K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2012, 23:48   #1
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der er ikke noget som hedder en "blanco" samtykke erklæring.

De må kun hente det som er absoulut relevant i din sag... De KAN IKKE TEKNISK følge dig f.eks. via sundhed.dk...

Men fint at du fremhæver at du vil give samtykke fra gang til gang...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind  
Gammel 14-01-2012, 23:58   #2
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Der er ikke noget som hedder en "blanco" samtykke erklæring.

De må kun hente det som er absoulut relevant i din sag... De KAN IKKE TEKNISK følge dig f.eks. via sundhed.dk...

Men fint at du fremhæver at du vil give samtykke fra gang til gang...
Ok, men udtrykket var et en bruger herinde brugte, da det af erklæringen ikke fremgår andet end, at de må indhente oplysninger fra egen læge og "andre".
Så jeg fandt begrebet blanco-samtykkeerklæring meget passende for denne meget åbne tilladelse dette giver Jobcenter.

Selv om de så ikke kan følge mig via sundhed.dk, så kan de følge mig, det ved jeg for det gjorde de sidste gang de forsøgte at misbruge oplysninger og fandt ud af jeg havde været hos en neurolog, hvor de misbrugte oplysninger herfra, i en grad det gjorde jeg til sidst fandt det nødvendigt at få en ny MR scanning i en åben scanner, hvilket var temmelig svært at komme igennem sundhedsvæsnet med.
Et eller andet sted må de have indhentet de oplysninger, og det er ikke fra egen læge, det er 100% for han kontakter mig ALTID hvis systemet vil indhente noget som helst overhovedet.

Mit spørgsmål er så, hvor kan de have fået de oplysninger fra om neurologen, hvis ikke de ulovligt har logget sig ind på sundhed.dk og set mine henvisninger der?
Og så følgende har brugt deres samtykkeerklæring, som argument for at have indhentet oplysningen?
Jobcenter oplyste mig ikke hvorfra de kendte til jeg havde været hos pågældende neurolog.
Lotte68 er ikke logget ind  
Gammel 15-01-2012, 00:54   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
I realiteten, i det øjeblik man underskriver en samtykkeerklæring giver man kommunen/jobcenter fri hænder til at grave i ens liv. Hvis jeg husker det korrekt, så i erklæringen står der, at man giver kommunen lov til at indhente og udveksle oplysninger om en.

Disse oplysninger du nævner, kunne lige så ved været indhentet via/fra andre læger som kendte til, at du har været hos den pågældende neurolog.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 15-01-2012, 01:19   #4
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Sikke en hård læsning.
Er selv lige blevet overført til Nyrops gade, håber ikke min sagsbehandler er sådan.

Kæmpe kram herfra
Yanmik
Yanmik er ikke logget ind  
Gammel 20-01-2012, 19:07   #5
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Sikke en hård læsning.
Er selv lige blevet overført til Nyrops gade, håber ikke min sagsbehandler er sådan.

Kæmpe kram herfra
Yanmik
Øv, kan kun håbe for dig, at du får en sagsbahandler, som vil behandle dig menneskeligt, men dem er der ikke så mange af, da de ikke holder længe som medarbejdere i Jobcenter, hvor det handler om kroner og ører, intet andet - og de så skal torturere dig til døde, så gør de da bare det - alle kneb gælder når sparekniven skal svinges hos kommunen og hos BAN.

Hvis du oplever at blive behandlet dårligt af dem også, så send mig en besked.
Jeg har klaget til Borgerrådgiveren i over Nyropsgade og fik medhold.

Jeg har nu desværre set mig nødsaget til igen at klage over Jobcenter Nyropsgade til Borgerrådgiveren, da chikanen bare fortsætter nu igen, i præcis samme spor som tidligere. Alle mine henvendelser bliver ignoreret, og de vil indhente en erklæring på jeg er for syg til personligt fremmøde, men samtidig fortsætter de med at tæppebombe mig med nye indkaldelser til jobsamtaler. Flot

Men husk hvis du bliver behandlet dårligt, så kontakt mig gerne.
Jeg har fået sat gang i en hel del her på det sidste, da jeg har fået noget ekstra hjælp til skrivning osv.

Pressen er nu også informeret om hvad der foregår i systemet, og bestemt også vældig interesserede, så får vi snart nogle ting frem i dagens lys - det der alt for længe har levet deres helt eget ulovlige liv i mørkets korridorer.

Held og lykke med din sag.
Lotte68 er ikke logget ind  
Gammel 20-01-2012, 21:09   #6
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Mit spørgsmål er så, hvor kan de have fået de oplysninger fra om neurologen, hvis ikke de ulovligt har logget sig ind på sundhed.dk og set mine henvisninger der?

Måske har jeg overset noget , men har du fået aktindsigt fra neurologen ?
Er rystet over hele din sag .
Tænker om de ikke på sundhed.dk har statistik / information på hvem / eller hvornår ,der har været logget ind ?
De kunne ihvertfald se i min at der aldrig tidligere var logget ind( dengang , hvem ved idag ).

Samtykkeerklæringen er den ikke tidsbegrænset ? det er jeg næsten 100 % sikker på , 1/2 år . Nægter at tro at vores underskrift er livsvarig . Goggler lige .

Beundrer din kampgejst , ( er selv lidt nede efter afslag fra BAN )
archibald er ikke logget ind  
Gammel 20-01-2012, 21:47   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
...
Samtykkeerklæringen er den ikke tidsbegrænset ? det er jeg næsten 100 % sikker på , 1/2 år . Nægter at tro at vores underskrift er livsvarig ....
Samtykkeerklæring er gyldig kun 1 år fra sagens påbegyndelses tidspunkt.

Derefter kommunen skal indhente ny samtykkeerklæring, Dvs. hvis sagens behandlingstid har været kun på 3 måneder, erklæringen udløber først om et år fra påbegyndelses tidspunktet, derfor burde man selv stoppe erklæringen efter ens sag er afsluttet, hvis man ikke vil, at kommunen blive ved med at indhente info om en.

Sidst redigeret af Karo; 20-01-2012 kl. 21:52.
Karo er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialjurist i radioen om syge borgere gisne Politik og Samfund 0 17-06-2013 12:14
Lægekonsulenter i Jobcenter Nyropsgade! profilen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 13-01-2013 21:45
Psykisk terror - stress - finde et andet fleksjob - regler - HJÆÆÆLLP!!! IT-GUTTEN Spørgsmål ang fleksjob 6 30-09-2010 21:39
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Så syge er borgere på sygedagpenge zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 14 30-09-2008 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension