K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2010, 01:22   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nej for under det stykke, men samme § står der: Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.

Altså er behandling åbenbar formålsløs, sååå
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2010, 10:53   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvorfor får du ikke en arbejdsprøvning?

Uanset får du næppe medhold, nogen steder uden afprøvning af arbejdsevnen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 14:49   #13
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
@Popiae...

Hvis spørgsmålet var rette til mig ? må jeg besvare det med, at det fra lægelige side fastslået at jeg ikke kan arbejdsprøves, hverken nu eller i fremtiden, da jeg er vurderet til kun, at kunne arbejde max 1 time 1 gang om ugen


Juleknus
M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 23:41   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, men ..

Det kræver i de fleste tilfælde bevis, derfor en afprøvning, hvor de beskriver hvad du kan, og ikke, samt begrundelse, med beskrivelser.

Ellers kan man recikere mange år på kontanthjælp, uden egentlig afklaring, til i dit tilfælde til pension.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 20:39   #15
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Jo men.. det er både min læge og beskæftigelsesmedarbejder der her vurderet dette.. så kan h*n vel ikke forlange at jeg skal arbejdsprøves ?? og jeg har hængt på kontanthjælp (ikke randers reb, selv om det er verdens stærkeste reb) i 2 år, så nu er der bare 8 år tilbage
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 22:07   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej M,

Du skal vel igang med en egentlig afklaring omkring din arbejdsevne for at komme videre mod en indstilling til ftp. iht §18.

Der er ikke nogle der kommer og siger at du har været på kontanthjælp for længe, så en afklaring for at komme videre derfra skal du selv opsøge. Har du talt med din sagsbehandler herom ?

I din afklaring mod fleksjob eller førtidspension skal du afklares helbredsmæssigt såvel som arbejdsevnemæssigt. At dine læger fraråder arbejdsprøvning skal dokumenteres fra deres side af, men det er alt sammen noget som kommunen/ din sagsbehandler beder om at få dokumenteres i forbindelse med afklaringen.

Men der er altså ikke nogen der kommer og rykker dig i ærmet og siger at du vidst skal ud af kontanthjælps støtten og få en afklaring, jeg tror oftest de lader folk være der medmindre de selv søger en afklaring.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 23:00   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
det fra lægelige side fastslået at jeg ikke kan arbejdsprøves, hverken nu eller i fremtiden,
Hvis du har lægepapirer hvoraf det fremgår, at en arbejdsprøvning er kontraindiceret (vil forværre dine lidelser), så må du ikke arbejdsprøves.

Du bør bede om aktindsigt så du kan se hvad kommunen har om dig.

Derefter kan du, hvis alle papirer er på plads, søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.
Hvis du gør det har kommunen 3 mdr. til at afgøre om du skal have pension eller ej.

Hvis der ikke er alt hvad der skal være i din sag kan du søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17.
Hvis du gør det skal sagsbehandleren sørge for de ting der mangler i din sag.
Hvis du f.eks. ikke er arb.prøvet og der ikke står i dine lægepapirer, at arb.prøvning er kontraindiceret, så vil hun sende dig i en arb.prøvning, og hvis der mangler lægepapirer vil hun indhente dem o.s.v. o.s.v.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 23:04   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Godt svar Vovse.

Og hvornår er det så at sagsbehandleren selv indstiller til ftp. iht §18.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 23:07   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Godt svar Vovse.

Og hvornår er det så at sagsbehandleren selv indstiller til ftp. iht §18.

EE
Undskyld, men jeg forstår ikke hvad du mener.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 23:14   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ej Vovse, det må du ikke sige

Jeg går selv efter at min sagsbehandler indstiller mig til ftp. iht. §18. Det har jeg fået fortalt er en paragraf hvor kommunen har indhentet alt hvad der er at indhente på at borgeren bør indstilles til førtidspension. Derved kan de så indtille til ftp. og det hedder så en §18, da det er dem der indstiller, er det ikke sådan ?

§17 kan man søge på det foreliggende grundlag.

§17 kan man søge som du skriver hvorefter sb´er indhenter hvad der måtte mangle !!??

§18 søger kommunen selv ftp. på ens vegne.

Har jeg ret ? Eller har jeg misforstået noget ?

EE

Fandt lige §18:

§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 28-12-2010 kl. 23:29.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28
Afslag velcro Alt det andet 10 19-08-2008 19:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension