K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2008, 10:14   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Buster her er noget af det

det er kopieret fra en side af , da det vil være alt for omfattende at skrive det hele og tror at det er lidt med forskel hvad div socialpædagoger vil, min søn er intresseret i at arbejde med kriminelle unge samt udsatte unge i det hele taget
Citat:

Socialpædagoger arbejder med mange forskellige mennesker: handicappede, hjemløse, stofbrugere, udsatte børn og unge, som ikke kan bo hjemme hos deres forældre. Og mange andre.

Socialpædagoger arbejder med mennesker, der har behov for en særlig indsats for at få hverdagen til at hænge sammen.

Det kan være Anna, som tilbringer sit første leveår på et børnehjem. Og Helen, som var 49 år, da hun for første gang fik sin egen lejlighed med køkken og bad. Eller Christian på otte år, som er autistisk og helt afhængig af den tavle, der viser ham alle dagens mange gøremål.

Anna, Helen og Christian og mange andre medvirker i magasinet "Et godt tilbud", som beskriver arbejdet i ni socialpædagogiske tilbud.
Du kan læse meget mere om det her http://www.sl.dk/Fag%20og%20uddannel...dannelsen.aspx

Men faktisk en spænende uddannelse som jeg læser det (hvor ideen er opstået fra har jeg tænkt lidt over , men tror at det kan skyldes at han er den eneste der altid har haft et godt forhold til og kunne takle sin skizofrene fætter )

Den næste knægt skal også være pædagog men han skal så være idræts pædagog.. han kan ikke sidde stille

Lige nu vil jeg tage en snak med ham om hvorvidt det ikke var en ide at tage på kollegiet og bo , der hvor han skal uddanes er der stadig ledige pladser men huslejen er kun det halve af den han har nu .. begge mine sønner har sagt nej til kollegiet , de mener de har fået nok af den bo form efter de har været på efterskole.. men hvem ved det kan jo være de skifter mening når dagen kommer og de ser kollegiet og deres studie kammerater der bare kravler ud af sengen og går i skole og så dem , der skal med to busser for at komme i skole
  Besvar med citat
Gammel 31-07-2008, 15:44   #12
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Tillykke Hejdien! Det er herligt, når de unge mennesker får deres ønsker opfyldt. Min datter er også blevet optaget på sit drømmestudie, så det er bare SÅ dejligt.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad mon der venter NU? hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 4 13-02-2012 14:09
imens jeg venter (køb af hus) ?? Sabina Dit og Dat 6 09-08-2011 15:33
Venter og venter og . . . . . . hobby4me Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 06-04-2011 20:29
Nu venter jeg bare på afgørelsen- og har job! DaisyBoo Din historie 7 26-01-2009 14:48
Venter på visitation Gladsaxe Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 9 03-04-2008 17:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension