K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2017, 14:18   #1
Misse76
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2009
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 31
Styrke: 15
Misse76 er ny på vejen
Fra revalidering til ressourceforløb? Eller kontanthjælp?

Hej K10.

Jeg er på revalidering, tilkendt jan.2016 pga. ryg/lænde-problematik.

Jeg har allerede i den periode haft to længerevarende sygemeldinger pga noget helt andet (psykisk), og er lige startet op på studiet forfra efter seneste sygemelding.
Men hænger gevaldigt i bremsen allerede... En del fravær, og kan slet ikke overskue det!

Jeg går til psykiater ca. 1 x mdl., men er startet op hos en ny og starter derfor "forfra" da jeg kun havde været hos den tidligere få gange (han gik på pension). Den nye har jeg også kun været hos to gange og har en tid igen om en uges tid. Får 3 slags medicin, men synes slet ikke det hjælper.

Jeg har allermest lyst til at smide alt og melde mig ud af det hele og få lidt ro... Men sådan fungerer virkeligheden jo desværre ikke, slet ikke med en mand der "kun" er førtidspensionist.

Hvis jeg sygemelder mig igen, og min revalidering stopper fordi jeg ganske enkelt ikke kan ... - er der så mulighed for at få ressurceforløb eller hedder det kontanthjælp?
I så fald vil det være lig med ingen indtægt da jeg er gift og vi har hus (uden friværdi). Og så kan vi gå fra hus og hjem

Jeg er røget ud af dagpengesystemet og kan derfor heller ikke få sygedagpenge. Kunne jeg dog "bare" overskue et job, så jeg bare kunne få en ydelse der svarer til kontanthjælp, så ville vi kunne klare os med skindet på næsen. Det er bare slet slet ikke en mulighed ligenu...
Misse76 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension