger så hvorfor der ikke er taget højde for det og hvorfor de mener NU (efter næsten 3 år) at jeg skal have en psykiatrisk lægeerklæring...?!

Han skriver, at ressourceprofilen IKKE er en journal, men et redskab til vurdering af arbejdsevnen - mit spørgsmål i klagen lød på hvorfor de to praktikker jeg har deltaget i - og resultatet af samme ikke var beskrevet i min ressourceprofil.... mener ikke lige han har svaret på dét..!?

Han foreslår et DIALOGMØDE med ydelseschefen, lederen af sygedagpengeafdelingen (som er hende der har "opdateret" min ressourceprofil 3 mdr efter rejsningen af min pensionssag - og hende, der har tilføjet kommentarer, såsom at jeg "ikke længere var interesseret" i den valgte revaliderings uddannelse...sagen var jo at jeg ikke magtede det!!!) og så ham selv. Formålet skulle være at rette op på evt. misforståelser i min sag.

JA TAK!!!!

Problemet er nu, at mødet er sat til på torsdag - da skal jeg til undersøgelse på privatklinik i den anden ende af landet (reumatolog). MEN jeg kontakter min fagforening på mandag. Vil have dem med som bisidder og have sagsbehandleren med også. Så må de finde en ny dato...

Det bliver da spændende!!!!
Nu får jeg muligheden for at FORKLARE dem omkring min stresstærskel - muligheden for at fortælle dem hvordan deres sløseri forværrer min situation... gad godt min psykolog kunne bruges som bisidder...
Kunne være godt hvis mødet kunne rykkes til efter d.26. Da skal jeg nemlig til psykister for første gang
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At flytte sammen med et par Helpfreak Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 04-11-2012 17:57
Bo sammen??? med sin mor jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 15-05-2012 14:00
Bo sammen ??? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-12-2011 16:02
Hej alle sammen gråt Din historie 1 02-12-2010 15:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension