K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2008, 18:36   #1
anicegirl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2008
Indlæg: 32
Styrke: 17
anicegirl er ny på vejen
Kan det passe kørselsgodtgørsel 1,07 kr efter 24 km

Hej
Er der nogen herinde der er inde i regler om kørselgodtgørsel under arbejdsprøvning. Har selv kørt frem og tilbage, da jeg ellers ikke ville kunne fuldføre min prøvning. Hvis jeg skulle tage det offentlige ville jeg bruge mig selv 3 timer i transport og ikke kunne prøves ordentlig af. Jeg kørte selv derfor hver dag og trorde jeg fik dækket benzin udgifter. Men nej har fået 1/3 tilbage af det brugte, da jeg er blevet oplyst det ligger på 1,07 kr pr. km efter de første 24 som jeg intet får for pr. dag. Hvis jeg havde været ledig havde jeg fået 1,97 og hvis jeg havde været i job havde jeg fået 3,47 kr.
Håber en eller anden er inde i det??
anicegirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 19:32   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg er ikke helt inde i paragrafferne, men du får sikkert det, der svarer til et buskort eller togkort.

Nogle er dog så syge, at de får taxa.

Det næste bliver vel, at Falck kører folk i arbejdsprøvning.

(Undskyld, den sidste bemærkning er lidt off-topic, men det er ved at gå lidt for vidt med alle de udgifter, arbejdsløse mv. påføres.)

Men jeg synes, du skal sende en ansøgning om dækning af dine faktiske udgifter. Du skal bare ikke regne med at få dem dækket bagud, men evt. fra ansøgningsdatoen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 22:25   #3
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
Da jeg var i en arbejdsprøvning, inden fleksjob... arbejdspladsen lå 6 km fra min bopæl, ja da sage jeg til min sagsbehandler at jeg ville ha alle trandsportudgifter betalt, ellers kan jeg ikke komme.

jeg ville da ikke bruge penge op af ejen lomme på noget de sætter en til..
jeg fik bistanshjælp på det tidspungt, i sådan tilfælde skal de sgu bare betale..!

og det gjorde de så.
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 06:06   #4
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Loven finder du her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...d=115624#Kap15

§82 og §83.

Hvis du revalidend eller sygedagpengemodtager, får du kr. 1,07 per km udover de første 24 km per dag. (§82)
De 24 km fratrækkes kun en gang. Ud og hjem lægges sammen, 24 trækkes derfra og ganges med 1,07.
Husk taksten reguleres den 1. juli hvert år.

Hvis du modtager kontanthjælp, får du godtgjort optil kr. 1000,00 per måned.
Dette er et bruttobeløb, der skal betales skat af de 1000,00 kr. (§83)

Som det ses af §83, stk. 2, skal kommunen have udarbejdet et notat, der beskriver de nøjagtige retningslinier for udbetaling af dette beløb. Det kan f.eks. dreje sig om, at man skal have over et bestemt antal km per dag.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 18:28   #5
nielsn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
nielsn er ny på vejen
Hej Anciegirl.
Ja 'det kan passe'. Sådan er lovgivningen. Jeg er i arbejdsprøvning i øjeblikket og er underlagt den lovgivning. Jeg har valg at tage en arbejdsprøvning inden for mit fag (IT) og fundet en god virksomhed der matchede det. Desværre ligger den meget langt væk. Så jeg bruger 2 1/2 time hver vej med det offentlige. Det jeg får i befordringsgodtgørelse står slet ikke mål med de udgifter jeg har. Sådan er loven. Har skrevet til Claus Hjorth Frederiksen for at få ham til at forklare hvorfor lovgivningen er sådan skruet sammen. Men ministeriet har ikke den samme 'service' med hensyn til at svare på henvendelser som i det private. Ministeriet har dog lovet at vende tilbage med et svar inden for 4 uger. Når jeg har det skal jeg gerne offentliggøre det i dette forum.
mvh
Niels
nielsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 19:51   #6
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Kontanthjælpsmodtager kan vælge en af de 2 kørselgodtgørelser under en aktivering.

Og godtgørelsen går helt op til 1500 som max beløbet kommunen må udbetale efter der er betale skat af beløbet. Godtgørelsen kan jo også indeholde hjælp til arbejdstøj.

Normalt får de ledige dækket udgiften til den billigeste transport mulighed. Eller bliver påduttet, at der findes kun muligheden for fradrag efter 24 km hvis der kun søges kørselgodtgørelse.

Randers kommune har vist stadig ulovligt indført en retningslinie, at ingen kan modtage godtgørelse.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 22:02   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der har tidligere været problemer inden for det område .. før i tiden var det sådan at flekser der skulle i praktik ikke kunne få kørselsgodtgørelse heller IKKE ud over de 24 km.

Da jeg var flekser og skulle i den ene praktik efter den anden søgte jeg så tillæg til transport som kontanthjælpsmodtager, mente at da jeg jo var på kontanthjælp og ramt af kontanthjælps loftet så ville det også kun være fair at jeg kunne få de samme tilskud som andre flekser men niksen biksen...

Var det kommunen der skulle hente noget fra mig så var jeg kontanthjælpsmodtager, kom det til at jeg kunne være berettiget til noget så var jeg flekser .... (i dag kan flekser i praktik bruge 24 km reglen som alle andre )
  Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 09:24   #8
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kimse Se meddelelser
Kontanthjælpsmodtager kan vælge en af de 2 kørselgodtgørelser under en aktivering.

Og godtgørelsen går helt op til 1500 som max beløbet kommunen må udbetale efter der er betale skat af beløbet. Godtgørelsen kan jo også indeholde hjælp til arbejdstøj.

Normalt får de ledige dækket udgiften til den billigeste transport mulighed. Eller bliver påduttet, at der findes kun muligheden for fradrag efter 24 km hvis der kun søges kørselgodtgørelse.

Randers kommune har vist stadig ulovligt indført en retningslinie, at ingen kan modtage godtgørelse.
Hvis du henviser til mit indlæg, så er dette ikke rigtigt.


Loven (jeg har klippet lidt i den, så det kun er de relevante afsnit, der er citeret hér, for hele loven så klik på mit link tidligere):

§ 82. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1, 4 og 5, og som deltager i tilbud efter kapitel 10-12, og personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som deltager i tilbud efter kapitel 10 og 11, har ret til befordringsgodtgørelse, når den daglige transport mellem bopæl og stedet, hvor tilbuddet gennemføres, og retur er mere end 24 km. Godtgørelsen pr. dag kan alene udbetales for de kilometer, der ligger ud over de første 24 km. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1, og som ansættes med løntilskud efter kapitel 12 hos en privat arbejdsgiver, har dog ikke ret til befordringsgodtgørelse.

Stk. 5. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, 5 og 7, afholder kommunen den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne.

§ 83. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 2 og 3, og som deltager i tilbud efter kapitel 10 og 11, kan efter kommunens vurdering få udbetalt op til 1.000 kr. om måneden i hel eller delvis godtgørelse til anslåede udgifter ved at deltage i tilbuddet. Under deltagelse i tilbud om virksomhedspraktik kan godtgørelsen til personen alene udbetales, når udgifterne ved at deltage kun i meget begrænset omfang er dækket af beskæftigelsestillægget efter § 45, stk. 3.


Det er målgrupperne, der er afgørende.
§ 82 henviser til § 2, nr. 1, 4, 5 og 7. Dette er dagpengemodtagere, revalidender, sygedagpengemodtagere samt folk på ledighedsydelse.

§ 83 henviser til § 2, nr. 2 og 3, dette er kontanthjælpsmodtagere
Der er stadig kun tale om et bruttobeløb, der skal betales skat af de 1000 kr.

Arbejdstøj kan i stedet gives efter § 76 i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats.

Sidst redigeret af Hans; 27-06-2008 kl. 09:27.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan det passe? Ang. økonomi... Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 15 06-09-2012 07:16
Kan det virkeligt passe!!!? Chin Spørgsmål ang fleksjob 31 25-01-2012 21:38
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
Kan det virkelig passe?. Tullee Alt det andet 17 29-10-2010 10:55
kan det virkelig passe? jensen79 Spørgsmål ang fleksjob 34 15-03-2010 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension