K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2008, 19:28   #1
pman1986
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2008
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 6
Styrke: 0
pman1986 er ny på vejen
Har alder noget med fleksjob at gøre?

Hejsa!
Jeg er en ung mand på 20 år med ADHD som der er kommet i klørerne på kommunen. Her er lidt om min sygehistorie: Jeg havde fuldtidsarbejde og i maj 07 kom jeg tilskade på mit arbejde med min ryg. Jeg blev sygemeldt og senere viste det sig, at jeg har fået en discus prolaps som sidder et "lidt sædvanligt" sted.

Da jeg ikke kan holde ud at gå hjemme, prøvede jeg at genoptage mit arbejde og det holdt kun i nogle uger,så kunne jeg ikke mere. I sep. 07 blev jeg sygemeldt igen og mit arbejde blev sagt op.

Jeg har siden sep. sidste år været i 2 arbejdsprøvninger som der tydeligt viser at jeg ikke kan arbejde mere end 2-3 timer om dagen. Jeg har 3 speciallæge erklæringer - fra en reumatolog, en neurolog, en speciallæge i almen - som alle også siger at jeg ikke kan arbejde mere og at det har udviklet sig til en kronisk tilstand og at der ikke er behandlingsmuligheder.

Jeg fik anerkendt min arbejdsskade (15% varig mén) i sep. 08 og siden den 2. okt. 08 har jeg været på kontant hjælp, da kommunen har sagt at jeg godt kan arbejde på fuldtid.

Idag har jeg fået en jobkonsulent til at skrive på et stykke papir: "XXX er frarådet at bruge tid og kræfter på søge flexydelse eller pension, da XXX er så ung og derfor højst sandsynligt vil få et afslag"!

Min storebror fik tilkendt fleksjob da han var 21 år pga han har Asberger Syndrom og vi taler om samme kommune.

Nu har både en sagsbehandler og en jobkonsulent sagt at jeg er for ung til fleksjob, er der nogle som der herinde kan besvare mine spørgsmål....

1. Har alder virkelig noget med det at gøre? (så vidt som jeg ved, så spørger sygdom og handicap aldrig om alder)
2. Står der i en lovgivning, at der kan gives afslag pga alder?


Iøvrigt, at har jobkonsulenten også bedt mig søge deltidsjob på 15 timer...

Hvad skal jeg gøre????

Mange hilsner

Pman

Sidst redigeret af pman1986; 23-10-2008 kl. 19:45.
pman1986 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I nyt fleksjob trods krise og alder maruus Spørgsmål ang fleksjob 5 04-02-2012 14:56
Sf og S R vil gøre noget ved ægtefælleforsørgelse MTVRV1 Politik og Samfund 44 05-10-2011 10:23
kan man gøre noget ?? grå i toppen Din historie 4 02-06-2010 05:47
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension