K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2012, 20:28   #101
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg har nu lige set mette Frederiksen stå og sige at den mulighed for at få en pension når man er under 40 år stadig findes....

Så de har åbenbart ikke fjernet den helt....
Det var heller ikke planen , ifølge eget udspil "En del af fællesskabet" fra foråret.

Her står:

Citat:
Regeringens udgangspunkt er, at personer
under 40 år ikke skal have førtidspension.

http://www.bm.dk/Aktuelt/Publikation...oep_fleks.ashx
Citat:
Førtidspension bliver ikke afskaffet for alle
under 40 år. Hvis det er helt åbenbart, at man
aldrig kan blive i stand til at arbejde, skal det
stadig være muligt at få tilkendt førtidspension.
Det drejer sig fx om personer med en betydeligt
nedsat funktionsevne som følge af udviklingshæmning, en alvorlig hjerneskade eller alvorlige
lidelser, hvor behandlingsmulighederne er
udtømte eller udsigtsløse.


http://www.bm.dk/Aktuelt/Publikation...oep_fleks.ashx
Man skal ikke falde på halen over dette. De folkevalgte var nød til at lade denne kattelem stå åben.

De ville blive udsat for en sand mediestorm , hvis det viste sig at stærkt udviklingshæmmede , eller multihandicappede blev afslået pension.

Men for langt de fleste tror jeg roligt vi kan konkludere , at førtidspension under 40 ikke længere er en mulighed.

Der er efter min mening tale om politisk spin , når Mette Frederiksen slår dette stort op. På samme måde når hun taler om at reformen vil blive en forbedring for de syge.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 20:36   #102
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Enten er du med vilje modsat?

Jeg har jo lige skrevet at VI IKKE får nogle tillæg med os (os på den nye ordning) - vi får KUN folkepensionen, som ja - er små 2000 kr mindre en fx førtidspensionen. Udbetalt.Læs dog hvad jeg skriver, mand.....

Flere på den gamle ordning, kan få visse af deres tillæg med sig over på folkepensionen. Hvis du kender reglerne, hvorfor spiller du så uvidende??

Og så lad være med at skriv til mig igen, tak.

Du kan, af indlysende grunde, ikke vide hvad alle får udbetalt i folkepension gr. div. private omstændigheder.

Men jeg kan fortælle dig, at i dag får f.eks. DU - som enlig - 17.075 kr. pr. mdr.

En enlig folkepensionist får brutto 11.646 - og hvis vedkommende er heldig - en ældrecheck pr. år på p.t. 11.200. Altså = 12.579 pr. måned.

Så kald du det bare for "små" 2.000 mindre udbetalt pr. mdr ... Til gengæld får du alle de tillæg som du har skrevet så meget om

Ja, jeg skal nok lade være med at skrive til dig igen, men jeg lover dig ikke jeg ikke vil kommentere dine misvisende oplysninger.

Desuden er jeg ikke en mand - men en kvinde. Altså flere konspirationsteorier fra din side
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 20:50   #103
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I guder!!!












.................................................. ..........................................
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 21:04   #104
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MichaelH Se meddelelser
1. Fakta der skete en eksplosion af tilkendelse af FTP til psykisk diagnoser da ny ordning blev indført, hvad gjorde de før 2003 ? Ved svar bør det gerne men ikke nødvendigvis underbygges med konkret statistisk fakta.
Jeg skal ikke kunne udelukke at der er nogen der har snydt sig til en pension eller fået den for let. Men her er et par ting som skete før og nu.

- De sad og hang i kontanthjælp systemet
- Arbejdsmarkedet og familier var før i tiden mere rummelige og mindre krævende end det er i dag rent psykisk
- Samfundet er generelt blevet mere psykisk krævende de sidste 10+ års tid, specielt med den rygende udvikling inden for IT og teknologi.
- Mange fysiske syge (som f.eks. sclerose) blev fejldiagnoseret som psykiske sygdomme
- TERM modellen gjorde at mange blev henvist til psykiatrien med fysiske skavanker og endte med psykiske lidelser pga. fejlmedicinering.
- Den store ryger generation har givet os mange fysisk og specielt psykiske syge (passiv rygning som barn og rygning under graviditet)
osv. osv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Alle under 40 der ikke har fået tilkendt førtidspension ....forget it ! endnu en "blå" reform fra en "rød" regering ....håber at de får SÅ mange smæk ved næste valg men Gucci Helle klamrer sig nok til magten de næste 3 år
Ok og så få blå regering i spare tider? Så skal du da først se slagtning af overførselsindkomster.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 21:17   #105
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Nogen der ved om flexjob på 5-7 timer bliver til noget???
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 21:21   #106
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har ikke hørt noget - synes stadig der mangler flere vigtige elementer - jeg har også tænkt på de 2 timer, som de tidligere har sagt var adgang til fleks (for at undgå folk kommer på pension).....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 21:22   #107
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
migselv

jeg tror ikke du så hvad jeg skrev...jeg skrev at GENERELT har dem der ftp fra før 2oo3 har det bedre mht til de ting de ka få og søge..jeg tror det var handicaprådet der skrev at de rådede generelt folk til at lade være med at flytte over på den nye - da de ville miste tillæg og miste det de ku tage med over i folkepensionen og det ka dem fra efter 2oo3 ikke...
jeg fortæller bare hvad vi læser..men flytter du selv over og sker der noget,håber jeg vi hører det........

ingen er ude på at genere nogen..det er jo kærlig mente advarsler så folk senere hen ikke følte de kendte konsekvenserne..ikke andet..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 21:27   #108
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Jeg er nemlig 37 år, og har pension med kontrol om 4 år, dvs jeg når at blive 41 - er sikker på de vil gøre alt for at få mig på flex... men har papir på at jeg ikke kan klare 10 timer... slet ikke.. så jeg er meget spændt på de 2 timer..
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 21:31   #109
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er klart picasso, det er jo også rigtig vigtig information i præcis din situation - håber du snart får et svar, for det er da ubehageligt at gå rundt og tænke på.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 21:54   #110
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Men hvor jeg dog føler med alle de uafklaret unge på under 40 :-/ håber godt nok, at kommunerne vil hjælpe dem som der er tæt på mål... og ikke bare trække tiden ud, så endnu flere havner i det "sorte"hul...

Skulle aldrig have stemt rødt, første og sidste gang :-/
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om fleks lige på kanten af starten af den nye reform hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 11 06-11-2012 15:43
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Ny fleks reform marbocb Politik og Samfund 3 23-03-2012 16:06
spørgsmål til den nye reform af fleks dennis0667 Politik og Samfund 8 09-03-2012 15:57
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension