K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2009, 23:10   #31
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Jeg er helt enige Hejdien, Og sådan skal det også være
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind  
Gammel 24-05-2009, 23:20   #32
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af onboard Se meddelelser
Nå men det da nu rart man ej står helt alene med sine oplevelser her i livet, og jeg beklager da meget overfor dem her på k10 som føler sig trådt på, det da på ingen måde været min intention, for selvfølgelig findes der utroligt mange skæbner, og langvarige behandlings tider osv. jeg kun sagt at en del af den slags kan man takke den slags mennesker som jeg har oplevet lidt af altså en micro brøkdel personligt....beskrev i min oprindelige tråd...hm...

selvfølgelig er dette et forum hvor man forsøger hjælpe hinanden, men helt ærligt tror jeg også det kan få en modsat effekt, hvor det ligesom er meget vigtigt at kun fokusere på alt mellem himmel og jord folk kan fejle el. kan komme til at fejle, tja selvklart det for mange en befriende ting efter mange års rundtur i systemet at få tilkendt en pension osv...
for straks ser man jo 100 springe op med stort tillykkke mv., pensionen ryger jeg jo sikkert selv ud i, og i bund og grund er den slags tragisk, og aldrig en eneste herinde har jeg set der har svaret en ny ftp. med ! det tragisk du kom så vidt, havde du da bare haft et helbred til nogle få timers job el. lign. men jeg ønsker for dig det bedste i livet.....

nej det næsten som vi her kun skal fokusere på opnå en pension, glæder mig til den dag der måske virkelig er hjælp at hente fra mennesker herinde, som måske kan hjælpe andre i en håbløs situation, og kan hjælpe andre ud i lyset gennem egne erfaringer, for det må ha 1.priotet fremfor en total fokusering på sygdomme og den slags alene, tja.....
Er du selv tilfreds med dine 9 år i systemet, hvor du intet har lavet?

Hvad har du selv gjort for at komme i arbejde?

Synes du selv, at du bør aktiveres sammen med unge mennesker?

Hvad er formålet med det?

Har jobcentret hjulpet dig?

Glæder du dig til, at du ryger på kontanthjælp som 60-årig (eller ægtefælleforsøsrgelse), fordi du ikke kan få pension eller ledighedsydelse?

Mener du seriøst, at k10 ikke prøver at hjælpe brugerne med at finde svar på disse problemer, for så synes jeg, du skulle læse SAMTLIGE indlæg her på siden, for jeg synes, dine påstande er helt ude i hegnet.

Men hvis du stopper dine grundløse anklager og beder om hjælp til noget, så vil du opdage, at mange med glæde vil hjælpe dig videre i systemet... så du kan nærme dig et arbejde med de timer, du nu kan magte.

Også i skånejob som førtidspensionist.

Eller en revalidering på FULD TID, selvom man kun kan arbejde halv tid... da alle revalideringsordninger jo IKKE betyder, at man skal kunne arbejde 37 timer pr. uge.

Du er velkommen til at spørge, hvis du er interesseret i svarene.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 24-05-2009, 23:35   #33
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
onboard, du har det da rigtig dårligt
Du føler dig svigtet af systemet i den grad så at du klandre andre for at misbruge det. Det er en meget dårlig synvinkel at have på det enkelte menneske uden at du ved noget om det ud over at de spillet computer spil langt ud på natten o.s.v. Jeg håber da at du kan ligge roligt i din seng og få en god nats søvn men det er vi mange der ikke kan og ikke har kunne i mange år, jeg ved hvad jeg taler om.

Jeg syntes at du skal lære at kigge ud over din egen næsetip og ikke dømme andre mennesker på hvad du tror.

Jeg kan kun sige jeg er glad for de råd jeg får og har fået fået her på K10.

Jeg syntes du skal lukke op for din pose om hvad der trænger sig på hos dig, fremfor dine sure opstød, som ingen kan bruge til noget, heller ikke dig selv, så skal du se hjælpen ikke er så lang bortet.

bmdc
bmdc er ikke logget ind  
Gammel 24-05-2009, 23:36   #34
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 17
Dorah er ny på vejen
Du skal også ha' lidt hjælp

Hej Onboard

Trist historie...da !

Hvorfor er du her ?

Her er lidt hjælp et rigtigt godt link
Med venlig hilsen
Dorah
Dorah er ikke logget ind  
Gammel 25-05-2009, 00:00   #35
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hej Onboard

Jeg synes du virker meget hård, men jeg har også en
fornemmelse af, at du Muligvis har en depression.
og hvis det er tilfældet så kan du ikke gøre for det,
men jeg kunne godt tænke mig at spørge, om du ville
bytte med den person, som mangler et ben
At mangle et ben kan hurtigt blive både et fysisk og
psysisk problem, og onboard, dit problem bunder jo
I noget helt andet, nemlig din egen elendighed, som
du endnu ikke har omtalt.
Jeg er nok snart førtidspensionist, jeg er nu på ledigheds-
ydelse, da jeg er gift med en mand med et rimeligt job,
mister jeg ca. 4.000 brutto pr. måned, og for 2 år siden
havde jeg fleksjob og tjente endnu mere, og udgifterne
er jo ikke blevet mindre, men hvis du kunne give mig mit
helbred tilbage, så ville jeg hellere det end at få flere
millioner, jeg glæder mig ikke over at blive førtidspensionist,
mit største ønske er at være rask.
Jeg valgte ikke at blive trafikoffer.
Hvis du på nogen måde har kendskab til, at nogen uberettiget
har fået førtidspension, så bør du indberette det!

Til Onboard
Beklager det var Morgause, jeg ville spørge om han ville
bytte med et manglende ben, men det gælder også dig, Morgause, hvis
du på nogen måde har kendskab til folk som uberettiget har
fået førtidspension, så bør du indberette det.
Tanja er ikke logget ind  
Gammel 25-05-2009, 01:06   #36
onboard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
onboard er ny på vejen
til Tanja..
nej hvorfor skulle jeg klage mig, jeg mangler højre ben, nederste halvdel af det venstre er amputeret, min højre arm findes men er lam dog ej 100 % i tommelfingeren, nej jeg klarer den nok.........
onboard er ikke logget ind  
Gammel 25-05-2009, 08:51   #37
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Kan du se om folk er arbejdssky eller virkelig er syge?

Citat:
Oprindeligt indsendt af onboard Se meddelelser

Så selv om dette sikkert giver nogle sure opstød, ja så holder jeg på det helt ok kommunerne forsøger blive ved med at aktivere de arbejdssky elementer som i bund og grund bare ødelægger et system mange har alvorligt brug for.
Hej Onboard

Kan du se om folk er arbejdssky eller virkelig er syge? for ikke alle folk har synlige sygdomme..

Det er sådan nogle holdningerne som bla. du har, som har gjort at jeg er blevet kastet rundt til forskellige arb. prøvninger/kurser/aktiveringer hvor det så knækkede min psyke til sidst og invaliderede mig helt..

Jeg håber at du tager lidt af mit sure opstød til dig

Jeg håber at du får en dejlig dag

PS. Jeg vil lige sige mange tak til k10 som har vist mig at jeg ikke er alene i verden, og tak for alle de gode svar samt støtte som jeg har modtaget i tidens løb af jer herinde
Skovblomst er ikke logget ind  
Gammel 25-05-2009, 09:25   #38
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Onboard: Jeg synes helt ærligt det er synd at du lader din vrede gå ud over uskyldige syge mennesker, som ikke har brug for et gok i nøden, da de kæmper så rigeligt i forvejen.

Din historie er rigtig trist.. ingen tvivl og jeg ønsker det bedste for dig, og håber du får den hjælp du har brug for. Et tidligere indlæg du har lavet herinde spørger du hvor meget man skal finde sig i... Og det afgør man jo selv, men ingen skal finde sig i at blive sablet ned på den hjerteløse måde. Dette er en side for syge mennesker klemt i systemet, og vi har inegn ret til at dømme hvem der er syg og rask... det er lægernes job. Vi skal støtte hinanden i en hård og til tider ulidelig kamp... så lad os gøre det, og ikke mistænkliggøre naboen for snyd og bedrag...

Håber du får styr på dine frustrationer, så K10 igen kan blive et roligt sted hvor folk kanb søge den støtte og hjælp de fortjener :-)

God dag til dig :-)
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind  
Gammel 25-05-2009, 11:08   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej,

Jeg vil bare sige at K10 har været en rigtig stor hjælp for mig personligt. På K10 finder man altid mennesker med forståelse for ens situation, her får man råd man kan vælge at bruge eller ej.

Det er rart med et sted man kan henvende sig til, også når man har sine desperations ture hvor alt er lige ved at styrte sammen over en og eneste udvej er veninde eller familie. Det er naturligvis rart at have dem også, men ofte finder man faktisk større forståelse på K10.

Jeg tror at K10 er meget aflastende for både sundheds og det sociale system. Det er ofte på K10 vi henvender os ved problemer inden vi går til de nævnte instanser, K10 kan tit hjælpe en til at hitte den rette vej.

Jeg ved ikke hvor jeg var idag hvis jeg ikke havde fundet K10, så tak for det.
Enteneller er ikke logget ind  
Gammel 25-05-2009, 11:30   #40
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Vil blot tilføje, at kroniske smerter er opslidende, enerverende, og drænende. Ikke at få sin nattesøvn på grund af smerter er ganske enkelt ubeskriveligt.

Kan godt forstå at afbrudt nattesøvn er et torturmiddel - kroniske smertepatienter er udsat for det hver nat!

Så står man op og sidder ved pc'en, går hvileløst omkring og bliver mere og mere mat og træt.

MANGE har kroniske smerter uden det kan ses, - for vi kan jo ikke jamre dagen lang.

Personligt vil jeg meget hellere miste evnen til at gå, end at have smerter hele tiden.

Det jeg prøver at sige er, at et skjult handicap er om muligt mere skod, - for vi ryger ind i alle de fordomme.

Samtidig bliver vi begrænset SÅ mange gange i løbet af en dag.
Odenseaneren er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjerneskadet skulle tvinges i arbejde buster Politik og Samfund 0 15-10-2011 16:41
Det skulle man måske prøve... PiaL Politik og Samfund 1 25-11-2010 23:13
Jeg troede man skulle skrive under? N.N Alt det andet 9 01-10-2009 19:29
Skulle man nappe en P 17? mumle_mund Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 10-07-2009 12:13
Umenneskeligt. Uanstændigt. Ubærligt. Stella Politik og Samfund 9 25-02-2009 06:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension