K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2014, 12:43   #1
Pusle68
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Pusle68 er ny på vejen
Frister - bliver jeg "syltet" i systemet

Kære alle I dygtige mennesker herinde

Jeg er lidt usikker på, om jeg stresser mig selv unødigt, og derfor ville jeg blive glad, hvis I ville råde mig lidt.

Kort: Jeg er 46 år, søgte i august 2013 førtidspension på det foreliggende grundlag. Under 1. møde i sept. 2013 blev jeg af sgsbeh. rådet til at blive endelig udredt hos Kiapro, da mine journaler ikke nævnte direkte, at der ikke var flere behandlingstilbud. Kiapros fysioterapeut, læge og psykolog vurderede efterfølgende, at der ikke var flere behandlingstilbud. Dette modtog min sagsbehandler i november 2013.
Efterfølgende er der intet sket, og jeg har efter flere rykkere taget fat i borgerrådgiveren, der for 14 dage siden fortalte mig, at kommunen (Jobcenteret) var ked af den lange ventetid, og at man ville opprioritere min sag. Jeg bad om aktindsigt, og har også modtaget mine papirer. Men der er kun startet op på min rehab.plan, den er ikke færdigbehandlet (jeg bad i efteråret om at få den på mail fra min sagsbehandler, så jeg kunne rette til selv) og der er intet føjet ind omkring Kiapros udredning, og den mailkorrespondance, jeg har haft med sagsbehandleren foreligger heller ikke. Og der er intet sket i sagsbehandlingen siden de modtog papirerne fra Kiapro.

Jeg ville spørge jer, om det fortsat er sådan, at der er en regel om, at man på en ansøgning på det foreliggende grundlag skal have en endelig afgørelse indenfor 3 måneder fra ansøgningstidspunktet?

Kan man - i stedet for førtidspension - afgøre, at jeg skal have et andet (job)tilbud, selvom jeg ikke har søgt om det som alternativ?

Stresser jeg mig selv unødigt, når jeg føler, at seks måneder er lang tid, når jeg faktisk kun har været i kontakt med Jobcenteret en gang i september sidste år - og skal jeg "bare" slå koldt vand i blodet??

Blot til info: Jeg lider af periodiske depressioner, angst, ocd, adhd, fibromyalgi og slid i venstre hofte samt diskusprolaps i lænden, der giver mig store smerter i hofte, ben og lænd. Angsten/ocd medfører bl.a., at jeg har socialangst og særdeles stor angst for at forlade mig hjem.

På forhånd tak for jeres hjælp og rigtig god dag
Pusle68 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension