K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2008, 14:20   #11
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej Vim.

Ja det ville da være det værste der kunne ske, men som jeg selv ser det har jeg jo varig nedsat arb, evne mine arme og hænder og gamle problemer med en brækket ryg fra 1997, ---måtte dengang skifte arbejdsområde p ga, tunge løft med ryggen , også beskrevet i min jobplan minus tunge løft.
Jeg er faktisk ikke tilfreds med privat aktør, har nævnt mulighed om at jeg ønsker flex ca 1 mdr, siden, svar var at jeg skulle mangle arme og ben, dette svar henvendte jeg mig med i sr, bistand ca, 1 mdr, siden, sr, bistand ringeede til aktør for mig, aktør undskyldte og sagde at det var ikke sådan ment, igen i går ked af det med møde hos aktør, svar SPIS sovepiller,
jeg kender ikke min sagsbehandler på jobcenter, har skrevet rettelser i progressions raport fra aktør til kommunen ang, opfølningsmøder, er det en god ide at jeg selv henvender mig til min sagsbehandler da alt kontakt jo går gennem privat aktør nu, og også sr, bistand, samtidig med at jeg passer min praktik og venter svar på lejlighed og svar rfa RH.Thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 14:20   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du skal vide at sygemelder dig vil du sten sikkert ryge på kontanthjælp.
Grunden er at du bliver sygemeldt på den selv samme sygdom (de samme problemer) du fik tilkendt reva på, den eneste måde man kan over gå til sygedagpenge er ved en helt sy sygdom som intet har med det man har fået reva på, at gøre.

Stort set ingen kan gå fra Reva til sygedagpenge, jeg er en af de få der kan, jeg fik reva på dårlige knæ, men skal jeg sygemeldes bliver det på bagrund af ADHD, hvilket jo er noget helt helt andet end dårlige knæ, og så har jeg altså ret til sygedagpenge, og min sag vil starte for fra.

*her har jeg så lige slettet lidt omkring den del af min egen sag... det kan du ikke bruge til så meget*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 15:13   #13
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Thelma,

Jeg vil foreslå dig, at få en aftale med en sagsbehandler i kommunen, der har med visitation til fleksjob at gøre. Forklar hende dine helbredsproblemer og at du ønsker at blive visiteret til fleksjob - der er god nok grund til det i din ptsd og desuden har du jo i forvejen nedsat arbejdsevne p. gr. ryg og arme. Din læge skal være ind over, men det lyder ikke til at være noget problem - der må jo foreligge lægeerklæring på ptsd, ikke?
Der er mange, der bliver visiteret til fleksjob, som både har arme, ben og hoved intakt - de bliver visiteret til fleksjob for at de kan fastholdes på arbejdsmarkedet.
Du skal nok være forberedt på, at det kan være en hård tid mens sagen bliver behandlet i "systemet", men der er altid folk herinde til at støtte, trøste, lytte, læsse af til, bakke op og hjælpe.
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 15:57   #14
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej Vim og alle jer der er så rare at bruge jeres dyrebare tid kræfter på at svare mig og give mig en god *køreplan* i dette her CIRKUS THELMA, jeg har fået en god portion god sort humor fra RH, brandsårs afd, det er ikke for sarte sjæle at være der, og den har jeg plus min hjerne i god behold endnu.

Sidder her i den lille kolonihave (regnen øser ned i KBH, måleren kører på fulde omdrejninger, et lille elektrisk varmeapr, ) glemte da også lige at fortælle regnen øser også ned i det ene værelse, ja der er hul i taget, nå føler mig , nu lidt som Tue og Rikke i Huset på CHR, Havn dengang i tv.
Men spøg til side, men at have humor er nok en fordel lige nu.
Vim, vil du råde mig til selv at få en tid hos jobcenter hvor min sagsbehandler er, jeg fik vedkommedes navn i går, alt kontakt går jo gennem privat aktør, som jeg ikke er helt tilfreds med, jeg kender ikke sagsbehandler, kun navn , hvis jeg henvender mig til SR.bistand mandag--skal de vejlede mig, måske bedre jeg selv direkte bestiller. en tid hos min sagsbehandler mandag.
tak for at i trøster og lytter,
ja den besked med arme og ben var så direkte uforskammet over for mennesker der er sygemeldte og i arbejdsprøvning af forskellige årsager, ligesom den besked i går, bare spis nogle sovepiller, jeg ved udemærket godt, at privat aktør ikke må stikke folk blår i øjenne og love det ene og andet, det er uden for deres kompentancer, men de burde rådgive bedre, ikke kun tale om flere timer hele tiden, men lige som der er gode og dårlige læger og mekanikere slagtere osv, så er det vel det samme med private aktører, som jo er ansat af kommunen. Thelma
Jov der forelægger papir på ptsd, .
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 16:10   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, og de private aktører tjener mere, hvis de kan få folk op i tid, helst fuld tid, og ikke mere sygepiveri... (ironi anvendes.. )
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 16:24   #16
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Thelma
Citat:
Vim, vil du råde mig til selv at få en tid hos jobcenter hvor min sagsbehandler er, jeg fik vedkommedes navn i går, alt kontakt går jo gennem privat aktør, som jeg ikke er helt tilfreds med, jeg kender ikke sagsbehandler, kun navn , hvis jeg henvender mig til SR.bistand mandag--skal de vejlede mig, måske bedre jeg selv direkte bestiller. en tid hos min sagsbehandler mandag.
Ja, jeg ville gå direkte til sagsbehandleren - den private aktør er tilsyneladende ikke til nogen gavn. Desuden er det sagsbehandleren, der skal køre sagen, så du kan ligeså godt få startet den nu. Også rigtig god ide at søge bistand hos SR-rådgivning. Men det er jo i sidste ende kommunen og dermed sagsbehandleren, der skal på banen og indstille til fleksjob.
Men du skal nok regne med, at der går lang tid før der kommer en afgørelse.
Har du skrevet dagbog mens du har været i jobprøvning - det er en rigtig god ide, så du kan vise sagsbehandleren, hvordan det har været og hvor meget du kan klare?
Glad for at høre, at du har bevaret din humor - den kan bære igennem meget.
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 16:34   #17
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej Hulda,
Ja , jeg har fat i noget der omkring private aktører, det virker nemlig som om de får mange penge af kommunen for deres arbejde og det bliver godt belønnet for at få mennesker i alt ordinært arbejde-------jeg sidder faktisk og bliver s.....e vred lige nu(passer på mit blodtryg, ja ellers kan jeg vel bare tage en sovepille Ik?)
Jeg tager ikke bare en sovepille, jeg kæmper --kæmper for at få en lille lejlighed til mig og min kat, mine børn er voksne, så den kan jeg ikke bruge og helt ærligt jeg ønsker heller ikke at de flytter hjem igen for at jeg kunne stå på listen til akut akut boliger i KBH; som forsørger nok lidt svært den ældste er snart 30) Jeg kæmper en kamp for at være en del af arbejdsmarkedet med den del som jeg kan bidrage med nu, pga, nedsat arbejdsevne,
Er der egentligt også andre end mig der har mærkelige erfaringer med private aktører, ved ikke om jeg er ved at starte ny tråd, men nogen gange overlapper det vist lige lidt.
thelma

Hej Vim så først lige dit svar nu--tak--

Ja beslutningen blev så taget, tager efter job mandag til jobcenter får en tid hos min sagsbehandler, rigtigt det er hende der skal indstillle til evt, flex, ja jeg har lavet dagbog og mange notater fra opfølningsmøder i de 4 mdr, jeg har været i praktik, jeg er godt klar over at det vil tage tid med at behandle sagen, jeg er i praktik til 12-12 først derefter begynder sagen vel . thelma.

Sidst redigeret af Stezu; 20-10-2008 kl. 18:35. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 20:50   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Thelma

Jeg har fulgt din beskrivelse lidt fra sidelinjen og kan kun sige

Mange besynderlige historier høre vi herinde og din høre bestemt til en af de mere mystiske

Jeg har meget jeg gerne ville skrive til dig (også ideer) men jeg vil helst vente for ikke at forvirre det hele for meget (kan jo se at du skal til SR -bistand mandag)

Men jeg har lyst til at sige til dig at du skal være meget opmærksom på at det er kommunen der har det overordnet ansvar både for at visitere dig til fleksjob men i den grad også for at behandlingen af dig er i orden...

Det vil sige at du helt de samme muligheder som dem der ikke er sendt ud til privataktør dermed har du i den grad også mulighed for at sende en klage til samtlige borgmestre (kan forstå at du bor i kbh) du har mulighed for at klage over behandlingen af dig til din sagsbehandler (hvad jeg ville gøre med det samme hvis jeg var dig ) og du har muligheden for at bruger kbh borgerrådgivning ...

Jeg er fuldstændig målløs når jeg læser hvad de byder dig i kommunen ...

Jeg håber at du har din læge med hele vejen , og hvis jeg var dig så ville jeg med det sammen begynde at skrive dagbog over din hverdag , inkl det derhjemme som jeg læser det her så er der rig mulighed for at blive bevilliget fleksjob og kun den private aktørs gerrighed er det der gør at de ikke har lyst til at se den mulighed i øjene ..

jeg kan oplyse dig om at selv om det ikke er de samme diagnoser som dig jeg har så ligner mine symptomer meget og jeg er visiteret til fleks for flere år siden....

Jeg kan ikke have tunge løft er slidt ned i skuldere , nakke og albue og har stress...

Pga min stress husker og koncentrere jeg mig dårligt og derfor er en revalidering udelukket , og da jeg har så store skånehensyn at man ikke vil kunne finde plads til mig på det ordinære marked så er også en virksomheds revalidering udelukket ...

(nu er der kommet meget mere til , mange gange går det jo hurtigt når først det er startet) men ovenstående er i det store og hele det jeg er visiteret til fleks på ...

Og jeg kan ikke se at din situation er anderledes...

Skønt jeg ikke har ptsd så ved jeg at der i samtlige af mine rapporter står at jeg ikke tåler stress og pres og at usikkerhed forværre min stress (og jeg ved i den grad hvordan det påvirker hele min krop når jeg står i en presset situation ) så hvordan du har det kan jeg kun gisne om ....

Jeg er virkelig foraget over det de byder dig og kan ikke se hvad fanden de bilder sig ind (sorry sproget)

Hvis jeg var dig så ville jeg for det første tage ned til SR-bistand og se hvad de har af gode ideer til hvad du kan gøre nu .

Mener du ikke at du får noget ud af dette så ville jeg sætte mig ned og skrive en klage og sende til hele bundet (borgmestre og kommunalbestyrelse medlemmer ) og dernæst ville jeg bestille en tid hos sagsbehandleren ..

Hvad med den private aktør , har de en handleplan på dig ved de hvad det skal ende ud med og hvordan de vil få dig dertil ...

Ud fra det du beskriver vil jeg også som sr-bistand sige at det lyder som om at kommunen arbejder hen mod fleks, men det kan se ud som om at de private aktøre har besluttet sig for at se hvor meget de kan klemme dig inden de ser denne mulighed...

Har du aktindsigt hos den private aktør ? ellers så søg det... (lad os så se om de har skrevet de flabet kommentar ned )

en evt klage til kommunen ville jeg også sende til jobkonsulenten hos de private aktøre så de kan se hvad du skriver du har jo ikke noget at skamme dig over ej heller siger gør du noget som du ikke kan stå inde for ...

Nå jeg vil holde mund her og vente og se hvad der sker mandag , men har du brug for hjælp mandag så skriv så er jeg helt sikker på at vi er nogen der kan finde en indgangsvinkel til dig , sådan at du kan komme videre i din sag, en ting er sikkert det her skal du ikke finde dig i...

Håber at du får godt nyt om lejlighed så du i det mindste har et holdepunkt i livet, for alt andet er da for langt ude ...

Med venlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 08:36   #19
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej Hejdien.
Tak for din respons, faktisk først i går lørdag og fredag efter mødet, at det hele eer gået rigtigt op for mig, ja det er en lang historie, jeg har brugt så mange kræfter på *bare at hænge sammen* og passe mit praktik forløb, og hele tiden rykke kommunen for den lejlighed som jeg er fremmet til 2 gange , dvs, jeg er først på listen nu, jeg var så ked af det i fredags og i går, gik først op for mig det hele , da jeg sad og skrev efter hjælp her på k10, .
Jeg bestiller en tid hos min sagsbehandler, tager i sr, bistand, vejlede mig ang, samtale med min sagsbehandler, samtidig håber jeg så meget på et godt svar ang, en lejlighed i morgen, Hejdien , jeg kan fortælle dig jeg gør intet forkert i mit praktikforløb som jeg ikke kan stå inde for, den sidste tid har det været så svært for mig at passe forløbet, men har gjort det alligevel.
Jeg vil fortælle jer udfaldet i morgen aften, venlig hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 11:02   #20
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Thelma

Du har været igennem, en masse og alligevel hænger du stadig sammen. Det er altså FLOT.

Systemet er ikke nemt at komme igennem, men jeg håber det bedste for dig

Skal nok krydse alt for dig. Du får et stort

Knus Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sovepiller og min bare r.. henningv Alt det andet 3 16-01-2012 14:30
12*5mg sovepiller pr.nat+seroquel+melatonin lkp1 Alt det andet 1 13-01-2012 19:48
Spis lykkepiller eller mist sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 20-03-2011 18:10
Nedslående diagnose....! p.m.o. Alt det andet 8 23-07-2010 09:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension