K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2012, 11:22   #11
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
hej vovse- nej jeg tager ikke de omtalte vitaminer.

hvad mener du med kontraindikering? det er ikke lige et ord jeg er faldet over før- så kan ikke rigtig sætte det i sammen hæng...
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 11:38   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
"kontra incidering" skulle være det ord sagsbehandlerne og kommunen skal have fra lægerne i forhold til, at man ikke kan komme i arbejdsprøvning pga. ens helbred og af frygt for forværring af samme.

Lægerne skal altså skrive at "en evt. arbejdsprøvning kontraincideres." Nogle kommuner kan også "leve" med at lægerne skriver at en evt. arbejdsprøvning tilbagevises.

Lægerne skal virkelig skrive det klokkeklart og det skal nok helst være ens speciallæge. Nogle kommuner har det med at "overse" at man ikke bør arbejdsprøves, så det skal pindes ud og pointeres for at det overholdes.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 11:39   #13
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Kontraidisering er når man er så dårlig at en arbejdsprøve ikke kan komme på tale pt.

Det er noget din egen læge kan bestutte, så hvis han er med dig på sidelinien erdet nok det, der skal til for at slippe for at blive sendt ud.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 13:53   #14
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
så får man jo ikke sin sag færdigbehandlet? pt er min situation stationær- og der med er det sagt at jeg ikke vil finde mig i mere forværring. til sidst har jeg ikke mere livskvalitet tilbage. og et sådan liv kan man ikke bare trække ned over hovedet på folk fordi de syntes man liiiige skal igennem endnu en arbejdsprøvning...
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 14:37   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej kandelsdorff,

Der er såmænd nogle også her på K10 som har fået tilkendt førtidspension enddog uden en arbejdsprøvning. Men det kræver at ens læge papirer er klokke klar i mæglet om at man ikke må komme i arbejdsprøvning.

Som det også skrives i denne tråd er der flere læger som er meget vævende omkring dette. Min egen psykiater mente at jeg burde starte min anden arbejdsprøvning op og så evt. sygemeldes. Det holdte så 4 uger m. 2 timer om ugen og jeg går ikke i arbejdsprøvning igen, så hvis det kommer til dette så har min psykiater, læge og psykolog bare at kontraincidere dette klokke klart.

I min ressourceprofil blev det endda fremhævet af lægekonsulenten at min psykolog ikke mente at jeg burde komme i arbejdsprøvning igen, men det var pensionsnævnet åbenbart ligeglade med for de begrundede min §18 med anvisning til endnu en arbejdsprøvning, da den første ikke var retvisende nok.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 22:07   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis din læge skriver, at afprøvning er kontraindiceret, så betyder det, at afprøvning vil medføre varig forværring af din lidelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 22:29   #17
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
så er det vist på tide med et besøg hos doktoren
så må jeg jo vende det med ham. sidst sagde han at jeg skulle gå hjem lige så snart jeg fik det dårligt, faktisk helst lidt før jeg ikke kunne mere, og spm sagt så gjort- men det har jeg jo kun fået ud af at de siger at mine sidste 2 arbejdsprøvninger har været ubrugbare- den ene ( da mine diskusprolapser sev væske fra, og ryggen blev totalt stiv- og jeg kom på morfin) mener de enda at jag var usamarbejdsvillig, blot fordi jeg fremlagde en erstatnings ansvars erklæring for stedet, da min krop var ved at give op. og de kom med kommentarer om at jeg gik langsomt rundt og så lidende ud ( sorry men når du rammer 10 på smertescalaen så har man bestemt ikke selv kontrollen over hvordan man ser ud eller tager sig ud/opfører sig, og no shit jeg havde ondt. så ondt at jeg ikke kan huske hvordan jeg er kommet hjem i et stykke med bilen)

så nu vil de nok have en ny arbejdsprøvning.... men det må de så få- det bliver ikke uden min private rådgiver på sidelinien. og jeg vil under ingen omstændighedder acceptere at min lille rest livskvalitet frarøves mig. hvis det sker alligevel- så er det ved at være derhenne af hvor døgnpleje af en grøntsag kommer på tale. og det fortjener hverken mig eller min familie.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 22:51   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I henhold til den smerteskala jeg har lagt her nederst vil jeg mene, at du skal gå hjem når du ligger omkring 5-7.

Hvis du har noget lægeligt fra de episoder med. f.eks. sivende væske og morfin, så aflever en kopi af dem på kommunen.
Hvis du ikke har noget lægeligt kan du måske få det via aktindsigt.
Dette vil jo være dit bevis på hvor galt det har været.

Men uanset kommunen, så synes jeg, at det er flot, at du hele tiden har holdt på dit og er gået hjem når din grænse er nået.
Sådan gjorde jeg også selv, og fik en masse bøvl for det.

Jeg husker ikke hvad du lever af, mit "held" var, at jeg var på kh, og den eneste fordel ved kh er, at du næsten ikke kan komme længere ned.

Hvis ikke din læge vil lave en kontraindikering, så sørg ihvertfald for, at have ham/hende med på sidelinien.



SMERTESKALA

0. Smertefri

1. Meget lille ubehag. Lejlighedsvise svage stikkende
smerter

2. Lille ubehag. Lejlighedsvise stærke stikkende smerter.

3. Generende nok til at virke distraherende. En næsten
konstant ømhed, med lejlighedsvise jag og en fornemmelse
af, at noget glider/er ustabilt.

4. Generende, kan ignoreres hvis jeg er meget optaget af det
jeg laver. En konstant ømhed, med jævnlige jag af borende
karakter.

5.Smerterne kan ikke ignoreres ret længe af gangen, jeg kan
stadig arbejde og
være social, men i begrænset omfang. Konstante stikkende
smerter, med jævnlige jag (nærmest som et par sko der gnaver
i hælen).

6. Jeg har svært ved at koncentrere mig, jeg laver “det jeg
skal” (mine børn begynder at irritere mig). Konstante
kraftige smerter.
Hvad jeg laver nu skal med stor sandsynlighed rettes,
uanset om det er pc-arbejde eller et strikketøj (jeg laver
fejl og kan ikke huske hvor jeg er nået til.

7. Jeg kan fungere, hvis jeg anstrenger mig. Jeg vil helst
være alene. Jeg har det skidt, og kvalmen begynder.

8. Smerterne er så stærke at de medfører kvalme og svimmelhed.
Smerterne er meget voldsomme og jeg har det rigtig skidt.

9. Ikke i stand til at tale - skriger og jamrer dig
ukontrollabelt - nær “febervildelse”.

10. Bevidstløs. Smerterne får dig til at besvime.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 23:15   #19
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
den skala ligner godt nok min meget- dog har jeg rettet lidt i 9 og ti, da jeg ikke er udadfarende med lyd når jeg har ondt.

nok nærmere sære ansigter, tårer og stærk trang til at kaste op. i sådan et stadie bliver jeg ret modbydelig hvis nogen skulle komme og sige at jeg skulle tage mig sammen. for det kan man jo ikke, og der er ikke overskud til høflighed når man har det sådan.så her kan ret så, ikke værdige til at nævnes her,ordlyd hvisles ud mellem smertesammenbidte tænder.

min 10ér er nærmest komaagtig lignende søvn- jeg vil ikke kalde det besvimelse, for kroppen slukker nærmest bare for en kontakt- om jeg står eller går eller kører bil- og så er det med at få sig lagt ned i en fart. denne form for søvn og et stykke tid inden er som store sorte huller i min hukommelse. det er vel kroppens måde at give mig et blackout når smerterne bliver for meget for kroppen at magte.

hertil når jeg ofte når jeg har fået lyst til at lave ganske små opgaver i mit hjem- pludseligt ligger jeg på sofaen og ingen kan få liv i mig før efter nogle timer.

min indtægt er kontanthjælp- så min indkomst kan ikke forringes lige pt og jeg er IKKE gift og skal heller aldrig giftes.... dog er jeg samboende med min kæreste på 11 år nu

jeg er slet og ret ikke i tvivl om at jeg har en super god rådgiver med på min sidelinie også- hvertfald kan jeg nu se temlig klart at jeg har en allerhelvedes masse merudgifter i forhold til min sygdom... og den kære kommune havde spist mig af med at jeg "kun" kunne søge til dækning af medicin, hvilket jeg fik afslag på. men nu vender vi stærkt tilbage- dte er ikke mindre end fantastisk at have fået en sparringspartner- så dejligt at der er en der kan paragrafferne til fingerspidserne

og så selvfølgelig alle jer fantastiske mennesker herinde på k10
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 02:09   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis din læge skriver, at afprøvning er kontraindiceret, så betyder det, at afprøvning vil medføre varig forværring af din lidelse.
Er det rigtigt?

Jeg mener ellers at det betyder at det vil medføre en væsentligt forværring af ens helbred...og ikke varig forværring...

Nogen der ved det eller evt kan finde noget på skrift om det?
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstillet til et afslag til førtidspension. Bertha65 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 26-01-2013 18:58
Distriktspsykiatrien lyver - Nu indstillet til afslag på fp Fido Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 27-10-2010 23:19
Ansøgning om hjælp til bil indstillet til afslag steine Spørgsmål ang fleksjob 23 08-11-2009 03:24
Indstillet til pension L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-10-2009 11:10
Indstillet til pension Gizmomis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 02-09-2009 18:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension