K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2010, 22:45   #11
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
viste i ikke FTP kan noget læger ikke kan...

den kan helbrede...

nu kan man ved tanken om en FTP også blive helbredt ....
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 23:12   #12
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af xlars38 Se meddelelser
viste i ikke FTP kan noget læger ikke kan...

den kan helbrede...

nu kan man ved tanken om en FTP også blive helbredt ....
Nu er jeg godt nok "kun" ledig flexer - men for pokker hvor vil jeg gerne på FP hvis den kan helbrede, eller bare tanken...JUBIIIIII
alle de symptomer,smerter, funktionsnedsættese - ja dette smerte******* bliver jeg quit - hvis bare du kan garanterer det X-lars - så kan du godt regne med mig - skriv på den liste - jeg søger NU!

Maj-bell og mor2
måske man ikke kan holde til et flex?
måske bare tanken om at andre er afhængige af en er nok?
Måske skal man lade være med at være så fordømmende
overfor andre, før man kender til deres situation?
Jeg synes det er flot - der overvejes i frivilligt job -
synes det er flot vedkommende måske kan finde overskud
til at hjælpe andre -
måske et positivt menneske og livssyn ville hjælpe alle
i Danmark - så os der ikke kan fungerer 100% på det danske arbejdsmarked ikke behøver at føle så skidt tilpas hvergang vi åbner tv eller aviser,
for vi bliver bedømt og vejet og DØMT mere end
mennesker kan og bør finde sig i!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 05:52   #13
Seidler
På vej til at lære K10
 
Seidlers avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2010
Lokation: Roskilde
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Seidler er ny på vejen
Maja-bell du bliver ikke upopulær, det er helt iordent spørge. Jeg har en depression, som har varet siden jeg var teenager, hvor mine forældre blev dræbt af en spritbilist. I 1994 mistede min søn på 2,5 år pga muskelsvind og da intensiverede min depression sig naturligvis. jeg fik senere en del problemer på min arbejdsplads pga psykisk dårligt arbejdsmiljø. Deraf lider jeg af stress og kan kun klare en meget lille belastning. Min kæreste som er Inder skulle studere i DK, men har har nu fået konstateret lungekræft, og udover at han naturligvis ikke har overskude til at studere, er kræftbehandlingen meget mere effektiv i Indien. Derfor tager jeg til ham, og synes jeg har lidt små travlt. At jeg ønsker at lave frivillig arbejde betyder ikke at jeg skal gå på med fuld skrue, jeg havde kun tænkt mig en 3-5 timer om ugen, for ikke at isolere mig for meget, og for at lære lokalbefolkningen at kende. Pga min depression som jo er kronisk...ellers får man jo ikke pension, er jeg meget påvirket af vejret og specielt vinterne er meget tunge at komme igennem. Derfor er Indien et udmærket valg og jeg kan leve godt af en dansk pension. Jeg har haft et hårdt liv, og synes egentlig at det er ok at passe på mig selv nu. Der er så mange tunge minder i DK, og jeg håber det hjælper at komme væk for en tid. Hvis du har yderlige spørgsmål, så sig til. Det er helt ok :0)

Jeg giver dig helt ret Piacp, det er anstrengende at blive målt og vurderet hele tiden. Min udgangspunkt da jeg startede arbejdsprøvningen, var et flexjob. 7 år på kontanthjlæp har gjort at jeg er økonomisk på r... Et flexjob ville give mig muligheden for at blive på arbejdsmarked og jeg ville få mere udbetalt og derved komme af med min gæld. Noget der også tynger mig psykisk. Jeg føler selv at mistroen er størst i systemet. At jeg skal underskrive to forskellige papir hver tredie måned om at jeg ikke lyver og ikke modtager anden indkomst, og har gjort det i 7 år, er for mig et tegn på mistro. Jeg vil give min højre arm, hvis jeg kunne leve et liv uden depression. Selvmordstanker og angstanfald er ikke hvad jeg betegner som et rimeligt liv. Der må være noget bedre derude...

Undskyld Buster. Jeg så godt at det ikke fungerede med en anden farve end sort. Troede jeg havde ændret den, men det var der heldigvis råd for. Tak Lunasdatter

Jeg skulle måske lige tilføje at jeg i min arbejdsprøve var på et skolebibliotek 3x3 timer om ugen. Det gav mig desværre hurtigt min stress tilbage. Jeg havde svært ved at koncentrere mig og havde en konstant tankemyller i hovedet og brød grædende sammen uden der var nogle umiddelbar grund. Det var hårdt, men også lærerigt, da jeg nu kender min begrænsning. Jeg troede nemlig jeg havde det bedre. Men der er sindsygt hårdt at gå fra at være souschef i en daginst., have engageret sig i udsatte grupper, være medlem i bestyrelsen og talerør på kollegernes vegne, da problemerne var størst, til at nærmest skulle messe alfabetet 10 gange før jeg fandt ud af hvor den forbandet biblioteksbog skulle stå, er også noget af en psykisk nedtur. Det har været en lang proces at acceptere at jeg nu engang ikke kan det jeg kunne engang, og jeg er langtfra i mål.

Tusinde tak Hexi. Jeg vidste ikke at forskellen på den gamle og den nye var så stor. Det betyder jo at jeg ikke vil miste halvdelen af pensionen, selvom jeg forlader landet. Selv i Indien er det svært at klare sig for 5000 om måned.
Seidler er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 09:21   #14
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
ja der er jo for det meste en forklaring på alt Jeg håber du får det bedre - held og lykke fremover
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 09:54   #15
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hvis jeg vidste, at en vinter i Indien kunne hjælpe på mit helbred, ville jeg ikke være i tvivl om, at det var det, jeg skulle, hvis muligheden forelå.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 10:46   #16
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
@Seidler
Du skal overhovedet ikke forklare eller redegøre over for nogen hvorfor det er iorden at du vil til Indien.Det er dit valg,og det er der ikke nogen der skal stille mistænklige spørgsmål til.

Det kunne jo være at det var livet i Danmark der har gjort dig syg,eller holder dig fast i sygdommen.

Ønsker dig held og lykke ude i Asien.
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 12:45   #17
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Seidler Se meddelelser
Tusinde tak Hexi. Jeg vidste ikke at forskellen på den gamle og den nye var så stor. Det betyder jo at jeg ikke vil miste halvdelen af pensionen, selvom jeg forlader landet. Selv i Indien er det svært at klare sig for 5000 om måned.
Nej som førtidspensionist på den nye ordning får du udbetalt hele beløbet ca. for nuværende godt 15.000 kr. som enlig...
Indtil du eventuelt flytter din adresse bliver skatten trukket i danmark og du får det samme udbetalt som om du boede i Danmark hele tiden...

Som jeg skrev hvis du over en toårig periode har været væk mere end hvad der svarer til 6mdr om året skal du flytte adresse til Indien... så du har foreløbig 2 år at løbe på eller indtil du har været væk 1 år...

Men prøv at skriv til pensionsstyrelsen da det er dem der overtager din udbetaling hvis du flytter adresse til udlandet http://www.penst.dk/
Det kan jo være det er smartere at flytte din adresse allerede efter 6 mdr da det afhænger af om der er skatteaftaler mellem indien og danmark og hvad de består i...

Og som pensionist sørg for at alle regler er fulgt til punkt og prikke da det åbenbart kan virke som en rød klud på mange at selv pensionister kan have lyst og overskud til et udlandsophold... der er nogen der mener pensionister bør gå klædt i sæk og aske og græde hele tiden ellers er de ikke rigtige pensionister
Er selv flyttet til Bulgarien og det har haft en særdeles gavnlig virkning på mit helbred og velbefindende...

....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 12:50   #18
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
En tilføjelse...

Ved ikke lige hvor gammel du er men hvis du er ung kan det have betydning for din folkepension hvis du opholder dig i udlandet i mange år...
Og folkepensionen består stadig af grundbeløb og tillæg og det er ikke sikkert du kan få tillægene med til den tid...

det er det der er så meget snak om at folkepensionister svindler når de flytter til Thailand og stadig beholder adresse i danmark...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 14:03   #19
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Nu er jeg godt nok "kun" ledig flexer - men for pokker hvor vil jeg gerne på FP hvis den kan helbrede, eller bare tanken...JUBIIIIII
alle de symptomer,smerter, funktionsnedsættese - ja dette smerte******* bliver jeg quit - hvis bare du kan garanterer det X-lars - så kan du godt regne med mig - skriv på den liste - jeg søger NU!

Maj-bell og mor2
måske man ikke kan holde til et flex?
måske bare tanken om at andre er afhængige af en er nok?
Måske skal man lade være med at være så fordømmende
overfor andre, før man kender til deres situation?
Jeg synes det er flot - der overvejes i frivilligt job -
synes det er flot vedkommende måske kan finde overskud
til at hjælpe andre -
måske et positivt menneske og livssyn ville hjælpe alle
i Danmark - så os der ikke kan fungerer 100% på det danske arbejdsmarked ikke behøver at føle så skidt tilpas hvergang vi åbner tv eller aviser,
for vi bliver bedømt og vejet og DØMT mere end
mennesker kan og bør finde sig i!
var nu mere ironisk... har selv fået ftp og det skal siges jeg har fået det 1000 gange bedre efter det rent mentalt. ((overvejer selv at skride fra DK))

Sidst redigeret af xlars38; 23-08-2010 kl. 14:22. Årsag: overvejer selv af skride
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 16:02   #20
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af xlars38 Se meddelelser
var nu mere ironisk... har selv fået ftp og det skal siges jeg har fået det 1000 gange bedre efter det rent mentalt. ((overvejer selv at skride fra DK))
Så undskylder jeg rigtig mange gange.....sorry :-)

Fik bare lige nok af alt det forb...... forfølgelse af fp :-)

(Håber snart selv at kunne skrive det) ..og jeg har erfaret at
Thailand er super godt for mine smerter,.......sååååe -gggg-
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 5 09-03-2013 01:41
De nye regler ette74 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 25-02-2013 14:48
De nye regler ??? Dancer Politik og Samfund 4 30-09-2012 12:48
nye regler???? laicapigen Spørgsmål ang fleksjob 3 03-06-2009 12:40
Lægekonsulenter fra Indien zuza Dit og Dat 7 18-05-2008 19:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension