K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2016, 22:07   #11
Klarbo12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2016
Indlæg: 6
Styrke: 0
Klarbo12 er ny på vejen
Hej Mikey:

1. På kontanthjælp siden 2003, har ikke været på arbejdsmarkedet, men jo, jeg har været i praktik i 2009 og i 2013/14 i nogle perioder.

2. Nej, jeg har ikke noget på skrift mht. revalidering


3. Er din kroniske lidelse alene årsag til at du ikke har været ude på arbejdsmarkedet? Ja! men desværre var hverken jeg selv eller min familie klar over at jeg ikke hørte til i kontanthjælpssystemet, - og de mange sagsbehandlere jeg passerede, gjorde mig heller ikke opmærksom på det

MVH

Sidst redigeret af Klarbo12; 09-03-2016 kl. 22:28. Årsag: tilføjelse
Klarbo12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2016, 12:11   #12
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Hej Klarbo12

Grunden til at jeg spurgte om du havde noget på skrift vedr. svar på din forespørgsel om du kunne komme i betragtning til revalidering, er at den begrundelse kommunen har givet dig, ikke er i overensstemmelse med det som gør, at en borger kan komme i betragtning til revalidering.

På borger.dk er oplyst følgende:


Hvem kan få revalidering?

Revalidering er til for at finde den kortest mulige vej tilbage på arbejdsmarkedet for dig, som ikke længere kan varetage dit job af fysiske, psykiske eller sociale årsager.

For at få støtte til revalidering:

- Skal du have begrænsninger i arbejdsevnen.
- Skal der være en realistisk mulighed for, at revalidering kan føre til hel eller delvis selvforsørgelse.
- Må der ikke være andre tilbud, fx efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats (som fx et tilbud om ordinær uddannelse, virksomhedspraktik eller job med løntilskud), der kan hjælpe dig med at få en tilknytning til arbejdsmarkedet.

Kommunen træffer afgørelse om revalidering efter en konkret vurdering.


Det at der står at revalidering også kan lede til delvis selvforsørgelse, er ikke det kommunerne bestræber sig efter. For det betyder reelt set at en revalidering også kan lede til fleksjob. Og det er bestemt ikke det ønsket resultat af revalidering. Det er for dyr en investering.

Det vil sige at hvis du ikke har været i betragtning til en revalidering, må det være fordi kommunen har været opmærksomme på, at din arbejdsevne ikke har kunne udvikles ved at du kom i et bestemt job. Det lader til at uanset job, har du skånebehovet "nedsat tid" pga din kroniske lidelse.

Er det korrekt, eller har du kunne se dig selv i et bestemt arbejde (efter en given revalidering), hvor det ville kunne lade sig gøre at du var på fuldtid, eller mere end 8 timer om ugen?

Hvad er det maximale antal timer om ugen du selv ser du ville kunne komme op på, hvis du var i "ønskejobbet", hvor dine skånehensyn ville blive tilgodeset optimalt?


Jeg tænker som skrevet, at kommunen har været bevidste om at en revalidering i dit tilfælde, ikke ville lede til hel selvforsørgelse, derfor afvisningen.

Men det fritager ikke kommunen fra, at de langt tidligere skulle have lavet en redegørelse af din arbejdevne, sådan at du kunne have været i arbejde i støttet beskæftigelse (job med løntilskud), eller i form af et fleksjob.

Mvh Mikey

Sidst redigeret af Mikey; 10-03-2016 kl. 12:22.
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension