K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2005, 21:03   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Jo kommuner skal overholde loven

Jeg har lige været gennem et opslidende og direkte forværrende forløb for at finde mig en placering på arbejdsmarkedet. Det er 16 måneder siden jeg var på et "afklaringskursus". Dette er et 5 kommunalt samarbejde i et arbejdsmarkedsrettet center primært for sygedagpengemodtagere. Formålet er at den enkelte kommer videre i arbejde eller uddannelse og at give kursister redskaber til at at erstatte en "passiv" sygerolle med et aktivt arbejde.Til dette formål har de ansat såkaldte jobkonsulenter. Disse har forskellige baggrundsuddannelse og forudsætninger for dette job. Desværre har de ansat en mand som er direkte inkompetent til sit job og som presser og stiller større krav end syge borgere kan magte. Hvis man som kursist er "psykisk skrøbelig" er man virkelig ude i store problemer ved at være tilknyttet denne jobkonsulent. Man skal helst sige javel og klappe hælene sammen og følge planen som man har lagt. Hvis man så ikke kan magte denne plan og siger fra, er man virkelig ude i problemer. Så kan man bagefter i referaterne ikke genkende det skrevne omkring opfølgningssamtalerne. Alt sammen er til skade for kursisten/den syge og bliver brugt som mistolkning, Jeg sagde fra overfor hans store krav og nægtede at møde ham uden min fagforeningsrepræsentant var til stede. Jeg tog dette skridt da jeg var blevet presset ud i en forværring. Det endte med at han og chefen mente at der skulle nye øjne på mig og chefen for centret "overtog" min opfølgning. Han er en meget rar mand som jeg talte åbent og ærligt med! Bagefter gjorde han nøjagtigt som den anden og "dolkede" mig i ryggen. Ærlighed og åbenhed dur ikke i dette sammenhæng, for det bliver mistolket. Jeg er heldigvis kommet ud af dette efter at være frataget forsørgelsesgrundlag og presset ud i selvmordstanker, der medførte indlæggelse. Og dette kun på grund af ærlighed. Jeg er heldigvis blevet tilkendt fleksjob pr 19/7 2005.
Hvor er det jeg vil hen? Jo hvad fanden kan man gøre ved noget sådant uprofessionelt foretagende??? Jeg har talt med en bekendt som er presset ud i meget lignende situation som min! Hvor kan man klage over et sådant center??? Sig endelig ikke kommunen! Nej det skal være en uvildig instans som kan vurdere! Jeg er så vred på denne uprofessionelle presning af syge borgere! Hvem kan jeg klage til???
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
skal staten ikke overholde loven? einstein Politik og Samfund 15 03-02-2013 20:34
Skal kommuner ikke overholde loven? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 31 17-12-2010 13:01
vidste at de ikke ville overholde loven empowerment Alt det andet 16 04-11-2010 22:29
Hvordan kommunen kan undlade at overholde loven i et årti. GlemMig Skal kommuner ikke overholde loven? 6 27-05-2010 11:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension