K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2010, 12:37   #11
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej


undrer mig også

men det må være fordi feks. bilerne ikke er betalt og lign, der gør sig gældene.
antal af børn o.s.v.
for uanset hvad har sb. nogle love og pgr. de skal rette sig efter og kunne dokumentere hvorfor de f.eks har givet vedkommende hjælp, hvis der skulle komme revision på.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 22:46   #12
nettenuz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
nettenuz er ny på vejen
peppe....jeg er pt på kontanthjælp....min sagsbehandler mener ikke der er grundlag for jeg søger den, men føler selv jeg er nået dertil fordi jeg i et par år har været på div kursus.værksteder og praktik og intet er lykkedes mig at blive ved er gået ret meget ned psykisk derfor vil jeg søge den. skal derfor skrive et brev til kommunen hvorfor jeg søger den.

med hensyn til kontanthjælp er jeg ret meget inde i det....hvis man er gift må man max tjene 22000 kr samlet ellers trækker de den person der tjener mere....er begge på kontanthjælp ryger den enes kontanthjælp efter 2 eller 3 år kan jeg ikke lige huske... men er jo den fordel at tjener den ene fedt....kan den person bruge den andens skattekort hvis man er gift....giver nogengange mere end sidde på kommunen )
nettenuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 22:48   #13
nettenuz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
nettenuz er ny på vejen
hov de der dumme smiley var ikke den der skulle på men en smiley der smiler til sidst.....
nettenuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 23:47   #14
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
hvis man er gift må man max tjene 22000 kr samlet ellers trækker de den person der tjener mere
Lige en tilføjelse:
Det er 26000 kr man samlet set må tjene

Jeg kan forstå at der er mange her der ikke kan modtage kontanthjælp...

Det forstår faktisk ikke lige hvorfor, alle burde få samme behandling...

Mit bud er at sagsbehandlerne enten ikke kender reglerne eller også undgå de dem, og her snakker jeg af erfaring.
Da jeg skulle havde kontanthjælp sendte min advokat regler og paragraffer som jeg skulle tage med på kommunen hvis der blev noget da jeg skulle søge kontanthjælp.

Der var heldigvis ikke nogle problemer i mit tilfælde, og her snakkede jeg med sagsbehandleren der behandler kontanthjælp ansøgninger, og hun gav mig ret i at der var nogle sagsbehandlere som simpelhen undgår reglerne (Kontanthjælp, sygedagpenge m.m)

Jeg er typen der sætter mig 100% ind i tingene, om jeg skal købe nyt fjernsyn eller jeg skal søge kontanthjælp.
Så et godt råd, det er at undersøge om i kan finde et smuthul i reglerne eller spørger en advokat til råds...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 09:18   #15
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Lige en tilføjelse:
Det er 26000 kr man samlet set må tjene

Jeg kan forstå at der er mange her der ikke kan modtage kontanthjælp...

Det forstår faktisk ikke lige hvorfor, alle burde få samme behandling...

Mit bud er at sagsbehandlerne enten ikke kender reglerne eller også undgå de dem, og her snakker jeg af erfaring.
Da jeg skulle havde kontanthjælp sendte min advokat regler og paragraffer som jeg skulle tage med på kommunen hvis der blev noget da jeg skulle søge kontanthjælp.

Der var heldigvis ikke nogle problemer i mit tilfælde, og her snakkede jeg med sagsbehandleren der behandler kontanthjælp ansøgninger, og hun gav mig ret i at der var nogle sagsbehandlere som simpelhen undgår reglerne (Kontanthjælp, sygedagpenge m.m)

Jeg er typen der sætter mig 100% ind i tingene, om jeg skal købe nyt fjernsyn eller jeg skal søge kontanthjælp.
Så et godt råd, det er at undersøge om i kan finde et smuthul i reglerne eller spørger en advokat til råds...
jeg er også en som gerne sætter mig 100% ind i ting når jeg skal forhandle.. det er en af grundene til at jeg er kommet ind i det her forum.. men hvis de gængse oplysninger ikke er at finde står jeg svagt..

jeg tror også jeg står på grænsen til at gå på bistand hvis jeg ikke kan få den forlænget.. så for mig ville det være dejligt hvis jeg fik et hins til hvad jeg skulle og kunne sætte mig ind i nu.. for det kan blive i denne eller næste måned.. ?

så vil meget gerne høre hvilken paragraffer din advokat henviste dig til.. for man støder stadig på de socialrådgiver som ingen uddanelse har. også står vi meget dårligt i vores sag hvis vi ikke er klædt ordenlig på..

hilsen maja-bell
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 10:02   #16
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jeg kan godt forstå dig Maja-Bell, det er et meget indviklet system...

Jeg har læst meget i det her forum, og der er forskellige meninger, mange af de problemer folk sidder med kan jeg ikke helt forstå, bl.a det med erstatninger og løbende ydelser, der er rigtigt mange herinde der får modregnet deres løbende ydelser, men der er jeg i besiddelse af diverse paragraffer der gør at det ikke må modregnes...

Hvad for et situation sidder du i:
Får du erstatninger af nogle art løbende ydelser m.m
Men det er svært da der er mange ting der spiller ind, er du gift, indtægter, friværdi osv...

Du kan skrive et privat besked med de oplysninger så kan jeg prøve at hjælpe dig ;-)

Citat:
for man støder stadig på de socialrådgiver som ingen uddanelse har
I fredags var jeg til møde hos min sagsbehandler sammen med min advokat, mødet endte med at vi søgte en §17.
Da vi sagde at vi selv søger pension, viste sagsbehandlere ikke lige hvilken paragraf det var når vi selv søgte pension.
Så sagde jeg "Jamen det ved jeg, en §17 er når man selv søger og §18 er når kommunen søger pensionen" så blev hun stille, men helt ærligt det burde hun sku vide, hun er en gammel snegl der har siddet der i mange år ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 20:31   #17
nettenuz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
nettenuz er ny på vejen
hmmm det jeg skrev tidligere er ikke kommet på denne her tråd kan jeg se.....
peppe....jeg er på kontanthjælp og hun mener ikke jeg kan få pension men mener selv min sag og min depperation er så langt ude jeg vil forsøge alligevel...skal skrive til kommunen hvorfor jeg søger det så hun kan se hvem jeg er udover de papir der forelægger.

med hensyn til kontanthjælp laver de den regel man ikke har mere end 22000 2 mand så tjener den ene mere end det bliver man trukket....er begge på kontanthjælp ryger den enes efter 2 eller 3 år.
men er man gift og den ene tjener godt kan personen jo bruge den andens skattefradrag så personen ikke behøves trækkes gennem i det åndsvage system har man for mange penge på en konto eller opsparing siger de den skal ryge før man får noget så skal man søge er det med ingenting have
nettenuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 20:33   #18
nettenuz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
nettenuz er ny på vejen
hehe så skriver man og ser man var kommet på listen *GG*
nettenuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 21:12   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Nettenuz, (fedt navn)

Husk at du altid kan bruge redigér knappen op til 6 timer efter dit indlæg og derved fx. sammenlægge 2 indlæg efter hinanden til et. Web bliver glad når vi kun har et indlæg ad gangen i samme tråd .

Mht. din indstilling til pension, så undrer jeg mig over hvad årsagen er til at din sagsbehandler ikke vil indstille dig ? Du skriver at du har været i aktiveringer og praktikker allerede, hvad viser de ? Hvorfor vil hun ikke arbejde på en afklaring af dig ?

Hvad har du af lægelig dokumentation for din lidelse ? Har du nogen kontaktperson eller andre der hjælper dig. Går du til psykiater og medicineres du ?

Ja det var mange spørgsmål, men hvis du vil søge en §17, så skal vi lige se på om grundlaget er i orden .

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 23:12   #20
nettenuz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
nettenuz er ny på vejen
Smile

enteneller....dit nick er nu heller ikke så dårligt hehe

min sagsbehandler mener ikke der er tale om det fordi jeg lige (dec sidste år) fik lavet min recurse profil hvor der ikke står noget om det....nej selvfølgelig ikke de skriver jo ikke man burde overveje det....og hun siger min sygdomme ikke er stadsionær og skal den vist være men bliver ikke bedre med tiden tværtimod., var på et tidspunkt på districkt psykratien men valgte at stoppe fordi jeg ikke følte det hjalp mig....har svært ved åbne op for mine problemer....har så meget at jeg ikke ved hvad der er mest vigtigt for mig løse...
har prøvet fortælle min sagsbehandler jeg i flere år er blevet kastet ud i noget og er ved være træt af intet sker....men fik bare det svar at hvis jeg skulle søge feks fleksjob eller revilidering....skulle jeg starte forfra fordi der ikke lå noget om hvorfor jeg ikke var kommet videre....en vudering de forskellige steder fra....og hvem har lige lyst til det...
hun blev vist lidt overrasket da jeg selv sagde jeg ville søge...men bliver nødtil prøve
nettenuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål omkring søgning om førtidspension TKDK Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 28-07-2012 12:54
flexjob søgning THR Spørgsmål ang fleksjob 2 27-06-2011 21:42
Søgning af førtidspension Gittemus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 19-01-2011 10:21
Job søgning Martin.C Spørgsmål ang fleksjob 7 15-11-2010 22:04
Juridisk rådgivning ifm søgning af førtidspension Walter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-07-2010 21:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension