K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2008, 21:08   #1
muntha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2008
Lokation: odense
Indlæg: 9
Styrke: 0
muntha er ny på vejen
flexjob

Hej alle sammen jeg vil hører om nogen kan svare på hvor lang tid går der fra at man fra reva s side bliver indstillet til flexjob til at kommunen bevilger det.
muntha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 21:12   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
GISP.... alt fra en uge til 20 år... eller aldrig.

Revas og sagsbehandleres indstilling til fleksjob betyder desværre IKKE, at man ender med et fleksjob.

Men du kan jo SELV fremskynde processen ved at sende en ansøgning til din kommune, for så er det muligt, at det fremmer processen med en afgørelse.

På forsiden her kan du finde sagsbehandlingstider for de enkelte kommuner.

Kommunerne SKAL oplyse om sagsbehandlingstider for diverse, men gør det dog ikke altid.

Du kan måske finde din kommune her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 15-08-2008 kl. 21:13. Årsag: indsat kommune-link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 22:11   #3
muntha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2008
Lokation: odense
Indlæg: 9
Styrke: 0
muntha er ny på vejen
Wink flex

jeg er blevet visiteret af reva og sociallægen . de er meget positive så jeg håber det bedste . men jeg kan ikke finde ud af odense. s kommune .s svarfrister for flexjob
muntha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 22:27   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kan heller ikke finde det for fleksvisitering, kun noget med ledighedsydelse, som er 2 uger.

http://www.odense.dk/Topmenu/Selvbet...altningen.aspx

Reva kan IKKE visitere til fleks. Det er KUN kommunen. Så jeg går ud fra, at det er en anbefaling.

En sociallæge må heller ikke udtale sig om fleksjob eller ej.

Jeg vil anbefale dig, at du skriver til kommunen, at reva og sociallæge nu har konstateret, at din arbejdsevne er varigt nedsat til det ubetydelige, og at du derfor gerne vil søge fleksjob.

Du forventer at høre fra dem i løbet af 2 uger, som det fremgår af sagsbehandlingstiderne for ledighedsydelse på hjemmesiden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 01:48   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej zuza.. jeg kan ikke finde min kommune på listen..
er der et skema man kan anvende med korrekt tekst og §§ så det lyder fint? og ikke mindst klogt. smiler stort..
men tror ikke de ved at der er noget som hedder svarfrister..
og navnet var Odsherred kommune.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 02:20   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Huldra... jeg laver lige en tråd, så vi ikke ødelægger Munthas tråd.

Du kan finde din egen tråd her, Huldra. http://www.k10.dk/showthread.php?t=5656

Et godt råd er at fortsætte med at spørge i din egen tråd, for så kan vi bedre se din historie, og så ødelægger vi ikke Munthas tråd.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 16-08-2008 kl. 02:32. Årsag: indsat link til tråd
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 06:09   #7
muntha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2008
Lokation: odense
Indlæg: 9
Styrke: 0
muntha er ny på vejen
flexjob

tak for hjælpen . men det er min revalideringsmedarbejder der har indstillet mig fra reva og jeg har været til sociallæge og han var meget positiv også .jeg har været i arbejdsprøvning på reva .
muntha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 17:53   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
muntha hvis jeg var dig så ville jeg bede kommunen(sagsbehandleren) om en tidshorisont, send et brev til vedkommen om at du vil høre hvor længe der går inden du får besked om den anbefalet fleksvisitation som både social læge og reva anbefaler-

Huldra jeg ved ikke lige hvor smart og klogt det her lyder

men det er noget sådan jeg skriver når jeg beder kommunen om sagsbehandlingsfrister (jeg beder alle om det , det er blevet en hel hobby )


Citat:
Jeg ønsker hermed i følge retssikkerhedsloven §3 stk 2, at få oplyst om sagsbehandlings tiderne i (skriv kommunes navn)
Det plejer at give resultat inden for et par dage

er der ikke svar inden for et par dage, plejer der at ryge sådan en her videre fra mig ...

Citat:
Det er med beklagelse at jeg kan konstatere at jeg endnu ikke har modtaget svar på mit spørgsmål om sagsbehandlingstider i (kommunes navn) jeg formoder at dette er en fejl fra jeres side og ser frem til at modtage sagsbehandlings tiderne som jeg har krav på ifølge retsikkerhedsloven §3 stk 2,, inden for fem dage
Og når det så heller ikke lykkedes for mig så ryger der sådan en her afsted til borgmesteren

Citat:
Kære (borgmesterens navn )

Jeg har bedt om at få oplysninger om sagsbehandlingstiderne i (kommunens navn ) i overensstemmelse med retsikkerhedsloven §3 stk 2,

Da dette endnu ikke er lykkedes trods anmodning og rykker for omtalte tider henvender jeg mig til dig , da jeg formoder at du er interesseret i at din kommune overholder de gængse regler og love som er her til lands .

Jeg forventer at du tager skridt til at få fremsendt sagsbehandlings tiderne til mig inden for ti dage.

Og så vil jeg foreslå at man lægger sagsbehandlings tiderne frem på kommunes hjemmeside , sådan at alle borger har mulighed for at se disse

MVH
Og hvad jeg så gør når jeg stadig ikke får tiderne det er en helt anden historie

For det første når jeg sjældent så langt ,for mange gange kommer der en mail om at kommunen har sagsbehandlingstider på 14 dage på hele området ,eller også kommer der en besked om at de er liiiiige ved at få styr på deres sagsbehandlingstider, og der er jeg så ved at prøve at finde på noget intelligent at skrive he he

jeg ved ikke om du kan bruge det jeg har skrevet , men sådan formulere jeg det når jeg skriver til div kommuner

du er velkommen til at bruge det hvis du kan
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension