K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2010, 07:53   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
kristella lagde lige mærke til at du skriver at din sagsbehandler ikke er til at få fat i og at du ringer, hvis jeg var dig ville jeg som det allerførste skrive til sagsbehandler og skrive noget ala (og så kaster jeg lige en skrivelse ind også ha ha )


Citat:
Du oplyste mig ved mødet den (skriv dato ) om at du mente at jeg kunne arbejde 37 timer og skulle i gang , jeg har efterfølgende talt med både min læge og min speciallæge og de er som jeg af den mening at det er fuldstændigt forrykt at tænke i den retning, jeg er slet ikke der endnu.

For at sikrere mig at jeg ikke har misforstået noget vil jeg derfor gerne udbede mig på skrift fra dig at du er af den mening at jeg skal rask meldes til 37 timer, lige som jeg gerne vil vide hvad du ligger til grund for dette, jeg med-sender papir fra læge og speciallæge samtidig vil jeg gøre dig opmærksom på at jeg ønsker medvirkende fra min sagsbehandler i fagforeningen ved vores næste møde.

Dette har jeg oplyst dig om og du har lagt næste møde i min fagforenings sagsbehandlers ferie og jeg skal derfor bede om at få rykket mødet sådan at sagsbehandler fra fagforening kan deltage .
Noget ala dette og samtidig beder du i brevet om løbende aktindsigt samt aktindsigt i det hele taget og beder om at sagsbehandler ikke længere kontakter dig pr telefon men at alt foregår på skrift, jeg ved godt at det giver en noget længere sagsbehandling men i sidste ende vil du være glad for det.

Grunden til at jeg foreslår at du skriver til din sagsbehandler er at vi tit og ofte ser at når man klager så kommer sagsbehandler og påstår at borger helt har misforstået noget og det var bestemt ikke det sagsbehandleren sagde, ved at skrive sådan noget ala det jeg har skrevet efter et møde som har gjort dig usikker er at du på den måde vil tvinge sagsbehandler til at stå ved hvad hun siger og det kan udelukke mange en tom trussel ...

jeg er så godt som 99% sikker på at når du beder din sagsbehandler om at stå ved at hun siger du skal ud 37 timer og dermed rask-meldes på skrift så har du misforstået noget ...

Bare et foreslag for det kan jo være det er nok kontra at skulle vente på rådmand og have en masse bekymringer ...

Og husk altid bisidder med fra nu af og optag gerne samtalerne ...

Du kan bede din læge og speciallæge om aktindsigt og på den måde få alle dine papir .. (der ligger en aktindsigts erklæring både til kommune og læge under nyttige link )
  Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 11:25   #12
kristella
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Alder: 46
Indlæg: 78
Styrke: 14
kristella er ny på vejen
1ooo tak allesammen

hvor er dette dog bare et dejligt forum med alt den hjælp i giver mig
jeg er virklig glad for alle jeres gode løsninger og starter op med lyn fart nu

med venlig hilsen Kristella
kristella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 20:41   #13
kristella
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Alder: 46
Indlæg: 78
Styrke: 14
kristella er ny på vejen
Så har jeg fået et møde op at stå her den 9 juli
hvor min sagsbehandler fra fagforeningen kan komme med.
Jeg har også været ved spical læge og han vil have mr scannet mine skuldre og min lænd.
men jeg er godt nok nervøs for at de vil tage mine sygedagpenge
selvom jeg har min læge og spical lægen med.
jeg er godt nok ved at få pip
Og i sær fordi sagsbehandlern fra kommunen ikke mener der er nogle grundt til et møde.
hvad er det man siger naver af stål
det har jeg altså ikke i øjeblikket
hilsen kristella
kristella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 19:56   #14
kristella
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Alder: 46
Indlæg: 78
Styrke: 14
kristella er ny på vejen
hejsa allesammen
jeg har virkeligt brug for jeres hjælp
som sagt var jeg til møde i juli måned hvor jeg snakket med min sagsbehandler og mødet gik rigtigt godt
hun mente at jeg ikke ville komme tilbage til arbejdsmarked igen på grund af alle skåne hensyn så hun mente vi snakket om flexjob
så jeg blev henvist til reva og er nu i arbejdsprøvning.
jeg fik så 39 uger med belæg på at finde ud af min arbejds evne.
Men så i dag 5 aug ringer hun til mig og fortæller jeg er blevet rygget op på den der hedder 2 gange 52 uger med belæg på at komme op på fuld tid.
jeg på minder hende om at hun fortalte at jeg var i arbejdsprøvning på belæg på flexjob og hun siger så at det har aldrig været på tale.
hvordan står jeg nu
jeg kan ikke komme op på 37 timer da min opration ikke har hjulpet og jeg har karpaltunnelsyndrom,kronisk golf albue,slidgigt i lænden og en udbuling mellem 4L-5L
hvem træffer afgørelsen er det sagsbehandleren eller reva hvis jeg ikke kan komme op i tid hvad sker der
marlene
kristella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 20:02   #15
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære kristellea

Du skal bede om aktindsigt aldeles omgående !

Det må fremgå af kommunens papirer, hvad der er aftalt/besluttet !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 20:05   #16
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Bassemanden er ny på vejen
Reva er ansat af kommunen, og det er kommunen der bestemmer.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 20:19   #17
kristella
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Alder: 46
Indlæg: 78
Styrke: 14
kristella er ny på vejen
hejsa begge 2
jeg har søgt om aktinsigt
det jeg ikke forstår er at de bare rygge mig rundt i pargrafferne som det passer dem
også selv om hun faktisk skriver at jeg for de 39 uger og skal vuderet min arbejdsevne
ved i hvad der sker hvis jeg virklig ikke kan komme op på de 37 timer hvad kan de så gøre
kristella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 20:27   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Tænkte på, om du mon har god kontakt med en medarbejder ude på reva? Prøv at tage en snak med en af dem derude og fortæl, hvad sagsbehandleren har sagt til dig med at få dig op til fuld tid efter 52x2 uger..... Hvis Reva kan dokumentere, at du ikke kan klare at komme op på fuld tid, og at du har en ressourceprofil, samt at du har en varig funktionsnedsættelse uden flere behandlingsmuligheder, synes jeg da, at du har en god sag....

Det undrer mig faktisk, at man har sendt dig på reva og så mener, du kan komme på fuld tid igen... Som regel, når de sender en på reva med henblik på revalidering/omskoling, så burde de have konstateret, at du har en nedsat arbejdsevne. Gad vide, hvad deres mål har været ved at sende dig på reva. (måske kan du spørge dem ude på reva) Måske kunne en fra Reva bakke dig op og udtale noget til din sagsbehandler.

Du kan evt. søge om fleksjob på foreliggende grundlag....

Det kunne måske også ske, at undervejs i de 52x2 uger finder de ud af, at du ikke kan komme på fuld tid alligevel, og at du må i revalidering eller fleksjob f.eks.

Håber også at du har en læge som støtter dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 20:39   #19
kristella
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Alder: 46
Indlæg: 78
Styrke: 14
kristella er ny på vejen
hejsa curls
1000 tak for din hjælp jeg er godt nok lige startet på reva altså praktik ude
men jobkonsulenten må jo have fået et stykke papir hvor der står hvad der skal ske om det er med henblik på fultids job eller flexjob
jeg kan heller ikke rigtig fåstå at jobkunsulenten vil gå med til 8 timer ugeligt plus en ugelig fri dag hvis han mener det var på fuldtid.
med hensyn til min recurceprofil så har jeg opdateret den med det jeg kunne men har ikke fået en ny endnu.
marlene
kristella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 20:42   #20
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Når du er færdig med din arbejdsprøvning, udfærdiger Reva en rapport til kommunen. Her skal Reva beskrive alt omkring din arbejdsprøvning.

Der må stå i din indkaldelse til Reva, hvad formålet med arbejdsprøvningen er.

Du skriver ikke noget om, hvor mange timer om ugen du er på Reva på nuværende tidspunkt.

Din arbejdsprøvning vil helt sikkert komme til at danne grundlag for den videre sagsbehandling - sammen med statusrapporter fra din læge og speciallæge.

Det er vigtigt, at din arbejdsprøvning giver et rigtigt billede af, hvor mange timer om ugen, du kan klare.

Håber, du kommer godt videre.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Værre end under Fogh Risa Politik og Samfund 4 03-11-2012 23:52
nu troede jeg ikke det kunne blive meget værre- kandelsdorff Alt det andet 8 10-01-2012 09:04
arbejdsløse har fået det værre ! Stella Accept fra vores omgivelser 3 24-01-2007 23:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension