K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2010, 07:37   #11
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Ja det er 8 timer om ugen......
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 07:51   #12
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dreamz786 Se meddelelser
hjælp udbetaling af erhversevne tabs erstaning

--------------------------------------------------------------------------------

hej er der nogen der kan hjælpe mig jeg har fået en midlertidig afgørelse fra ask på 25 procent erhvervsevnetab efter nogle arbejdsskader og det jeg vil høre er hvor lang
tid der går før jeg får erstatningen udbetalt? efter den er afgjort til de 25 procent som den er og hvis jeg skal kontakte hvem og hvordan skal jeg bede om denne erstatning den er beregnet fra d.1,07,09 og jeg ved at fra denne dato til de begynder at betale min erstaning får jeg en engangs beløb fra d.1,07,09 og resten som løbende ydelse til en endelig afgørelse så venligst hvordan og hvorlng tid går der før jeg får denne erstaning?

Hej når du når så langt som erstatning, kan du altså når erhvervsevnen er under 50%, få den kapitaliseret, som det hedder. D.vs. du kan få hele erstatningen udbetalt på en gang, så skal du ikke betale skat. Vælger du derimod at få en løbende ydelse, skal du betale skat, blot lige til orienterien.

vh

Anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 08:32   #13
nordjylland
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Frederikshavn
Alder: 52
Indlæg: 40
Styrke: 16
nordjylland er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bONNIE Se meddelelser
Ja .....Det tager tid, jeg kom til skade i 2007 jeg er lige blevet bevilliget fleks
, men det afslutter jo ikke sagen, så længe der ikke er et job
Jeg skal ud og finde et fleksjob på 8 timer med skåne hensyn......
Så hvis i kender nogen der kan bruge sådan en som mig der ikke rigtigt kan noget, så skriv........... Jeg ved ikke lige hvad de tænker på.

hvis det er 8 timer om ugen er det umuligt....
Så nej de tænker ikke
nordjylland er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 08:50   #14
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Men jeg må jo være postiv, så de har vel noget de kan tilbyde
Jeg tror at de finder ud af at min ryg er så dårlig, så de må tilbyde pension......
Min ardejdesprøvning var med ekstra morfin, og det vil jeg ikke tage resten af livet, for at kunne være 8 timer om ugen.....
Det er vel bare kassetænkning, siden de ikke vil give mig pension
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 12:38   #15
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
til AnnetteH..
ja undskyld.. men hvorfor ligger den der og venter?? eller sagt på anden måde, er der nogen som har taget sagen op igen efter du fik tilkendt pension?
dig selv eller fagforening? altså har du garanti for at de ved du er tilkendt pension?
det kan godt være jeg er lidt fræk at spørge sådan, men det er jo ikke altid man selv lige tænker på det hele eller at noget går automatisk med beskeder..
Hej.

Helt i orden du spørger sådan.
Ved ikke hvorfor den stadig ligger der og sylter rundt.
Jeg har en advokat på, og han ved vel hvad han har med at gøre. Jeg har også rykket ham, men han siger at nogle sager desværre bare tager tid. Han skulle eftersigende være en meget grundigt advokat, så ja hvad skal jeg ellers sige.....

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 14:40   #16
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 16
ace dk er rigtig godt på vej
det blev ikke særligt beroligende

mvh eders ace dk...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 15:15   #17
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
det blev ikke særligt beroligende

mvh eders ace dk...
Tror ikke Ace, at nogen KAN berolige dig med hensyn til ASK, der er tusind ting der skal passe sammen, og måske oceaner af papir der skal gennemgåes. På mange måder ligner en sag i ASK, en sag i kommunen - i ASK og FØR de kan træffe en afgørelse om mèn, så skal lægepapirer gennemgåes. Er ASK i tvivl eller mangler der noget, så beder de måske om at der indhentes yderligere f.x speciallægeerklæringer m.m, og sådan kan det blive ved indtil ASK mener de har ALT relevant.

Når så mènet er overstået og fastlagt, så kommer turen til erhvervsevnetab, og så skal der indhentes oplysninger fra skat b.la, da de jo går tilbage til hvad man tjente før skaden.

Du har èn fordel, og det er at du er afklaret m.h.t pension, din hylde er afgjort, så når din mèngrad bliver fastlagt og hvis den er 5% eller mere, så kan ASK gå direkte til at beregne et evt. erhvervsevnetab.

Så det er faktisk to sager du har, hvor den ene skal være afgjort (mèn) før man går til den anden (erhvervsevnetab) og dèr kan vente på at erhvervsevnetabet bliver fastsat til 15 % eller mere. Man kan så håbe på, fordi du ER afklaret i det kommunale system, at det afgøres i èn og samme arbejdsgang, så at sige.

Det er dræbende og tungt og meget bekymrende, når man har en sag i ASK - og ikke to sager er ens.

Der èr kun at vente på at sagen bliver afgjort, og så håbe på at man bliver positivt overrasket en skønne dag.

Jeg selv turde ikke håbe på noget, men blev positivt overrasket - pludselig var mèngraden fastsat, større end jeg regnede med, og jeg venter nu på erhvervsevnetabet.

Om jeg tør have planer for penge jeg ikke har i hånden, tjah èt sted har man det jo, men indtil gysserne er i min hånd, så må det blot være (gode) dagdrømme

Jeg føler med dig Ace, og håber på fut i din sag.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 16:12   #18
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 16
ace dk er rigtig godt på vej
takker ingrid (endnu en gang )....

men du har naturligvis ret, INGEN kan berolige mig, og jeg har netop ikke sat snudeskaftet op efter nogen som helst......

og tør derfor heller ikke låne lidt af mine børn, det ville være den optimale nedtur for mig , ikke og kunne refundere til dem.... uha nej.

jeg tror bare lige det skal bundfælde sig i mit hovede at nu er der intet der går stærkt mere........

men når man i alle årene (før pension) har været provisions-lønnet. Og har skulle være knaldende effektiv, for og tjene mønt, Tja så er det svært og accepterer følgevirkninger...

men når alt kommer til alt, så må man jo også være tilfreds med at man i det hele taget bor i et land, hvor ens pension trofast går ind hver mdr.

prøver og tage det du siger til efterretning, og slapper af , når der så er gået en 10-12 mdr, prøver jeg og hører telefonisk ved ask om der er nyt i sagen......

mvh eders ace.... nu med tømt hoved.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 18:10   #19
dreamz786
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hjælp til svar på erhvervsevnetabs erstatning og fremtidig

Tak for alle jeres indlæg ......



Men det jeg ikke forstår er at de (ask) siger det er en midlertidlig afgørelse og de genvurdere den til 1 august 2010.....?

Og så er der lige et sp mere: Hvis min advokat anker afgørelsen på de 25 procent vil jeg så få udbetaling eller venter forsikringsselskabet med at betale til denne nye aførelse er på plads?

Den er jo afgjort midlertidlig til de 25 procent og gældende fra juli 2009 så forsikringselskabet skal betale derfra og det er afgjort at jeg skal have 7500 om måneden til de afgør påny når de har de komunale tiltag på plads medhensyn til flex eller pension. Pga mine smerter og psykiske tilstand jeg har været indlagt på psykiatrisk afd i 10 måneder og er lige udskrevet i feb 2010 og er nu tilkyttet distriktpsykiatrien. Håber på at få nogle behjælpelige svar .
Med venlig hilsen

bror til skadekomne skrevet på vegne af ham da han er på stærk medicin og ikke kan.
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 19:56   #20
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Hej

Min er lige ved at være færdig nu her, fik brev fra ask, og der gik præcis 4 uger før jeg hørte derfra igen, at forsikringen have godtaget det hele, og nu har jeg så 4 uger at anke i før at pengene er på kontoen.
Vil lige sige jeg kom på ftp d. 1.7.09 og får da også løbende ydelse tilbage derfra nu her når min anketid er forbi, men kommunen har så allerede været der og kræver sin del af den løbende ydelse jeg har tilgode ved ask, da jeg så har fået for meget i ftp i den periode, så det er altså lige hvad man kan risikere, når de går 10 mdr tilbage med deres regnskab.
Held og lykke med at få dit på plads.
Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udbetaling fra PFA for tab af erhversevne minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 02-07-2013 08:47
Hjælp til udbetaling fra arbejdsmarkedspension supersus Alt det andet 3 22-01-2012 10:44
hjælp ang. kontanthjælp og erstatning ved tab af erhversevne jeanet1192 Alt det andet 11 17-04-2011 02:48
Spørgsmål vedrørende erstaning Sandie75 Alt det andet 8 11-09-2010 22:25
hjælp udbetaling af erhversevne tabs erstaning dreamz786 Alt det andet 0 11-04-2010 17:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension