K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2009, 14:10   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.809
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Supersus og jer andre.

Alle råd lyder fornuftige. Vi er lidt uenige om hvad, hvor og hvem.
Ingen af vores råd kan bruges da vi endnu ikke har juridisk dokumentation for den korrekte påstand. I min kommune blive arbejdsskadeerstantninger udbetalt igennem kommunen når der er checket om der skyldes noget til det offentlige.

Hvem tager sig af det korrekte svar? Mange hilsner til jer alle. Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 16:31   #12
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Her er frit sakset fra ASK : http://www.ask.dk/sw1989.asp

Citat:
Godtgørelse og erstatning
Godtgørelse og erstatning i sager om ulykker og kortvarig skadelig påvirkning udbetales af arbejdsgiverens forsikringsselskab, eller hvis arbejdsgiveren er en selvforsikrende kommune af kommunekassen, jf. §§ 5, stk. 5 og 6, stk. 1 i lovens kap. 1 og af Arbejdsskadestyrelsen i følgende sager:
o Sager om statsansatte, jf. §§ 5, stk. 5 og 6, stk. 1 i lovens kap. 1
o Sager efter de særlige erstatningsordninger for personer udenfor arbejdsforhold undtagen sager om borgerligt ombud, tillidshverv og redningsaktioner
o Sager om privathjælp under 400 timer årligt og håndsrækninger, jf. § 5, stk. 6 i lovens kap. 1.,
o Sager om uforsikrede arbejdsgivere og ophørte virksomheder, jf. § 47, stk. 1 og 5 i lovens kap. 8.
Ydelser i anledning af erhvervssygdomme og pludselige løfteskader, som er anmeldt den 1. januar 1999 eller senere, udbetales af Arbejdsmarkedets Erhvervssygdoms sikring (AES), jf. lovens § 6, som affattet ved lov nr. 278 af 13. maj 1998, § 1, nr. 8 og samme lovs § 3, stk. 1 og 4. Det samme gælder ydelser i erhvervssygdomssager efter § 5, stk. 3 (nu § 5, stk. 6), § 6, stk. 3 (nu § 6, stk. 5) og § 48 (nu § 47), uanset tilfældene er anmeldt før den 1. januar 1999, jf. samme lovs § 3, stk. 10.
Som det ser ud, afhænger det af hvem man havde som arbejdsgiver, ved selvforsikrede kommuner betales via kommunekassen ( dermed opstår nok også mulighed for check af restancer, men umiddelbart kan det kun være gyldigt for løbende erstatninger men IKKE engangsbeløb), ellers fra arbejdsgivers forsikringsselskab.

Ved udbetaling fra ASK er det AES der udbetaler til Nemkonto eller kreditorbeskyttet konto. I disse tilfælde er det også kun engangserstatninger der er skattefrie, løbende er skattepligtige, og kan sandsynligvis også være genstand for udlæg før de udbetales til beskyttet konto, da det udbetales fra offentlig instans
( AES, se her : http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...dex/privat/AES)

mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 22-04-2009 kl. 16:38. Årsag: glemte link til AES
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 20:56   #13
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Jeg mener at spørgsmålene skal undersøges tilbunds før vi tager alle de udemærkede svar til efterretning.

I tilfælde der bliver udbetalt arbejdsskadeerstatning, stort som småt beløb, skal det gå over det offentlige FØRST. For at sikre at der ikke skyldes noget til det offentlige.

Erstatninger fra ASK bliver jo udbetalt igennem kommunen. Hilsen Peter
Nej Ask erstatning bliver da ikke udbetalt igennem kommunen min gjordt ikke og har da lige fået erhversevnetab udbetalt til kreditorbeskyttes konto i banken.
Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 10:25   #14
merete4230
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: slagelse
Indlæg: 7
Styrke: 0
merete4230 er ny på vejen
Kritisk sygdom

Jeg har fået udbetalt kritisk sygdom på 100.000kr. fra pension danmark og røg på kontanthjælp kort efter. kommunen nægtede mig kontanthjælp,da de mente at erstatningen var en formue,så jeg skulle leve for erstatningen før jeg kunne søge kontanthjælp.
Kan det være rigtigt at de må modregne min erstatning i kontanthjælpen?

Mvh Merete
merete4230 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 11:03   #15
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af merete4230 Se meddelelser
Jeg har fået udbetalt kritisk sygdom på 100.000kr. fra pension danmark og røg på kontanthjælp kort efter. kommunen nægtede mig kontanthjælp,da de mente at erstatningen var en formue,så jeg skulle leve for erstatningen før jeg kunne søge kontanthjælp.
Kan det være rigtigt at de må modregne min erstatning i kontanthjælpen?

Mvh Merete
http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20091...om_fremsat.pdf
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 13:34   #16
merete4230
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: slagelse
Indlæg: 7
Styrke: 0
merete4230 er ny på vejen
Kritisk sygdom

Jeg har læst en artikel fra 3f om en mand på kontanthjælp,der havde fået udbetalt kritisk sygdom og som kommunen modregnede i kontanthjælpen.
Hans sag blev anket og det endte med at vejle kommune måtte tilbagebetale hans penge, Derfor undrer det mig at loven ikke er lige for alle i danmark,loven er vel den samme uanset hvor man bor i landet eller......?
merete4230 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Formue på 12.000 Valencia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 07-02-2013 13:59
Formue moster0208 Alt det andet 6 23-06-2012 21:31
Formue, kapitalpensioner - regler for hukst i dette gunvor Den nyttige viden vi alle har 5 06-07-2011 08:50
Formue på førtidspension Cornelius Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 21-11-2009 20:58
Formue. jose Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 14-04-2009 15:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension