K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2011, 15:46   #11
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Lotte, hvor er din egen praktiserende læge i alt dette? Jeg synes at du burde bede jobcenter om en ny sundhedsattest/statusattest. Hvor gammel er den sidste statusattest som jobcenter har fået?

Din sag har udviklet sig efterhånden til ren chikane. Jeg synes at det er uacceptabelt, at der blive råbt af dig. Det har jeg aldrig oplivet, snarest tværtimod., det var mig som råbte af hele det rådnet system og de løgnere for sagsbehandler.

Men desværre så må du acceptere, at regler er sådan, at efter et afslag fra BAN, kommunen/jobcenter har fri hænder til, at tilrettelægge et videreforløb for dig og kan være totalt ligeglade med, at du har/vil klage til BAN over BAN’s afgørelse.

Det forholder sig ren juridisk sådan, at nu kan du ikke længere klage om kommunens afslag men kun over BAN’s afslag og det har intet med kommunen at gøre længere.

BAN hører under staten mens jobcenter under kommunen.
Det lader til sagen ikke er blevet bedre for mig efter jeg jo har klaget over Nyropsgade og fået medhold af Borgerrrådgiveren Johann Busse, og det er altså ham selv der har skrevet under på at mit sagsforløb i Nyropsgade at det var henholdsvis beklageligt og meget beklageligt.
(Så bare til info hvis nogen mistror min historie, for det lyder jo uhyrligt, så kan godt forstå man tænker det kunne være ren fiktion.)

Så nu hvor Nyropsgade har deres lange kløer i mig igen, så skal der køres hævnjagt på mig tilsynsladende - jeg troede ellers det ville gøre dem mere medgørlige når de nu er klar over jeg har vundet sagen mod dem, for der skal altså (fandt jeg ud af i løbet af sagen) meget til før sagen når Johann Busses bord og bliver bedømt beklagelig og/eller meget beklagelig.

Min gamle læge gennem 16 år er desværre gået på pension og har efterladt mig alene i verden. Det værst tænkelige tidspunkt.
Han var en af den slags få læger der er alt for få af, og selv om der altid var lang ventetid, så var han altid lyttende, forstående og hjælpende og gav sig tid, og sådan skal en læge være i min verden.

Min nye læge er TERM fandt jeg ud af, selvfølgelig efter at have skiftet læge , men nu har jeg kontaktet den anden læge deroppe, og hun virker helt ok, hun ringere tilbage forleden så jeg kunne få nye nødvendige henvisninger, og jeg tror ikke det ville blive et problem at få en ordentlig statusattest fra hende også.

Den sidste fra egen læge er vel et år gammel, men alt bliver jo hurtigt gammelt i det system, når Socialforvaltningen er over 3 måneder om et standardafslag og BAN er et halvt år om at tilsende en borger et standardafslag, så er tiden jo igen gået og man kan jo vedblive i uendelighed at indhente nye lægelige papirer.

Jeg har ikke nævnt telefonmøde for min SB, tænkte ikke over det da vi sendte hende mailen, men der står hvorfor jeg ikke kan møde op, så jeg går ud fra hun evt. vil foreslå telefonmøde, ellers skulle hun da være mere end almindelig ond - det var en yderst høflig og meget respektfuld og forklarende detaljeret mail jeg sendte hende.

Jeg får svært ved at få en besidder med, da de som hjælper mig går på arbejde, så det er ikke en mulighed. Der er muligvis en, men det kan jeg ikke satse på, da hun arbejder på skiftende tider.


Men hvis de kræver jeg møder op, så skal jeg i hvert fald have 3 x mine alm. smertestillende eller mere, kan i forvejen næsten ikke gå.

Men hvis nu SB skulle kræve at jeg møder op, kunne det så ikke være en idé, at afkræve hende et svar på om Jobcenter Nyropsgade og hun selv, vil tage ansvaret hvis der sker mig noget på vej til eller fra mødet, eller under mødet?

Hvis de skulle kræve jeg møder så syg op, så må jeg tage så meget smertestillende at jeg risikerer medicinforgiftning, for der skal kæmpe doser til hvis jeg skal sidde på en stol til møde derinde for ikke at tale om ventetiden de skriver der skal påregnes samt ud/hjemtur.
Det må og kan da kun 100% være deres ansvar hvis der sker mig noget helbredsmæssigt i forbindelse med en belastning mht. møde de mener jeg sagtens er i stand til at klare selv om jeg har sagt at jeg er for syg til det.


Må jeg lige forhøre mig: er det smartere ikke at anke og så søge en §17 i stedet for at anke sagen?

Jeg ville umiddelbart absolut mene nej, at kun ved afvisning af ankesag og heller ikke medhold fra Ombudsmanden ville det være søgning af en § 17 lige på stedet, så de ved man ikke bare giver op.

Jeg har været sagen igennem igen, og selv med hjælp er det altså umuligt for mig ikke selv at være med inde over, ligesom jeg også dikterer det skrevne nu. Og det gør jo min skade værre og værre, hvilket jo gør at der vil indkomme nye lægelige papirer, da mere udredning er undervejs.
De nye lægelige oplysninger sendes vel bare med til Ankestyrelsen som dokumentation på at min skade fortsat bliver forværret går jeg ud fra.

Men i gennemgangen i aftes virkede det bare så grotesk - den opsummering Socialforvaltningen har lavet i min sag, er faktisk et stort arbejde vi slipper for selv at lave her.
Men det ironiske er så at det er deres afslag på førtidspension den munder ud i.

Der er i opsummeringen 5 forskellige; læger+ fys+ arb-prøv, som alle er enige nul arbejdsevne.

De benytter udelukkende Marianne Borrtiz arbejdsmediciner, som arbejder med Liaison som argument for at mine muligheder ikke er udtømte.
Og psykiater og psykolog om ingen psykisk faktorer er selvfølgelig ikke medtaget.

Men de undlader fuldstændigt at inddrage deres egne kolleager på Musvvagevej:
Psykiatrisk lægekonsulent og somatisk lægekonsulents udtalelser.

Det vil naturligvis fremgå af min anke, da disse to læge hennholdsvis siger:
(og det er lægekonsulenter der holder indenfor loven, de udtaler sig KUN om hvad der står i mine papirer)
at der intet psykiatrisk materiale er i min sag, så den må være forlagt forkert.
somatisk refererer godt nok Borritz og Liaison, men hun konkluderer følgende udfra mine lægelige papirer i sagen:
Der er ingen tvivl om at der er en alvorlig skade i nakkeregionen, der ikke kan bedres af behandling.

Jeg tænker jo færre bilag og jo kortere klage jeg kan lave jo bedre.
Så den opsummering med mine hightlights over alle steder der står nul arbejdsevne og nul behandlingsmuligheder er vel meget brugelig.

Og så de to bilag fra lægekonsulenterne, der ikke er nævnt i deres opsummering vedlagt også plus anken.
Det bliver svært at holde den kort, men vi forsøger vort bedste.

Jeg har fået svar fra BAN at den 2/1-2011 er deadline for min anke, da de har juleferie.
Er det så ikke smartest at maile anken, for ellers skal den være inde midt i deres ferie, så kan jeg ingen kvittering få på den er afleveret?
Man får jo altid bekræftelse på mail modtaget nemlig, ferie eller ej.

Det kan jo ikke være rimeligt at anken skal være inde før juleferien når jeg reelt har fire uger til den.
Lotte68 er ikke logget ind  
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialjurist i radioen om syge borgere gisne Politik og Samfund 0 17-06-2013 12:14
Lægekonsulenter i Jobcenter Nyropsgade! profilen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 13-01-2013 21:45
Psykisk terror - stress - finde et andet fleksjob - regler - HJÆÆÆLLP!!! IT-GUTTEN Spørgsmål ang fleksjob 6 30-09-2010 21:39
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Så syge er borgere på sygedagpenge zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 14 30-09-2008 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension