K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2011, 20:00   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Faro,

Naturligvis skal du koncentrere dig 100 % om din kone, da hun jo slet ikke har det godt.

Har du nogle der kan hjælpe dig med at klage over sygedagpenge stoppet ? Har din kone været i fagforening, da hun arbejdede og som hun måske stadig er medlem af, her kan I måske få hjælp til at klage over sdp. stoppet.

Det lyder som om at sagsbehandleren står ved sine ord om at sygedagpenge stoppet er en realitet også selvom der "kun" er gået 48 uger. Så snart I har modtaget sygedagpenge stoppet skriftligt må I se på begrundelsen og formulere klagen iht. denne. Det er en hård og sej kamp af få genoptaget sygedagpenge sager, folk henvises til at søge kontanthjælp i stedet såfremt de er berettiget hertil. Derfor er det vigtigt at du får klaget også når du har det pr. skrift. Ingen klage, ingen behandling af samme og så er der slet ingen vej tilbage til sdp.

Held og lykke med dig og din kone og jeres sag ikke mindst.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 22:11   #32
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
hej Enteneller tak hvor din svar

jeg vente til næste uge så har vi været på hospital og fået de nye lægestattus så sende jeg det ind til sp med en klage så må vi se hvad de finde ud af hendes læge spykiatri sige hun kan måske klar nogen time om ugen ikke mere ind et par time det har han skrevet til mig at vi snart skal kom ud og prøve at arbejde igen men hvem vil ha hende i to time om dagen !!!!! hun har mange smerte efter den ulykke så vi ved ikke hvorfor men nu skal hun til den mr-scanning så kan det kommer frem hvad da er sket med hendes ryg så jeg synes vi skal vente denne lille ugers tid på det og hun har ikke fagforening da hun aldrig blev medlem af en sp hun er ikke sød og lyder ikke som en da vil sammen arbejde så nu må vi se hvad da sker når vi klage over det !!!! det er bare noget **** at de skal behandle
os sådan her det kan jeg ikke rigtig forstå hun har haft sammen job i 13år og betalt sin skat så nu hvor men er syg og har brug for deres hjælp så lukke de bare for kassen det kunne være men selv skulle lukke for at betal skat efter et år !!!!! jeg forstå det bare ikke og komme nok helle ikk til at forstå at en sp skal bestem over ens liv
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 21:16   #33
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
nu vil de betal efter jeg har klage over at de stoppet sygedagpenge og vi var lige en lille tur i polen i fem dage kom hjem så var da brev plus penge fra kommunen de har sendt penge på kontoen og genoptage sygedagpenge min kone er syg og jeg kunne ikke rigtig forstå at de stoppe dem men jeg har ikke snakket med dem i nu jeg tro det er lægen som har presse dem fordi hun er syg det må de bare kunne forstå sige han til dem hun har nu også fået lav stofskift som gøre hende meget træt så det skal vi også har styr på nu ved ikke rigtig meget om det i nu !!!!!!! men det komme nok med tiden hun er helt nede og kan ikke rigtig sove og er meget ked af det jeg håber bare hun klare det !! jeg er da lidt glad efter jeg fik klage over det sb hun tro bare hun kan styr ens liv de er ikke rigtig klog i komunnen
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 02:10   #34
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det lyder rigtig godt faro.. at de fortsætter med sygedagpengene, håber så meget at din kone får hjælp til både det ene og andet.

At miste sit barn er noget af det værste og især kan årsagen til det være slem at komme igennem. Jeg håber I kan finde vej til nogle selvhjælpsgrupper for andre som har mistet børn, for det betyder rigtig meget at tale med andre om det, andre som har gået samme vej igennem sorgen. andre som kan vise vej til at lyset trods alt en dag skinner igennem en lille sprække.
og så håber jeg at lægerne kan hjælpe din kone med at finde hjælp til hendes sygdomme, at både du og hun får hjælp..
sender jer mange tanker og hvor er det dejligt du støtter din kone så meget, men husk også at passe på dig selv.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 09:05   #35
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af faro Se meddelelser
nu vil de betal efter jeg har klage over at de stoppet sygedagpenge og vi var lige en lille tur i polen i fem dage kom hjem så var da brev plus penge fra kommunen de har sendt penge på kontoen og genoptage sygedagpenge min kone er syg og jeg kunne ikke rigtig forstå at de stoppe dem men jeg har ikke snakket med dem i nu jeg tro det er lægen som har presse dem fordi hun er syg det må de bare kunne forstå sige han til dem hun har nu også fået lav stofskift som gøre hende meget træt så det skal vi også har styr på nu ved ikke rigtig meget om det i nu !!!!!!! men det komme nok med tiden hun er helt nede og kan ikke rigtig sove og er meget ked af det jeg håber bare hun klare det !! jeg er da lidt glad efter jeg fik klage over det sb hun tro bare hun kan styr ens liv de er ikke rigtig klog i komunnen
Hej Faro,

Det var da for vildt at I alligevel fik dem forlænget, det er jo ikke bare sådan lige som du nok kan læse via K10. Dejligt at I også har en læge der ser jeres nød og tager sagen i egen hånd.

Vores forsørgelses grundlag er nu en gang det vi lever af og det kan tage mere end hårdt på os hvis det tages fra os.

Når du ved det kan du lige give info om det er §27 stk. 4 hun er forlænget iht. ? Mon ikke de indleder en pensionssag på hende, hun kan jo altid se efter et skånejob med tiden når hun en gang med tiden kommer til kræfter.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 18:18   #36
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
jeg ved ikke rigtig men de stoppet dem og jeg klager over det nu betale de igen det er rigtig godt så nu kan de bare betal kan de
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 14:14   #37
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
har fået kopi af de nye Speciallægeerklærning som er levet for en mdr siden da stå vedr

arbejdsevnen: Det er helt umulig for min kone pt. at udføre noget som helst arbejde.hvor længe dette forsætter er der igen der kan udtale sig om

skånehensyn på arbejdsmarkedet : ikke relevent , da hun ikke kan arbejde

stationær tilstand: ja det ser ud til at være ret stationært.

så bagge læge give min kone rat i hun er meget syg og ikke kan arbejde nu gå vi og venter på afgørelsen fra ban har ringe til dem de sige ca to mdr mere så kommer den jopcenter har stoppet sygedagpenge for fire mdr siden og sp sige hun søge kontanthjælp
det har vi ikke hun vil ikke søge kontanthjælp så nu må vi se hvad de sige til de nye lægeattestte
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2011, 11:27   #38
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
skal til möde imorgen hos kommunen saa nu maa vi se hvad da sker
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension