K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2013, 19:07   #11
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Så har jeg fundet ud af at min sag først ryger på pensionnævnet i aug. Datoen er overskredet i morgen den 4/7 og jeg skal indsende klage til jobcenter om langsom sagsbehandling uden informationer. Men hold nu op... det er jo helt vanvittigt det her..

Mit første afslag på §17 PDG sag er i BAN og der kan jeg hvis jeg er heldig få svar til okt. men ankestyrelsen er lige lavet om - og de er først ved at overføre sagerne nu. Men som den søde dame fortalte i tlf. Det burde ikke betyde mere ventetid.. men lad os nu se..

Er der nogen som kan hjælpe med at lave en klage over sen behandlingstid??

kh

Karina
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 22:32   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Fib,

Jeg forstår jo slet ikke hvorfor du har søgt en §17, den er ofte dømt ude på forhånd.

Hvad er det der skal klages over mht. behandlings tidspunkt?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 23:15   #13
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Godaften Enteneller... Jeg har søgt en paragraf 17 på det forelæggende. Hvorfor er det normalt at de er "dømt" ude...? (jeg er ved at tro at de fleste pensioner er det - med mindre man er dødsyg... misforstå mig ikke. Jeg er glad for at det er muligt for terminal patienter at få det - min egen søster nåede det lige inden hun døde.. )

De 3 mdr fra pensions ansøgnings start til nu er 3 mdr. og jeg kan først forvente at det er med til pensions mødet i august. altså bliver det ialt 4½ måned inden jeg får en endelig afgørelse.

Jeg snakkede med dem i dag angående fremmøde foran dem. Og hun sagde at jeg kunne nøjes med sende et brev. Jeg tror simpelthen ikke jeg magter at stå foran dem. Det var svært i går og bliver nok ikke nemmere der.

Hvor er systemet da underligt ikke...

kærligst herfra og tak for indput...

/Fib
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 23:39   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja man skal "helst" være dødsyg med en §17, det har vi efterhånden lært herinde på K10, men det kunne jo være at dine papirer var til det, hvem ved.

Gør mig ondt mht. din søster, ofte fatter vi jo ikke at der skal så meget til før vi overhovedet må overleve som syge i dette system.

Hvad den ene eller anden kommunal ansat fortæller dig skal du ikke tage for hverken det ene eller det andet. Forhold dig til reglerne og klag i forhold dertil.

Du skal naturligvis klage over at 3 mdr. fristen fra Pensionsnævnets side ikke overholdes. Jeg gjorde faktisk det sammen ved min først §18, hvor pn. lige skulle have sommerferie inden de blev støvet sammen til at svare.

Du kan evt. stykke noget sammen og lave en kladde herinde, så er der nok nogle af os der ind i mellem er på til at checke.

Men Fib, end ikke i min tid i systemet igennem 6 -7 år, har jeg så meget som overvejet en §17, dette ville så først være til sidst, når enderne var samlet i forhold til afklaringen af min helbredsmæssige og arbejdsmæssige situation.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 03-07-2013 kl. 23:48.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 23:49   #15
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
EE jeg tror der skal sammenfattes en klage over at tidsfristen på de 3 mrd. ikke kan overholdes, da pensions sagen først kommer på møde engang i august.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 00:12   #16
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
hejsa natteravne....

Ja - det er helt rigtigt... Min sag er også der (det har den vist været længe..smiler stort set siden 2004 - hvor jeg blev sygemeldt første gang...) hvor ender ikke kan presses mere sammen. Derfor har jeg søgt §17 på det forelæggende. Jeg mener jo at det hele kan læses ud af mine papirer... men det gør kommunes folk åbenbart ikke.

Jeg har prøvet at blive afklareret lige siden 2005/6 stykker og er sådan set ikke kommet videre. De har altid lige haft eller sagt et eller andet som "nu freder vi dig lige lidt" også videre..

Jeg har Læge/Psykiater/reumatologer/psykologer/osv osv... ord på skrift at der ikke er mere at give af fra mig. Ingen behandlings muligheder (har været igennem det meste) også videre.. og derfor er jeg jo SÅ træt af klage sager/Ban sager/forklaringer "hvordan er din hverdag" Hvilken hverdag... og jeg kunne blive ved..

Det er godt nok nemt at ville give op... - men jeg er alligevel så stædig at de skal ikke få mig mere ned med nakken

Jeg forsøgte første gang lige inden nytår - og jeg bander mig selv i nakken for ikke at have givet op før (læs: søgt pension før de nye regler) Men der troede jeg jo egentligt stadig på at jeg nok skulle kunne klare noget. Havde jeg søgt §17 på det forelæggende før - så er jeg sikker på at tingene havde set anderledes ud nu - men det er jo ikke noget at gøre ved nu.

Jeg prøver at lave en klage - men lige nu må jeg hellere komme i seng..

Tak fordi I svarer så hurtigt... - rart at vide at man ikke er alene i denne limbo verden.



Fib
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 00:13   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er da også ligetil, sagen køre så bare herefter videre.., dog nok med en tilbage melding fra pn. det fik jeg også, de beklagede blot overskridelse af "deres" tidspunkt for tilbage svar. Vi andre var nok blevet "slagtet".

Hej Fib,

Ovenstående koalliderede lige med dit "svar".

Kan godt forstå din frústration, men en §17 har sjældent virket og det må så være for min regning.

Det bedste du kan gøre er stadig at forfølge din sag. Du bør stadig klage over at PN ikke overholder deres behandlingstidspunkt, sådan skal det også være.

Dog bør du gå videre af en §18 og såvidt muligt blive afklaret helbreds og arbejdsmæssigt i forhold til hvad du kan klare og så ikke mere.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 04-07-2013 kl. 00:21.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 00:17   #18
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Smiler - Ja du mener hvis vi skrev det til et møde... Det kunne da egentligt være sjovt at prøve..

Desværre - Jeg skal noget andet den dag, og derefter har jeg ferie.Men prøv igen i august.

(nej det turde jeg simpelthen alligevel ikke)

Sov godt til jer alle...

/Fib
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 00:25   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Og ps. din klage skal gå til pensionsnævnet omkring overskridelsen af svar på din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 04-07-2013 kl. 00:39.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 09:16   #20
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
håbet er ikke længere så grønt...arggggg

Sidste ny i min sag..... : DE HAVDE GLEMT MIG:::::::::

Min social rådgiver viste ikke at hun selv skulle sende sagen videre i systemet ......arrrrrgggg....... og nu får jeg så nedenstående brev fra dem i går kl. 19:07 bemærk gul markering.......

uden dato på..... men efter en henvendelse her til morgen.... skriver de så den 19/7-13... for pokker skal der ikke stå den dato jeg har søgt eller er jeg gået helt forkert i byen... igen...

Påbegyndelse af din førtidspensionssag
I forbindelse med din henvendelse om førtidspension har du ønsket, at kommunen alene tager stilling til, om betingelserne for førtidspension er opfyldte.

Du er orienteret om betydningen af, at din sag behandles på det foreliggende grundlag.

Det er derfor besluttet, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 17, stk. 1, 2. og 3. pkt., i Lov om social pension, samt § 3, stk. 2, i Bekendtgørelse om social pension.

Det skal bemærkes, at der ikke hermed er taget stilling til, om betingelserne for tilkendelse af førtidspension jf. lovens §§ 16 og 20, stk. 1 er opfyldte.

Datoen for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension er den AcadreDocumentDate.

Denne dato har betydning for, fra hvilket tidspunkt en eventuel førtidspension kan udbetales. Tilkendelsestidspunktet er den 1. i måneden efter, at der træffes afgørelse om førtidspension – dog senest med virkning fra den 1. i måneden efter, at der er forløbet 3 måneder fra behandlingen af førtidspensionssagen er påbegyndt, og betingelserne for tilkendelse af førtidspension i øvrigt er opfyldt, jf. § 33, stk. 2, i Lov om social pension.

Vi forventer at træffe afgørelse inden for 3 måneder fra dags dato.

Inden der træffes afgørelse, har du mulighed for i et møde at udtale dig over for formanden og næstformanden.

Du bedes senest den 30. august 2013 give besked til formanden/næstformanden for Pensionsnævnet XXXXXXXXXXXXXX på tlf. xxxxxxxx, hvis du ønsker at deltage i et møde som ovenfor nævnt. Formanden/næstformanden vil derefter aftale tid og sted for mødets afholdelse med dig. Du har ret til at have en bisidder med til mødet. Ønsker du ikke at deltage i et møde, vil afgørelsen blive truffet på de foreliggende oplysninger.

Du kan klage over denne afgørelse. Der gælder en klagefrist på 4 uger fra modtagelsen af dette brev. Klagen kan indgives til kommunen. Du kan klage mundtligt eller skriftligt.




Her er hvad jeg skrev:
Jeg ansøgte om Paragraf 17 på det grundlæggende den 4.3.2013 . (har tidligere søgt og fået afslag – denne sag er i BAN og er ikke afgjort endnu.)



Den 4.6.2013 havde jeg stadig intet hørt om hvornår min sag ville komme på. Altså var de tre mdr. overskredet.

Jeg var til møde den 2. juli (næsten 4 mdr. efter jeg havde søgt om FP) i rehabiliteringsteamet. Der afgjorde i, at der intet nyt var kommet i sagen og derved skulle sagen videresendes til pensionsnævnet.



Sagen skulle nu sendes videre til pensionsnævnet og i dag den 14.8.2013 har jeg stadig intet hørt. Hverken fra rådgiver eller pensionsnævn. Der er snart gået 5 mdr siden jeg søgte og jeg har stadig ikke fået en endegyldig afgørelse.

her er hvad de svarede:

Jeg har i går modtaget mail fra dig vedr. din sag.
Jeg kan godt forstå, at du er uforstående overfor, at det skal tage så lang tid, at få din sag videre til behandling i pensionsnævnet.
Det skal jeg dybt beklage. Jeg ved, hvor svært du har det med usikkerheden oveni de smerter og besværligheder du har deraf i din hverdag.
Fejlen er min. Det er jo nyt med møde i rehabiliteringsteamet, og jeg var helt sikker på, at din sag ville blive fremsendt til pensionsnævnet herfra med deres indstilling.

Det sker så ikke. Jeg er ansvarlig for at den bliver sendt videre.
Når der er gået så lang tid, uden at jeg er blevet opmærksom på det, er at jeg har holdt ferie først i uge 27 og siden i 30, 31 og 32. samt at jeg ikke selv kunne deltage i rehabiliterinsmødet, hvor jeg måske ville være blevet opmærksom på proceduren..
Først da jeg så din mail sent på dagen i går, gik det op for mig, at din sag ikke var kommet videre.

Jeg har talt med sekretæren i pensionsnævnet i dag, og din sag vil komme på møde den 04.09.13.
Den bliver sendt over i dag med indstillingen fra rehabiliteringsteamet
Jeg er meget ked af, at jeg har begået den fejl i din sag, som så igen er forsinket.
Jeg kan ikke ændre bagud, men sender sagen af sted straks.



JEG GIVER SNART OP:::::
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
møde i rehabiliteringsteam Susanne Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 8 25-09-2014 14:04
Møde overstået med rehab team ladytass Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 9 11-10-2013 20:26
Gode råd til møde med rehabiliteringsteam?? Lillesøster82 Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 17 10-10-2013 20:29
Spørgsmål angående indestående i banken ved gæld til politiet og kommunen Twincam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2013 08:21
Rehabiliteringsteam - møde Storebjørn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-06-2013 13:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension