K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2009, 14:09   #11
Futtepus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: mariagerfjord
Alder: 53
Indlæg: 20
Styrke: 15
Futtepus er ny på vejen
ja det er den plads hvor jeg var i arbejdsprøvning / fleksjob her til sidst der har sagt de ting med at de har vurdert mig til 24 % hvilket svarer til ca. 2 timer men fagforening og jeg er ved at anke sagen men jeg fatter bare ikke at jeg skal på kontant hjælp når alt var klart
jeg fik af vide på et møde at hvis jeg ikke fik min pension godkendt så var det kun kontant hjælp at hente for mig og det skal jeg så her fra den 5 juli da di har lukket for min ledigheds ydelse da der ikke var noget at hente om
min tilstand er blevet værre men de lytter ikke til mig de går ud fra nogle punkter og dem skal jeg rette efter men hva kan jeg gøre nu
Futtepus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 13:14   #12
Futtepus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: mariagerfjord
Alder: 53
Indlæg: 20
Styrke: 15
Futtepus er ny på vejen
idag har jeg været oppe og søge om kontant hjælp hvilket jeg mener er forkert de vil så sende mig på et ledigheds kursus på tirsdag den 14 og de ved jeg ikke må komme i arbejde
jeg må nok sige jeg er forvirret jeg fatter intet af det system
hjælp mig
Futtepus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 17:56   #13
Futtepus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: mariagerfjord
Alder: 53
Indlæg: 20
Styrke: 15
Futtepus er ny på vejen
jeg har idag modtaget post fra min kommune angående at jeg har anket min sag om pension min sag er kommet ind til beskæftigelse ministeren som skal vurdere min sag om jeg skal have min pension de har så fra kommunen siden lukket for min ledigheds ydelse da jeg anker min sag den paragraf jeg fik på ledighedsydelsen hed LAS § 74b stk 3
så nu er jeg på kontant hjælp
jeg syntes ikke det er rimeligt

kan i hjælpe mig
Futtepus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 19:11   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Futtepus Se meddelelser
jeg har idag modtaget post fra min kommune angående at jeg har anket min sag om pension min sag er kommet ind til beskæftigelse ministeren som skal vurdere min sag om jeg skal have min pension de har så fra kommunen siden lukket for min ledigheds ydelse da jeg anker min sag den paragraf jeg fik på ledighedsydelsen hed LAS § 74b stk 3
så nu er jeg på kontant hjælp
jeg syntes ikke det er rimeligt

kan i hjælpe mig
Hej har læst lidt af dine indlæg herinde.
Det er overraskende, at de sætter dig på kontanthjælp, når du egentligt er fleksjobber og var på ledighedsydelse.
Når du nævner LAS § 74 b stk 3 betyder det åbenbart, at de mener, du ikke har taget imod tilbud om et rimeligt fleksjob:

§ 74 b. Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse,

1) at modtageren opfylder betingelserne for at få et fleksjob,

2) at modtageren ikke har et rimeligt tilbud om ansættelse i fleksjob,

3) at modtageren tager imod et rimeligt tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde, og

4) at modtageren ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob.
__________________________________________________ __________

Jeg synes det er virkeligt urimeligt, at de mener, du ikke har taget et rimeligt tilbud om ansættelse i fleksjob. Men har de overhovedet givet dig tilbud??? Altså mens du søgte førtidspension eller lige inden???

Jeg håber, du har skrevet nogle kommentarer til klagen, som er sendt videre til beskæftigelsesnævnet. Hvis du ikke har eller mener der er mere at tilføje til klagen, kunne du måske ringe til beskæftigelsesnævnet og snakke med dem om det. Og fortælle dem, at du ellers var på ledighedsydelse........

Har du selv spurgt sagsbehandleren, hvorfor du ikke får ledighedsydelse og er røget på kontanthjælp?

Synes bare ikke det hænger sammen, altså loven om at "du ikke tog imod tilbud om en ansættelse i fleksjob" og at du i virkeligheden søgte førtidspension......

Vi må håbe, at beskæftigelsesnævnet giver dig medhold. Vi må vente til deres afgørelse...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 21:39   #15
Futtepus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: mariagerfjord
Alder: 53
Indlæg: 20
Styrke: 15
Futtepus er ny på vejen
hejsa

tak for dit svar
ja jeg har taget imod flexjob osv
ja jeg har skrevet alt i den klage som jeg mener er urimelig
og angående det med ledighedsydelse stop så er det fordi jeg har fået afsleg på pension og derfor på kontant hjælp
min sags behandler spurgte mig om jeg ville på pension så sagde jeg ja også hjalp hun mig med at søge den

det jeg gør nu er at vente på hva de sir til den anke sag for jeg syntes det er urimeligt at jeg er på kontant hjælp når jeg var berittiget til pension efter min sagsbehandler
jeg har jo været i arbejdsprøning og fleksjob men kunne ikke holde til det jeg var på arbejde i 2 timer også kunne jeg ikke mere
den sidste arbejdsprøvning jeg var på gjorde de status på at jeg havde 24 % arbejds evne tilbage hvilket svarer til 2 timer men som jeg har sagt kan jeg ikke holde til at arbejde derfor søgt vi om min pension
Futtepus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 22:31   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg kiggede lige lidt på vejledningen omkring fleksjob... Lagde mærke til, hvad de skriver om §74 b stk. 3:

Link: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19354#K1

Stk. 3. Opstår der tvivl om modtagerens rådighed, skal kommunen afprøve modtagerens rådighed. Dette kan ske ved arbejdsprøvning, arbejdspraktik m.v. Hvis kommunen vurderer, at den pågældende ikke er til rådighed for fleksjob, mister den pågældende retten til ledighedsydelse.

Det er bare SÅ frækt, at de har ment, at du ikke står til rådighed som fleksjobber, bare fordi du har søgt førtidspension og fået afslag, og at du jo blot har udtryk dig over for dem, at du ikke magter så mange timer. Du var jo også blevet arbejdsprøvet, som ikke blev til ret mange timer....

Grrr..

Ser frem til at høre, hvad beskæftigelsesnævnet mener !! Held og lykke i hvert fald..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 22:52   #17
Futtepus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: mariagerfjord
Alder: 53
Indlæg: 20
Styrke: 15
Futtepus er ny på vejen
mange tak og glad for de råd og vejledninger jeg får dem kan jeg bruge
skal nok skrive når jeg hører noget nyt
Futtepus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 23:01   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Futtepus du anker forhåbentligt også din stop af ledighedsydelse ?

Hvis du ikke står til rådighed for fleksjob fordi du er for syg så er det pension de kan ikke bare sætte folk midt i mellem ...

Har du anket at de stopper din ledighedsydelse ?
  Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 07:22   #19
Futtepus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: mariagerfjord
Alder: 53
Indlæg: 20
Styrke: 15
Futtepus er ny på vejen
hejsa

ja jeg anker alt får svar sidst i juli mdr.
Futtepus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 15:30   #20
Futtepus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: mariagerfjord
Alder: 53
Indlæg: 20
Styrke: 15
Futtepus er ny på vejen
hejsa

jeg har idag været til noget info møde fordi jeg er på konthjælp indtil min ankning af min pension er i orden
jeg skal starte i noget job i 2 timer om dagen bare fordi man er på kontant hjælp jeg føler ikke der blir lyttet til en ang: helbred
i mine parpir står der at jeg ikkke skal i arbejde da jeg er ved at anke men de vil have mig ud på job
Futtepus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension