K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2010, 23:00   #121
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
buster ak ja de illusioner er bristet for længe siden he he .. jeg håber bare på et af hende ingers sædvanlige skæld ud breve he he he

Men ok bare en lille lov § ville da være fint
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 23:44   #122
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
I sygedagpengeloven står der lidt om det.

Citat:
Andre aktører i opfølgningsindsatsen

§ 19. Kommunen kan som led i at styrke opfølgningsindsatsen overlade opgaver til andre aktører. Ansvaret for indsatsen påhviler fortsat kommunen.

Stk. 2. Kommunen udarbejder en opfølgningsplan efter § 16, inden anden aktør inddrages. I planen fastsættes den anden aktørs indsats m.v.

Stk. 3. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler om, hvordan indsatsen kan varetages af andre aktører.

§ 20. Kommunen videregiver oplysninger til en anden aktør om en persons helbred, beskæftigelsesprofil, sygdomsforløb, modtagne ydelser og øvrige forhold, som er nødvendige for den anden aktørs gennemførelse af den aftalte opfølgningsindsats. Den anden aktør må ikke benytte de modtagne oplysninger eller registrere nye oplysninger til andre formål end dem, som er aftalt ved opgaveoverdragelsen.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

Den første fremhævelse er jo en "gummiparagraf", hvor ALT eller INTET er muligt.

Og så den her, som nok er vigtigst:

Citat:
§ 2. Når jobcenteret henviser en person til anden aktør og jobcenteret skønner, at flere aktører er næsten lige effektive i forhold til at bringe personen i ordinær beskæftigelse, skal personen kunne vælge mellem disse aktører.

Stk. 2. Henvisningen til en anden aktør skal være skriftlig. Personen kan klage over henvisningen til anden aktør. Der henvises til § 128, stk. 3, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, § 77, stk. 2, i lov om sygedagpenge og § 98, stk. 3 og 4, i lov om aktiv socialpolitik.
Bekendtgørelse om andre aktører m.fl.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=129907

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 11:46   #123
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza ja for mig at se så er der ikke noget entydigt svar i det du sætter ind (men jeg har også haft en dårlig nat he he ) jeg kunne godt tænke mig en klar og tydelig lov som ikke skal tolkes og bukkes ..

Nå men vi kan jo håbe på et svar fra de kloge har fået den her i dag


Hej Heidi

Tak for din mail.

Det er meget interessant, og jeg har skrevet til ministeren for at få hende til at svare på de spørgsmål du rejser.

Med venlig hilsen

Lennart Damsbo-Andersen
MF
  Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 12:58   #124
lillemillemor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
lillemillemor er ny på vejen
Hej
Tak, for det store arbejde I laver for at grave sandheden frem.
Jeg har også søgt, men ikke fundet noget interessant.


Mille

Graver dybt for at finde retfærdigheden
lillemillemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 09:58   #125
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så har jeg fået svar fra Bent Bøgsted som har fået svar fra Inger Støjberg som er meget kreativ , jeg sidder lige pt og går alt igennem med tættekam som hun har skrevet for jeg syntes det hele lyder en anelse søgt ,men det kommer lige til at tage lidt tid for de har godt nok brugt lang tid på svaret og måske det er for at gøre det så forvirrende som muligt he he ...

men læg mærke til at der står at det er i forbindelse med ressourceprofil til førtidspension at man ikke må bruge private aktøre ...øøøøøhhhhhh jamen hvordan ved man at det ender med førtidspension når folk bliver syge ??? mener en ressourceprofil er jo et fortløbende og opdateret arbejde og hvis det er sådan at det kun er dem til førtidspension der ikke må udarbejde hvad så med alt det arbejde der er gået forud ... daaaaaaaa...


nå i får svaret her det er ikke sikkert at i lige kan følge min tankegang men vender tilbage når jeg selv kan forstå hvad jeg mener



IIHHHH nå¨men det er et spændene brev og det skal nok komme på men jeg er lige nød til at finde noget hjælp til at få det ud af den pdf fil ... nogen ideer ?

Svaret er her http://www.k10.dk/media/bentbogsteds...erstojberg.pdf

Sidst redigeret af Hejdien; 24-06-2010 kl. 10:05.
  Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 14:31   #126
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
weeeee -det vil jeg glæde mig til at se

(lyder som om jeg skal finde den store staveplade frem for at forstå støjsenderens svar )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 18:53   #127
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg giver det til i morgen og har jeg ikke fundet ud af sætte det ind til da så sætter jeg mig ned og skriver det selv (altså ikke svaret det kopier jeg bare ha ha )
  Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 19:54   #128
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Blir spændende Heidi.

Da jeg fik svar på min klage af min sagsbehandling, havde jeg nemlig nævnt at det var anden aktør - og endda en SOSU studerende i praktik, der lavede min RP.. I klage svaret fik jeg af vide at det er HELT normal procedure....
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 21:01   #129
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
svaret kommer jo til at ligge her.... om ikke andet ... det er desværre ikke frigivet endnu

http://www.ft.dk/samling/20091/almde.../405/index.htm
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 23:08   #130
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
En bruger har tilbudt at få det ordnet for mig så jeg har sendt det afsted og så må vi se og ellers er der nok ikke andet at gøre end at vente på web eller at jeg sætter mig ned og skriver det ind selv, kan heldigvis skrive hurtigt (og så må man leve med slå og stavefejl ) he he
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansatte presses til ulovligheder - ressourceprofiler zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 6 24-01-2010 16:28
DUKH om Ressourceprofiler - arbejdsevnemetoden zuza Nyt om loven 0 18-04-2008 14:11
Borgerinddragelse i ressourceprofiler zuza Nyt om loven 11 19-02-2008 14:23
ressourceprofiler Flisbeth Alt det andet 4 04-11-2007 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension