K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2011, 09:43   #11
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Kære Gunvor

Åh for pokker hvor jeg godt kender fornemmelserne og tilstanden du beskriver ! - her kommer de i bølger / tsunamier . Og nogen gange må jeg knibe mig selv i armen for at fatte alt det mit liv har måttet lægge ryg til de sidste 5 - 6 år. Fra at tro at jeg levede i et civiliseret land med høj etik og stort menneskesyn er jeg havnet i den kassetænkning og snæversynethed som alt omkring mig har presset mig ind i.

Skismaet kommer når man nærmest ikke kan kende sig selv i sin ressourceprofil - og tankerne pludselig begynder at køre af sporet - og med ét nærmest føler en skizofren tilstand i forhold til sig "jeg-opfattelse" - hvem er jeg - hvem var jeg - og hvordan pokker kom jeg egentlig ud over afgrunden ..... I mit tilfælde er det ikke sygdommen der er det værste at håndtere - det er ganske afgjort alle de groteske beslutninger andre har taget de sidste 6 år som fortsat tonser gennem mit liv. Som en uendelig lang række dominobrikker hvor sygdommen væltede den første brik - men hvor vores system så afgjort er skyld i de millioner andre brikker der væltede.

Maslow - en adfærdspsykolog - lavede en behovspyramide der beskrev menneskets mulighed for at agere med omverden - vores "velfærdssystem" fjerner alle lagene i denne pyramide - så hvordan pokker skulle vi opfatte det anderledes ? Hvordan i al verden skal vi agere når "tæppet rives væk under os "? Er det efter devisen : "overlever du dette så taler du måske sandt" !

Men jeg har besluttet mig : de skal ikke få mig ned med nakken. De kan fjerne mit økonomiske grundlag - de kan smide mig i fogedretten - de kan sende mig fra øst til vest - de kan nøle og magtmisbruge - de kan tvinge mig til medicin ( som jeg nok skal modtage recepter på men ikke hente på apoteket ) - de kan svine mig til - de kan kalde mig hvad de vil - de kan rende mig ! Jeg har overlevet 4 "dødsdomme" - levet af blendermad i 5 år - blevet hånet i både tale og skrift
- MEN MEN MEN
de kan ikke tage min lyst til fortsat at trække vejret - min kamp for igen at kunne spise et stykke rugbrød en gang i 2012 - min humor - mit sind som nok skal blive helt igen når det får noget føde med krudt i - mit engagement i "rigtige mennesker med rigtige livserfaringer" - min kærlighed til livet - min glæde over min søns kreative evner - min nydelse i at se den smukkeste solnedgang - min lidenskab efter smukke ting - mine fantastiske valmuer i haven ..... de kan ganske enkelt ikke tage alt det fra mig som er mig inderst inde.

Det der er mig er det der skal bære mit fremtidige fundament - det kan godt være det sejler nogen dage - det kan godt være det er i strid modvind andre dage - men igen : Kun døde fisk følger med strømmen - og de levende må vel også skulle have et par "hviledage på verdens værste bjergetape" .... Vi kan ikke kæmpe hele tiden - men vi kan give "dem" kamp til stregen !

Gunvor - du får de varmeste tanker og kærligste på en søndag hvor regnen bare siler ned og jeg nyder hullet i tagrenden
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
STRESS i systemet, systemet giver STRESS Ricky M. Politik og Samfund 5 31-12-2011 00:36
hvad med en gratis tur i vandet ? c.l.e.o. Alt det andet 1 08-10-2011 23:03
Hej hvor finder man en Lov der beskriver hvad man må når man er i flexjob? Erik Hovedskou Spørgsmål ang fleksjob 3 19-11-2010 19:33
En psykolog beskriver en handicappets arbejdsliv zuza At søge førtidspension 1 14-10-2007 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension