K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2011, 13:40   #1
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
revalideringssats

Jeg har ikke drøftet dette med min sagsbehandler endnu, men er lidt bange for om jeg kommer i klemme i forhold til de nye regler om revalidering.

Jeg tilkendt revalidering og er 29 år og skal starte i skole d. 29. august.

Min revaliderings plan er godkendt sidste år og jeg har således søgt ind på kvote 2 i feb.

Men som nogen måske er opmærksomme på er der kommet nye satser for unge under 30.

jeg vedhæfter mig dog ved denne § i loven markeret med fed i bunden.

Lov om ændring af lov om aktiv socialpolitik
(Ændring af satser for revalideringsydelse til personer under 30 år)
§ 1
I lov om aktiv socialpolitik, jf. lovbekendtgørelse nr. 946 af 1. oktober 2009, som ændret senest ved
§ 4 i lov nr. 1602 af 22. december 2010, foretages følgende ændringer:
1. § 52 affattes således:
”§ 52. For personer, der er fyldt 30 år, udgør revalideringsydelsen et månedligt beløb på 16.597 kr.
Stk. 2. For personer under 30 år udgør revalideringsydelsen et månedligt beløb, jf. dog stk. 4, på
1) 16.597 kr., når personen er under 30 år og forsørger eget barn i hjemmet,
2) 13.345 kr., når personen er fyldt 25 år og har forsørgelsespligt over for ikkehjemmeboende
børn,
3) 10.044 kr., når personen er fyldt 25 år og ikke har forsørgelsespligt over for børn,
4) 6.472 kr., når personen er under 25 år og ikke bor hos en eller begge forældre,
5) 3.123 kr., når personen er under 25 år og bor hos en eller begge forældre,
6) 10.044 kr., når personen under 25 år, er gravid og har passeret 12. svangerskabsuge,
7) 13.345 kr., når personen er under 25 år og har en dokumenteret psykisk lidelse, der er
diagnosticeret som skizofreni, skizotypisk sindslidelse, vedvarende psykotisk tilstand,
korterevarende psykotisk tilstand, skizoaffektiv lidelse, uspecificeret ikke organisk betinget
psykose og emotionelt ustabil personlighedsstruktur af borderlinetype, og har forsørgelsespligt
over for ikkehjemmeboende børn, og
8) 10.044 kr., når personen er under 25 år, ikke bor hos en eller begge forældre og har en
dokumenteret psykisk lidelse som anført i nr. 7.
Stk. 3. En person under 25 år, som har en dokumenteret bidragspligt over for et barn, og som
modtager revalideringsydelse efter satserne i stk. 2, nr. 4 eller 5, får et månedligt tillæg, der svarer
til det fastsatte bidrag, dog højst normalbidraget. Er bidraget forskudsvis udlagt på tidspunktet for
udbetaling af hjælp, benyttes tillægget til afdrag på bidragsgælden. Revalideringsydelsen inkl.
tillæg kan pr. måned højst udgøre 13.345 kr.
Stk. 4. Har personer omfattet af stk. 2, nr. 2-8, i de 6 kalendermåneder der ligger forud for den
måned, hvori beslutningen om revalidering er truffet, haft indtægter, jf. §§ 52 a og 52 b, der
gennemsnitligt overstiger 16.597 kr. pr. måned, udgør revalideringsydelsen dog 16.597 kr.”
2. Efter § 52 indsættes:
” § 52 a. Indtægter efter § 52, stk. 4, opgøres som summen af
1) arbejdsmarkedsbidragspligtig indkomst, jf. arbejdsmarkedsbidragsloven, som indberettet til
indkomstregisteret, jf. lov om et indkomstregister,
2) ydelser i form af arbejdsløshedsdagpenge, feriedagpenge og uddannelsesydelse efter lov om
arbejdsløshedsforsikring m.v., dagpenge ved sygdom efter lov om sygedagpenge, dagpenge ved
barsel efter lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel, børnepasningsorlovsydelse efter lov om
børnepasningsorlov, voksenuddannelsesstøtte efter lov om statens voksenuddannelsesstøtte,
godtgørelse efter lov om godtgørelse og tilskud til befordring ved deltagelse i erhvervsrettet voksen2
og efteruddannelse, SU efter lov om statens uddannelsesstøtte samt ydelser efter lov om aktiv
socialpolitik, som indberettet til indkomstregisteret, jf. lov om et indkomstregister.
3) lønindkomst erhvervet om bord på skibe, herunder om bord på dansk skib registeret i Dansk
International Skibsregister, som er indberettet til indkomstregisteret, jf. lov om et indkomstregister.
Stk. 2. Indtægter som nævnt i stk. 1, som ikke fremgår af indkomstregisteret, kan medregnes, hvis
de kan dokumenteres.
Stk. 3. Udenlandsk indtægt, som svarer til indtægter nævnt i stk. 1, kan medregnes, når
revalidenden kan dokumentere indtægten.
Stk. 4. Kommunen kan få terminaladgang til de nødvendige oplysninger i indkomstregisteret til
brug for opgørelsen af indkomster m.v., jf. stk. 1, jf. § 7 i lov om et indkomstregister, herunder
oplysninger om, hvem der har foretaget indberetningen og identiteten af den, oplysningerne
vedrører.
§ 52 b. Ved opgørelse af en revalidends forudgående indtægt, jf. § 52, stk. 4, indgår indtægter fra
selvstændig erhvervsvirksomhed opgjort som grundlaget for arbejdsmarkedsbidrag efter
arbejdsmarkedsbidragslovens §§ 4 og 5.
Stk. 2. Indtægterne opgøres som et månedligt gennemsnit på grundlag af den årsopgørelse, der
dækker perioden nævnt i § 52, stk. 4. Hvis der ikke foreligger en årsopgørelse på
afgørelsestidspunktet, kan der træffes en foreløbig afgørelse efter § 52, stk. 4, på baggrund af en
erklæring på tro og love fra personen om, hvilke indtægter personen har haft fra selvstændig
erhvervsvirksomhed.
§ 52 c. Opgørelse af en revalidends indtægter efter §§ 52 a og 52 b sker ud fra de oplysninger, der
foreligger på det tidspunkt, hvor der træffes afgørelse om revalidering, jf. § 52, stk. 4.
Stk. 2. En revalidend har krav på efterbetaling, hvis det senere viser sig, at indtægterne for perioden
i gennemsnit har oversteget 16.597 kr., således at revalidenden er berettiget til revalideringsydelse
efter § 52, stk. 4.
Stk. 3. Hvis det senere viser sig, at indtægterne for perioden har været mindre end 16.597 kr. i
gennemsnit pr. måned, skal revalideringsydelsen fremover nedsættes til den sats, der følger af § 52,
stk. 2.”
3. § 64 affattes således:
” § 64. Kommunen giver støtte til nødvendige merudgifter til bolig på grund af en nedsat fysisk
eller psykisk funktionsevne, når revalidenden får revalideringsydelse efter § 52, stk. 2, nr. 2-8.”
4. § 109, stk. 1, nr. 6, affattes således:
”6) § 52 om revalideringsydelse.”
§ 2
Loven træder i kraft den 1. april 2011.
§ 3
Stk. 1. § 1, nr. 1-3, finder anvendelse på revalideringer, der bevilges efter lovens ikrafttræden. De
hidtidige gældende satser finder fortsat anvendelse på revalideringsforløb, som er bevilget før
lovens ikrafttræden.


burde jeg således ikke modtage den gamle sats når jeg starter i skole ?
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension