K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2010, 16:57   #11
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Det er forskelligt fra kommune til kommune, om det hedder pensionsnævn eller pensionsteam (dem der sidder med afgørelsen).

På Bornholm ryger den fra SB til indstillingsteam (som afgør om den skal indstilles til behandling) og videre til pensionsteamet (som godkender eller afviser). Og det foregår alt sammen på samme møde samme dag - men sådan er det ikke alle steder.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 21:58   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Det er forskelligt fra kommune til kommune, om det hedder pensionsnævn eller pensionsteam (dem der sidder med afgørelsen).

På Bornholm ryger den fra SB til indstillingsteam (som afgør om den skal indstilles til behandling) og videre til pensionsteamet (som godkender eller afviser). Og det foregår alt sammen på samme møde samme dag - men sådan er det ikke alle steder.
Ja, det er dælme forvirrende.

Da min sagsbehandler skrev til mig, at min pensionssag nu var sendt til pensionsgruppen, så troede jeg, meget naivt, at det var dem der skulle træffe beslutningen.

Men nææ nej, dem der træffer beslutningen her i byen hedder pensionsteamet.

Der er sg'i da ikke noget at sige til, at der opstår forvirring om disse "begreber".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 03:19   #13
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
@næsebjørn



Så er min vurdering, at du er samme sted i proces som S.: Nemlig igennem:
Den første og sværeste procedure på vej mod tilkendelse af ftp - med opnået positiv indstilling til ftp fra team bag sagsbehandler - med 99,9 % sikkerhed for videre godkendelse til og tilkendelse af ftp!

* Næste procedure er så finpudsning og partshøring af ressourceprofil.

* Videre procedure er, at pensionsnævn får forelagt finpudset/partshørt ressourceprofil med særlig vægt på de 2 sidste afsnit af ressourceprofil: "Helbredsmæssige forhold" og "Samlet vurdering". Disse 2 afsnit skal afspejle essens af ens sag. Herudfra afgør pensionsnævn om ens sag kan godkendes eller ikke godkendes til videre behandling i pensionsnævn omkring tilkendelse af ftp.
Fra første fremlæggelse i pensionsnævn med godkendelse af veldokumenteret lægefaglig og socialfaglig relevans af ens ftp-sag - må højst gå 3 måneder til næste fremlæggelse af ens ftp-sag i pensionsnævn m.h.p. afgørelse af tilkendelse af ftp.

* Sidste procedure er afgørelse af tilkendelse af ftp i førtidspensionsnævn.

Held og lykke i proces videre!
Tak for det men jeg har godkendt resource profil og den er blevet godkendt til videre behandling. Har fået at vide at de holder møde omkring den 20 hver mdr men den har ikke været med endnu. Efter den har været oppe skulle jeg få det endelige svar. Kan bare ikke forstå jeg ikke har fået noget post om det hvis det var meningen. Synes min sagsbehandler sagde jeg ikke ville høre mere før det var besluttet. Bliver vist nødt til at høre hvad der foregår så.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 08:02   #14
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg fik heller ikke noget brev om, at den nu var nået til pensionsteamet. Men hos mig gik det også pænt stærkt + det at de beslutter alt på et møde, så har de vist slet ikke mulighed for at sende brev om det.

Min sagsbehandler sendte papirerne til indstillingsteamet en uge før deres møde (hvor afgørelsen også falder), og min SB ringede så samme dag (altså kort tid efter mødet) for at fortælle mig, at den var godkendt.

Her kommer det an på, hvor mange sager de har, om de kan nå med på møderne. De holder dem 1-2 gange om måneden alt efter antallet af sager.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 11:38   #15
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Okay så er det måske ikke så unormalt ikke at have fået noget på skrift. Her i kommunen har de lange ventetider. Min læge har prøvet at rykke dem men de tager dem i rækkefølge på nær hvis det er dødeligt syge. Som min læge gjorde dem opmærksom på så kunne man hurtigt blive endelig syg med den lange behandlingstid de har.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 11:42   #16
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af næsebjørn Se meddelelser
Okay så er det måske ikke så unormalt ikke at have fået noget på skrift. Her i kommunen har de lange ventetider. Min læge har prøvet at rykke dem men de tager dem i rækkefølge på nær hvis det er dødeligt syge. Som min læge gjorde dem opmærksom på så kunne man hurtigt blive endelig syg med den lange behandlingstid de har.
Det kan man så ikke sige, at de har herovre. Der var som skrevet kun en uges ventetid. Min SB vidste dog ikke, om min sag kom med ugen efter, da han sendte papirerne - men da jeg spurgte ham et par dage senere, så havde han fået at vide, at min sag var med.

Men nogle steder får de jo brev om, at den nu er overgået til behandling. Så det er åbenbart også forskelligt i kommunerne.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 18:39   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Her er pensionslovens §20, læg mærke til det jeg har markeret med rødt:

§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jf. § 16, kan blive selvforsørgende.

Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 18:48   #18
Skizonym
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
Skizonym er ny på vejen
Så betyder det jo at man uanset hvad modtager et brev om dagen hvor afgørelsen bliver truffer - ELLER HVAD??.
Skizonym er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 19:08   #19
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Det eneste brev, jeg fik, var et par dage efter afgørelsen, hvor der stod, at min sag var godkendt til behandling ang. pension og at jeg samtidig var tilkendt ftp pr. 1/12. (Men det foregår jo så også på samme møde her på Bornholm).

Ang. partshøring, så fik jeg besked af min SB via mail eller telefon, det kan jeg ikke lige huske. Men jeg sagde nej tak til det.

Sidst redigeret af Gizmo; 07-12-2010 kl. 19:10.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 19:10   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skizonym Se meddelelser
Så betyder det jo at man uanset hvad modtager et brev om dagen hvor afgørelsen bliver truffer - ELLER HVAD??.
Det er muligt de ikke kan fortælle dig den præcise dato (der kan jo ligge mange sager, så de er nødt til at udsætte nogen til næste gang), men eftersom man har ret til sådan et møde, får man jo på den måde oplyst at sagen er sendt til pensionsnævnet/-teamet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension mettekorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 17-09-2012 11:13
HJÆLP......Til Førtidspension.. oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-07-2011 14:54
Hjælp til førtidspension Mussi At søge førtidspension 14 05-07-2008 21:06
Hjælp vedr. førtidspension!!! Story At søge førtidspension 20 12-06-2008 11:09
førtidspension hjælp anne tina friis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 23-10-2006 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension