K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2012, 18:09   #1
Goofy_dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Goofy_dk er ny på vejen
Flexydelse

Hej

Min kæreste på 50 er meget i vildrede vedr hendes efterlønspenge.
Hun har i små 2 år været i flexjob men hendes situation er at det med meget stor garanti at hun ikke er på arbejdsmarkedet om måske 5 år pga hendes meget kraftige nedbrydning af ryggen (slidgigt).
De nederste 4-5 ryghvirvler er skruet sammen med en plade og hun skal indenfor kort tid havde de næste sat sammen og hendes smerter er meget store (morfinlignende piller fra morgen til aften).
Hvis man ikke forventer at kunne holde til et job om nogle år og aldrig vil komme tilbage til jobmarkedet vil det så ikke være en fordel at få efterlønspengene udbetalt, for som jeg forstår det så kan man ikke komme på flexydelse hvis man ikke er i job.

Håber i forstår hvad jeg mener :-)

Mvh
Goofy_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 07:53   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er jo svært at råde om... og nok også derfor der ikke er flere der har budt ind.

Men generelt er det jo sådan at hvis i er "sikre" på, at det bliver nærmest umuligt at holde ud indtil flexydelsen kan komme til udbetaling, så er det bedst at få dem udbetalt. Ellers er de jo tabt...

Men det er jo alene jeres beslutning, og nok ikke noget hvor nogen andre kan give 100% rådgivning, for det er jo noget kun i kan "mærke"
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 11:53   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er jo svært at råde om... og nok også derfor der ikke er flere der har budt ind.

Men generelt er det jo sådan at hvis i er "sikre" på, at det bliver nærmest umuligt at holde ud indtil flexydelsen kan komme til udbetaling, så er det bedst at få dem udbetalt. Ellers er de jo tabt...
Men det er jo alene jeres beslutning, og nok ikke noget hvor nogen andre kan give 100% rådgivning, for det er jo noget kun i kan "mærke"

Sikke noget sludder... -indbetalte efterlønspenge kan altid hæves/udbetales. Det er den skattefri udbetaling der stopper den 1. oktober

Og netop derfor, er det suverænt bedste råd - når man er i den alder - at man IKKE skal ødelægge sin mulighed for at gå på efterløn/fleksydelse



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 14:18   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Og netop derfor, er det suverænt bedste råd - når man er i den alder - at man IKKE skal ødelægge sin mulighed for at gå på efterløn/fleksydelse
.
Enig med Multe - ved udbetaling af opsparet efterløn/flexydelse før relevant alder er opnået, afskærer man sig selv fra at gå på efterløn/flexydelse, når ens alder berettiger til det.

K.h. 55+
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 00:41   #5
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Som udgangspunkt mener jeg at ingen over 45 skal hæve de penge. Men...

Gennem mange og lange overvejelser er jeg nået frem til - at jeg ville dumme mig ved ikke at få dem udbetalt nu

Jeg er 53, er fleksvisiteret og er i gang med at søge pension efter § 18.

Hvis jeg ikke opnår den førtidspension nu er det under alle omstændigheder utopisk, at jeg kan arbejde til jeg er over 60.- når jeg ikke kan nu!

Jeg har læst og spurgt - også herinde og fra Herodes til Pilætus. Også jobkonsulent og i min ubrugelige fagforening. Samlet peger det på at få pengene ud nu, med skattefordel. Så det har jeg gjort.

Dette er ikke et råd til trådstarter eller andre!!! Men kun en fortælling om hvad jeg har gjort.

For år tilbage forestillede jeg mig ikke, at de penge skulle ud før folkepensionen og det med bonus, jeg ville kunne bruge for sjov , men sådan kan tingene ændre sig, og nu skal jeg måske bruge den væsentlig lavere udbetaling til, at leve for. Og så er fandme da godt at jeg fik den
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexydelse Olde Spørgsmål ang fleksjob 2 29-04-2013 19:35
flexydelse annemarpe Spørgsmål ang fleksjob 3 10-08-2012 19:14
Flexydelse ? KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 12 06-10-2011 22:12
Flexydelse ETSL Spørgsmål ang fleksjob 8 06-05-2011 23:16
Flexydelse Tullee Alt det andet 2 11-03-2011 12:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension