K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2009, 15:11   #51
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation Apropos paranoiaen...

Og blandt andet fire KL-møder i marts for socialforvaltningsfolk skal sikre en udveksling af idéer og erfaringer med midlerne, blandt andet ansættelse af pensionerede politifolk til at efterforske mistanker, som beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) har opfordret til med Århus som rollemodel.

Eks-betjente på lur efter faste overnattende
Århus Kommune har hyret to tidligere politibetjente. De tager ud på folks adresser og observerer, om en samlever for eksempel holder parkeret hver morgen foran boligen hos kvinder, som får den ekstra kontanthjælp for enlige.


http://politiken.dk/indland/article651839.ece

Sig mig er den form for dyneløfteri ikke ulovlig ...hvad fanden er det for et samfund vi har skabt ...artiklen er også misledende...for der står at det er en samlever ??? hvis det er en samlever så bor de sammen ikke sandt...så det er ikke en samlever men en kæreste og må kvinderne ikke have en kæreste de sover sammen med mere ? kæresten har jo sin egen bolig et andet sted såååååå den går ikke og LAD folk leve deres liv I fred ..hvad er det for en Fyr ham Hjort og Karen J ...det er ren stasi og hvorfor kun kvinder der snyder...kan det ikke være mænd der får besøg og elskerinden...sikke en mærkelig artikel... jeg skal love for paranoiaen dyrkes ....

Man tør sg ikke noget snart ? de gamle pensionister får samme behandling når de til stor glæde har fundet en kæreste at dele livet med.

Ikke fordi jeg går ind får snyd men jeg tvivler på at det er forbudt at sove med kæresten når det passer en og også hver dag hvis de har deres egen bolig et andet sted så er det ikke ulovligt.

Sidst redigeret af Stella; 18-02-2009 kl. 15:31. Årsag: stavefejl....
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 15:32   #52
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
hvad er det for en Fyr ham Hjort ...det er ren stasi
Ja er lidt af et paradoks at en borgerlig regering er ved at udvikle et overvågningssamfund og en politistat der får de gamle betonkommuniststater som Østtyskland og Sovjetunionen til at stå i historien som børnehaver... vi har godt nok ikke noget Sibirien endnu... meeennn... hvis isen ikke smelter helt så varer det nok ikke længe før CHF får oprettet arbejdslejre i Grønland
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 15:39   #53
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 18
tuxon er rigtig godt på vej
Stella - så vidt jeg husker, nåede man sidste gang den sag var fremme, frem til, at såfremt en overvejende del af kærestens ejendele befinder sig i lejligheden - så kan man knaldes for socialt bedrageri.

Men vil ikke hænges for udsagnet
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 15:55   #54
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hold på hat og briller....

Hvis man ikke har samme adresse så er der ikke noget galt i det ...

Gad vide om det ikke er krænkelse af privat livets fred ?

Der er jo folk der lever hver for sig men kommer hos hinanden og det RAGER ikke regeringen og HR HJORT hold da op hvor bliver jeg edder rasende på alt det paranoia

...og nervøs for fremtiden. det er ren KAFKA

Så kan de jo stille en pensioneret politimand op hvor som helst hos folk selv om de følger loven...det er jo ren Orwel...

Hexi det skulle ikke undre mig ...Hjort har jo paranoia...

men læs de kommentarer der er skrevet til artiklen på Fyens stift avis

6 timer siden
Re: Hjort har ret..
fra HBP

Jeg støtter på ingenmåde at personer begår socialt bedrageri.

Men man kunne håbe at politiet, forvaltningerne i kommunerne og de ansvarlige politikker ville sørge for at ryde op i det bedrageri kommunerne udsætter folk for.


6 timer siden
Hjort har ret..
fra Jan Petersen

Det kan vi ikke være tjent med, og nøjagtig som det omvendte socialbedrageri, hvor kommuner klapper kassen i uden skyggen af opsøgende og præventivt virke rettet mod dem det går ud over..

Eller dem af Hjorts partikolleger og regeringsstøtter, der mener at kunne omgå reglerne om bopælspligt og diætpenge, eller bare bruger stats- eller kommunekassen til, at drikke sig i hegnet for andres penge..

Dem skal vi fange..

Hjort har snydt og løget gennem hele sin periode. - I stedet for at give de lavestlønnede noget mere i posen og skabe forskel på overførselsindkomst og arbejde på denne vis, har han ifølge ham selv "skabt incitament" til at få et arbejde, ved at tage til sig selv fra dem der havde allermindst; kontanthjælpsmodtagere og syge..

Og ovenstående på trods af, at vi aldrig har været og sikkert aldrig kommer i en situation, hvor der vil være arbejde til alle.

Hvad med at sætte 100 milliarder af til de arbejdsløse og syge i stedet for grådige bankdirektører, der i modsætning til de af Hjort & Jespersen skabte tiggere, kan foretage grov betleri i fuldt dagslys og den bedste sendetid, uden de i modsætning til førstnævnte retsforfølges som følge af brud på Straffelovens kap 20.

læs videre her

http://www.fyens.dk/article/1185565:...-bedrageri?rss

Sidst redigeret af Stella; 18-02-2009 kl. 16:00.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 16:14   #55
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 18
tuxon er rigtig godt på vej
Ja - det er ikke rart - men der er altså en vis logik i det hvis du tænker over det. Jeg kender selv folk der har tjent stygt på dén konto.
Ved det godt - det er et følelsesladet emne.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 16:26   #56
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Det er lidt TYV TROR HVERMAND STJÆLER. Mon ikke de skulle feje for egen dør først. VKO har da så ufattelig travlt

De skal for enhver pris, nedgøre folk. Man skal åbenbart passe på, hvem der kommer og besøger en. De kan f..... tro nej, måske de har så travlt fordi de selv laver så meget lort.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 16:44   #57
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

Det ender vel med at der bliver sendt en politimand ud for at spionere om fru Olsen sniger sig over til hr Jensen om natten...gør hun det så klapper fælden politianmeldelse for socialt bedrageri....selv om de ikke bor sammen og ikke deler deres penge...så må man ikke selv bestemme hvor man vil sove når man er pensionist eller får boligsikring eller hvad det er ......det er vanvittigt.

Hvordan vil de egentlig gøre det ?

...det er altså ikke noget der skaber en god stemning mellem folk...tys tys...man hvisker til hinanden....du ved aldrig om der er en spion i nærheden.

....vi kender det fra historien...det kaldes fascisme...eller kommunisme...

politistat.

Næ lad os holde os til loven og hvis nogen snyder så skal der være begrundet mistanke og man har ret til en forsvarer og bevises ved en retssag om man er skyldig.

Er man skyldig så får man en dom.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 17:11   #58
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 18
tuxon er rigtig godt på vej
He - he - jeg sagde jo at det var følelsesladet !
MEN - der må jo altid være en grænse.
Jeg lader mig skille - får en postadresse hos min bror og fortsætter samlivet -
bare med den påstand at nu er vi bare kærester.
Hvis de åd den - så regn på hvad det giver med to børn !
Jeg ved at eksemplet er sat hårdt op men......
Alt jeres anden arrigskab er jeg helt med på - vi må jo bare have nogle regler - at
de så ind imellem får nogle "gak i låget effekter", er vel egentlig det der gør folk vrede !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 18:20   #59
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Hjorten får gode spørgsmål fra udvalg

Mange gode spørsmål er nu stillet ham vedr. de stillede forslag om syge m.v. for at han kan få flere ud på arbejdsmarkedet selv om arbejdsløsheden er stigende.
Læs her hvor alle spørgsmål står beskrevet. Fra nr. 132 til og med nr. 138

Bliver interesant at læse om hvad han svarer på disse. Især om dem vedr. tvangsarbejde.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 23:45   #60
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Øøøh, vent liiiige lidt ...... Jeg havde været alene i mange år (VILLE ikke have en mand i huset ... NO WAY!); men Viper var af en anden mening, og "belejrede" mig faktisk til jeg "gav efter" (Han var og er altså også pragtfuld!); men der gik FLERE ÅR før vi flyttede sammen, og han sov da hos mig i tide og utide, og hverken Viper eller jeg er socialbedragere ... HAN havde SIT hjem, og jeg havde MIT hjem ... Længere er den ikke!

Idag bor vi sammen, FORDI vi valgte det ... MAN HAR LOV AT HAVE EN KÆRESTE! .... Endnu!!!!

Det er faktisk rigtig dyrt at have en kæreste, når man bor hver for sig, for det er dobbelt husførelse, hvor en af parterne let bliver forfordelt, uanset hvor meget man prøver at udligne osv. ... det bliver aldrig retfærdigt; men sådan er det ... men Viper og jeg har da ALDRIG været socialbedragere eller noget som andet ... Vi havde bare brug for tid og at være sikre på at det var det rigtige ... længere er den ikke!

Mennesker er forskellige, og udenforstående ville måske tro en hel masse, som overhovedet ikke var sandheden ...Havde en veninde, som var udsat for anmeldelse for socialbedrageri af ondsindede mennesker; men HUN strøg lige op på Kommunen og skældte ud, for hun havde også bare fundet en kæreste som havde sin egen lejlighed and all jazz ...

Det faldt da også komplet til jorden, og det forhold blev da heller ikke til noget i sidste ende ...

Så hvis man skal til at være socialbedrager, bare fordi man har en kæreste, så er DK sq gået hen og blevet fuldstændig gak-gak!!!!

Så man skal passe meget på med hvad man går og TROR man ved, for man ved sjældent ... og kender sjældent HELE sandheden om naboen, genboen osv.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 18-02-2009 kl. 23:55.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
9.z imod kina. hejhejhej Politik og Samfund 0 22-05-2013 13:16
en statslig sammensværgelse imod de syge einstein Lægekonsulenternes Rolle 66 13-08-2012 17:31
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
amok frklarsen Politik og Samfund 21 29-11-2009 09:39
Claus Hjort!Er du uddannet læger/psykiater?Hvordan kan du lave lov for syge UDEN DET? lionesse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-11-2007 00:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension