K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2009, 04:03   #41
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er også fint at være efter manden...han fortjener det om alle...

Men når det er sagt....så HUSK de ANDRE der er medvirkende til disse ting...de burde nævnes meget tiere...

Du kan fjerne Hjort....men der er sørme stadig flertal for alle disse vanvittige forslag...

I sidste ende er det jo de vanvittige forslag og nedgradering af danskernes menneskesyn vi gerne vil have væk...IKK!!
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 10:19   #42
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
I samme åndedrag CHF udtaler, at ingen må overbelastes, og div hensyn tages, er begrundelsen for ny sygedagpengelov, netop en samkøring med eksisterne kontanthjælpssystem.
Det står tydeligt i lovforslag:
Så pis og papir, at det ikke kommer til at koste folk, på deres helbred; DET GØR DET IDAG.
PS Skide godt Hedi. Er spændt på om der kommer respons.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 13:02   #43
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er også fint at være efter manden...han fortjener det om alle...

Men når det er sagt....så HUSK de ANDRE der er medvirkende til disse ting...de burde nævnes meget tiere...

Du kan fjerne Hjort....men der er sørme stadig flertal for alle disse vanvittige forslag...

I sidste ende er det jo de vanvittige forslag og nedgradering af danskernes menneskesyn vi gerne vil have væk...IKK!!
Jeg tænker bare; hvorfor følger de andre bare trop?... handler det mon ikke mere om ren ligegyldighed? ... jeg fornemmer tit at folk faktisk er mere eller mindre ligeglad med syge, og hvorfor skulle det ikke være sådan for nogle af politikerne også?... mener; mon ikke nogen af dem bare tænker "når ja... det interesserer mig ik så meget aligevel, og Hjort har jo nok ret... vi stemmer bare for" ?

Et eksempel:

Jeg har flere gange forklaret min søster og svoger hvor meget jeg hader Hjorten og alle hans gerninger... de må høre på min galle ganske ofte, og de taler også med om ham... spørger ind til ham nogen gange osv...

Så sider jeg til en familie komsammen her for ikke så længe siden, TV'er kører og PLING!!! Hjort kommer på skærmen i forb. med de spørgsmål Öslem havde oppe i folketinget.... jeg slår tre kolbøtter og vender mig to gange og brokker mig højlydt: "Argh! jeg kan ved gud ikke udstå det røvhul!!"...

Hvad er kommentaren fra svogeren: "Hvem er det?"

Det fortæller mig, at når man har snakket om ham, med familien SÅ mange gange, så aner de sgu' stadig ikke engang hvem manden er! ... de er ligeglade... det rager dem jo, de har arbejde! ... og helt konkret, hvorfor SKULLE de bekymre sig? (de tror jo ikke de bliver udsat for ham).

Jeg tror at Hjort er en sprællemand, der kan te sig som han vil, for befolkningen er mildest taget ligeglad med os... hårdt og brutalt, men det er den opfattelse jeg får.
  Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 13:49   #44
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg tror du har ret Razmo. Det er mere og mere tendensen, at man s***** højt og flot på de svage i samfundet, og de der bare er anderledes. Enhver er sig selv nærmest, og alt det med empati, solidaritet og medmenneskelighed, går mere og mere i glemmebogen. Det er først når folk mærker det på deres egen krop, at de opdager hvor skidt det står til med det danske samfund i dag.

Hele samfundet bliver mere og mere rå, og jeg kan få helt ondt i maven af skræk, når jeg tænker på hvordan mine børn og børnebørn skal klare sig, hvis de en dag bliver syge og ikke kan klare et job. Det er fa'me uhyggeligt du...
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 14:30   #45
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Læs lige her i debatten om emnet en socialdemokrat har sagt at han da syntes det er megafed ide at sende syge i aktivering men andre socialdemokrater er " urolige" og skriv noget hvis I orker det men ham den konservative som svarer det her :

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/art...um=1#thread172

læs resten på debatten :


DYRK UTILFREDSHEDEN siger han...

[B]På samme måde er der desværre heller ingen der har lyst til at fortælle de ufatteligt mange på "syge"dagpenge og kontanthjælp at de skal tage sig selv i nakken. Tvært imod har den danske nanny-state belært alle om at så snart de ikke føler sig motiverede til at arbejde, så kan de finde en kommunalt ansat (der lever af at skabe "klienter") der vil give dem en del af den kage som både betaler dem på offenlig forsørgelse og dem på offentlig .. når ja forsørgelse (løn).

Derfor: Sørg for at alle er utilfredse. Sørg for at alle har incitament til at forandre eller ønske forandring. Sørg for at alle må kæmpe maksimalt for at overleve. Ingen skal føle sig for komfortabel for denne komfortabilitet leder direkte til fordærv.

(Søren Holmberg er formand for Konservativ Ungdom i Sydøstjylland)

...

Sidst redigeret af Stella; 14-02-2009 kl. 14:42.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 14:34   #46
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er også fint at være efter manden...han fortjener det om alle...

Men når det er sagt....så HUSK de ANDRE der er medvirkende til disse ting...de burde nævnes meget tiere...

Du kan fjerne Hjort....men der er sørme stadig flertal for alle disse vanvittige forslag...

I sidste ende er det jo de vanvittige forslag og nedgradering af danskernes menneskesyn vi gerne vil have væk...IKK!!

ENIG her...husk alle de andre ...FOGH er den store slambert i det her og PiaK og Lene Espersen. og listen er lang.

Bare se ham fra konservativ ungdom der taler ned til alt og alle , men jeg ville sige det samme om konservative folkeparti som er helt uduelige. læs indlæg ovenover dette...

Sidst redigeret af Stella; 14-02-2009 kl. 14:45.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 14:41   #47
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er slemt....

Citat:
Syge skal hjælpes op af sengen


200 forsøgspersoner i Aalborg Kommune skal nu have en ugentlig opfølgende samtale for at få ret til sygedagpenge samtidig med, at de skal deltage i forskellige aktiviteter 10 timer ugentligt.
http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Nyhed.../14/094427.htm


Citat:
Kommune anklages for dyneløfteri

Det er usmageligt dyneløfteri og en mistænkeliggørelse af sygemeldte mennesker. Hvis en læge har sygemeldt dem, så må lægens vurdering være god nok. Også for en tilfældig sagsbehandler på et jobcenter, siger patientforeningens næstformand, Villy Christensen

Han mener, det er behandlingssystemets ansvar at sikre, at de syge får hurtig hjælp, så de kan komme tilbage på arbejdsmarkedet.

http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Nyhed.../14/113607.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 14:49   #48
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Læs lige her i debatten om emnet en socialdemokrat har sagt at han da syntes det er megafed ide at sende syge i aktivering men andre socialdemokrater er " urolige" og skriv noget hvis I orker det men ham den konservative som svarer det her :

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/art...um=1#thread172

læs resten på debatten :


DYRK UTILFREDSHEDEN siger han...

[B]På samme måde er der desværre heller ingen der har lyst til at fortælle de ufatteligt mange på "syge"dagpenge og kontanthjælp at de skal tage sig selv i nakken. Tvært imod har den danske nanny-state belært alle om at så snart de ikke føler sig motiverede til at arbejde, så kan de finde en kommunalt ansat (der lever af at skabe "klienter") der vil give dem en del af den kage som både betaler dem på offenlig forsørgelse og dem på offentlig .. når ja forsørgelse (løn).

Derfor: Sørg for at alle er utilfredse. Sørg for at alle har incitament til at forandre eller ønske forandring. Sørg for at alle må kæmpe maksimalt for at overleve. Ingen skal føle sig for komfortabel for denne komfortabilitet leder direkte til fordærv.

(Søren Holmberg er formand for Konservativ Ungdom i Sydøstjylland)

...
En konservativ ung mand... ja det siger jo lidt om holdningen... han aner ikke en skid om hvad det vil sige at blive syg, han er ung og fanden i voldsk, og kan klare hele verden.

Må han ende i sygdom og lide sig til fornuft, den arrogante møgunge!
  Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 14:53   #49
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Nej nu må den her galskab stoppe.

Det er fuldstændig forkert, at de skal jages rundt med. Ikke sært folk bliver endnu mere syge.

Håber godt nok, der råbes STOP DEN HETZ mod syge og andre.

Vores samfund er blevet et kontrolsamfund,hvor er fagforeningerne, socialrådgiverne og politikkerne henne, er der ikke nok kød på sagen?

Vi skal allesammen være ens. Tror VKO og CHF skulle ønske sig nogle robotter der kunne gøre præcis, det de vil have dem til. Efterhånden så findes der åbenbart ikke menneskelighed bag de politikker der er i dag.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 14:59   #50
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
han siger at vi skal jages rundt fordi vi er nogle dovne nasserøve og vi skal ikke have det godt for det leder til fordærv...sikke en fyr ...så ved vi hvad konservative står for...det er ikke godt.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Alvorligt syge skal sikres sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2013 08:40
Syge skal aktiveres for at spare bla-bla Politik og Samfund 4 28-09-2009 12:03
Syge skal aktiveres for at spare Webmaster K10 Nyheder 0 28-09-2009 06:10
Syge skal ikke aktiveres sun-lady Politik og Samfund 3 09-03-2009 21:32
Alvorligt syge skal aktiveres Webmaster K10 Nyheder 0 11-02-2009 08:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension