K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2011, 21:13   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
det er dog utroligt hvad man kan læse her inde.

Jeg har selv haft en overvæget på ca 35 kg knapt det dobbelte af hvad jeg skulle veje.har kun ca 2o plus nu,og der er ingen trivel om at livet er letter med endnu mindre over vægt-men jeg fatter sepelhen ikke at man ikke kan indse at der er nogle der vil have vægt problem resten af livet.

Jeg vil voge den påstand at det både er aveligt og gen bestemt.

Var jeg var i dit sted så ville jeg indrømme at jeg havde haft bulimi hele livet-for så er det vist farligt at få den opration.

Iøvigt så kan man spise sig stor igen,kender en der fik den og kilone raslede af ,men nu 3-4 år efter er hun næsten lige så stor som før indgrebet.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 21:13   #12
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
jeg har så iøvrigt læst et eller andet sted, at når først der er et dementi, må vurderingen ikke tages med i behandlingen i din sag, man skal se helt bort fra den - har forsøgt at finde det, men det lykkedes ikke.
Jeg tror faktisk at man kan bede om at få fjernet sådanne oplysninger.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 21:13   #13
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Lov om behandling af personoplysninger (persondataloven).

Citat:
§ 35. Den registrerede kan til enhver tid over for den dataansvarlige gøre indsigelse mod, at oplysninger om vedkommende gøres til genstand for behandling. Stk. 2. Hvis indsigelsen efter stk. 1 er berettiget, må behandlingen ikke længere omfatte de pågældende oplysninger

Det tolker jeg som, at du kan anmode om, at disse udtalelser ikke indgår i forsikringsselskabets vurdering.


Citat:
§ 37. Den dataansvarlige skal berigtige, slette eller blokere oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser udstedt i medfør af lov, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 21:15   #14
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hov, glem linien om forsikringsselskab, jeg fik klippet lidt hurtigt
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 21:50   #15
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Jeg tror faktisk at man kan bede om at få fjernet sådanne oplysninger.
Det kan man også - kan bare huske der stod, at 'udtalelsen' skulle fjernes fra sagen (ankestyrelsen) og at klager derfor fik ret i, at kommunen havde vurderet på forkert grundlag
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 22:00   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Dolli, undskyld hvis du allerede har skrevet det, men hvad lever du af nu?

Hvis du er på kontanthjælp synes jeg, at du skal søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Og såfremt du er på kh kan jeg ikke se nogen grund til, at vente på noget som helst.

Hvis du gør det, skal din sag ret hurtigt, og uden at komme til hverken lægekonsulent eller pensionsgruppe, sendes til pensionsnævnet, som så har 3 mdr. til at beslutte om du skal tilkendes fp.

Hvis du får afslag skal de skrive hvorfor, og du kan anke afslaget, så der kommer andre øjne på sagen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 00:12   #17
Dolli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Indlæg: 39
Styrke: 16
Dolli er ny på vejen
Hold da op sikke meget nyttig viden man får herinde, tak.

Men hvordan får jeg dem så til at fjerne den udtalelse, jeg sagde så sent som i dag til sagsbehandler at jeg ikke kunne forstå at den status blev ved at figurere i min sag, når de havde modtaget et dementi på den.

Jamen den er her jo sagde hun og det kunne hun jo ikke lave om på.

Nå sagde jeg, men min tidligere sagsbehandler sagde ellers til mig i tlf, at nu tog hun den status ud og smed i skraldespanden, for den skulle ikke ligge i min sag, når der var kommet et dementi på den, men det er så åbenbart ikke sket??

Nej sagde hun det måtte de jo ikke , bare sådan smide papirerne ud .

Så ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få den væk fra min sag....

Vovse ja jeg lever af kh. Og er fra alle sider blevet frarådet på det kraftigste at søge en pgf 17, for de gik i 99 % af tilfældene ikke igennem.

Men det er ikke din opfattelse af tingene??
Dolli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 00:23   #18
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dolli Se meddelelser
Hold da op sikke meget nyttig viden man får herinde, tak.

Men hvordan får jeg dem så til at fjerne den udtalelse, jeg sagde så sent som i dag til sagsbehandler at jeg ikke kunne forstå at den status blev ved at figurere i min sag, når de havde modtaget et dementi på den.

Jamen den er her jo sagde hun og det kunne hun jo ikke lave om på.

Nå sagde jeg, men min tidligere sagsbehandler sagde ellers til mig i tlf, at nu tog hun den status ud og smed i skraldespanden, for den skulle ikke ligge i min sag, når der var kommet et dementi på den, men det er så åbenbart ikke sket??

Nej sagde hun det måtte de jo ikke , bare sådan smide papirerne ud .

Så ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få den væk fra min sag....

Vovse ja jeg lever af kh. Og er fra alle sider blevet frarådet på det kraftigste at søge en pgf 17, for de gik i 99 % af tilfældene ikke igennem.

Men det er ikke din opfattelse af tingene??
Måske du bare kunne henvise til denne paragraf som tumnus henviser til:

Citat:
§ 37. Den dataansvarlige skal berigtige, slette eller blokere oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser udstedt i medfør af lov, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom.


alternativt, at du selv skriver et notat, hvor du understreger at der er dementeret på denne læges udtalelse, at SB ikke vil fjerne, at du har oplevet at SB vurderer lægefagligt ud fra netop denne forkerte udtalelse, at du oplever det vildledende at papirer som ikke er sande følge din sag. Tag op og aflever den med krav om at den bliver vedlagt din sag, og husk at få kvittering for at du har afleveret den :-)

Du kunne måske lave en blandet anmodning med forklaring?? Det er der helt sikkert nogle der er klogere på end jeg

uanset hvad du gør, er det vigtigt at du gør det skriftligt

Sidst redigeret af tigerbia; 16-03-2011 kl. 01:00.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 01:03   #19
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
kommunen kan ikke tvinge dig til en gastriskbypass eller en anden til en rygoperation hvis det anses for farligt, og kan forværre din situation... En kær veninde af mig blev tvunget til en rygoperation for en del år siden og blev invalid af arvæv og kommunen sendte hende direkte på pension uden at spørge hende først... det er da klart... de har vidst at de overskred deres beføjelser og skulle bare have hende ud af systemet.. skadet for livet i en ganske ung alder.

Ingen får lov til at sætte kniv i hverken min ryg, knæ, skulder eller nakke mod min vilje!

Gastrisk bypass er en eksperimenterende behandling og man ved ikke en gang hvor mange der er døde af operationen, men ved at der har været dødsfald også i Danmark. Der er ikke lavet nogen evaluering af operationerne og det er ganske skræmmende.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 01:38   #20
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
her er linket til en afgørelse der netop drejer sig om operation og overvægt

http://www.socialjura.dk/index.php?id=14894⊂=8&cat=7&new=1&char=P&showpage= 1&cHash=e6b4b6eae2

bare lige for god ordens skyld - det er jo ikke din sag, så det er kun det med at der ikke kunne lægges vægt på nej til operation jeg gerne vil give videre -)
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges. Hønsehuset Alt det andet 2 12-11-2009 17:12
hjælp søges............ pjuske Alt det andet 4 30-06-2009 21:49
Hjælp søges annasen Alt det andet 5 08-12-2008 23:59
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-07-2008 19:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension