K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2010, 10:36   #11
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Arrow

Statsforvaltningen afslog at lave en tilsynssag mod Gladsaxe Kommune!


Citat:
Søborg d. 30.03.2009
Statsforvaltningen Hovedstaden
Borups Allé 177
2400 København NV.

Jeg skal med denne henvendelse bede statsforvaltningen om snarest muligt, at indhente aktindsigt og iværksætte en tilsynssag mod Gladsaxe Kommune.

Jeg er erklæret 100% invalid i forhold til erhvervsevne efter en påkørselsulykke i 1983. Fra 1988 fik jeg bevilget 24 timers hjælp i døgnet, efter Bistandslovens § 48 stk. 4.

I 2001 fratog Gladsaxe Kommune mig 75% af min hjælp, så jeg ikke kunne foretage mig noget.

Det Sociale Nævn har i afgørelse af 25.05.2005 ”omgjort” Gladsaxe Kommunes nedskæring af hjælp i henhold til servicelovens §77 (§ 96).

*********

Gladsaxe Kommune har således ved at – ”lyve mig ud af mit handicap” – sparet 2.141.064,85 kroner (kommunens opgørelse) over 3½ år på, at umyndiggøre og krænke mine sociale rettigheder, og forværre mit handicap betydeligt.

Selvom Det Sociale Nævn har omgjort Gladsaxe Kommunes ulovlige inddragelse af hjælp fra en 100% invalid mand, har det ikke udløst nogen form for ”godtgørelse for tort”, i henhold til Erstatningslovens § 26. og § 26. stk. 3.

Jeg er i dag en fysisk handicappet mand med diagnosen – inkomplet tetraplegi – der på grund af kommunens ”svigt” og ”ulovlig” inddragelse af nødvendig hjælp, er blevet sat 15-20 år tilbage rent fysisk. Dertil kommer så den mentale og psykiske påvirkning i dagligdagen, og alt hvad det har kostet mig, at bruge af min ulykkeserstatning ved at optage flere lån i mit hus.

Gladsaxe Kommune begår socialt overgreb
I min sag om hjælp i henhold til servicelovens § 77, ”fjernede” Gladsaxe Kommunes sagsbehandler ”administrativt” mit handicap. Sagsbehandleren oplyste ”ukorrekt” kommunens lægekonsulent om, at ”jeg selv” gik og cyklede, og resultatet heraf blev fulgt op af kommunens lægekonsulent der skrev, at hvis sagsbehandlerens oplysninger er rigtige, er ”jeg ikke berettiget til hjælp” ?

Officialprincippet eller undersøgelsesprincippet
§ 10. Myndigheden har ansvaret for, at sager der
behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt
omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.

Der forelå faktuelle journaloplysninger fra min egen læge Finn Schlanbusch om behov for konstant ”overvågning”. Disse oplysninger blev tilsidesat af lægekonsulenten, til fordel for kommunens sagsbehandlers ”ukorrekte” oplysninger.

Der forelå speciallægeerklæring fra Overlæge Steffen Wørlich Petersen – Gentofte Amtssygehus. Denne erklæring var blevet brugt måneder før i sag om udskiftning af handicapbil, da jeg ikke kan benytte offentlige transportmidler. ”Denne erklæring blev ikke forelagt lægekonsulenten”?
Jeg ”har selv” ved min tilknytning til Rigshospitalet afdeling for rygmarvsskadede, fået udfærdiget en veldokumenteret funktionsundersøgelse på Fysiurgisk Hospital i Hornbæk.
Undersøgelsen der var en gennemgribende undersøgelse, er foretaget over flere dage af fysio- og ergoterapeuter, og er efterfølgende ”ikke” – ”blevet anvendt” af Gladsaxe Kommune til at redegøre for mit funktionsniveau, og mit hjælpebehov.

Dette er kritisk set i forhold til retssikkerhedslovens § 10, at det er kommunens opgave i henhold til officialprincippet, at indhente alle relevante og nødvendige oplysninger til at afklare hvilken hjælp jeg som handicappet, er berettiget til.

Gladsaxe Kommune har ingen juridisk rettighed til som gjort, ”at lyve mig ud af mit handicap” for derved at kunne spare penge på det sociale område.

Venlig hilsen

Benny Gerhard
Statsamtets afslag på en TILSYNSSAG!

Citat:
05-05-2009 Statsforvaltningen hovedstaden
borups alle 177, Blok d-e
2400 København NV

journal nr.: 2009-xxxxxx
sagsbehandler:Harkoe
direkte telefon:7256 7082


Benny gerhard 2860 Søborg

De har i deres brev redegjort for, at dette har medført meget store personlige og økonomiske konsekvenser for Dem.

I anledning af Deres henvendelse skal statsamtet oplyse, at det tilsyn, som statsforvaltningen udover over for en kommune, er et retligt tilsyn, der kun omfatter spørgsmål om, hvorvidt kommunen har tilsidesat det retsgrundlag, der særligt gælder for offentlige myndigheder, herunder kommunale forskrifter, der er udstedt i medfør af denne lovgivning, jf. § 48 i den kommunale styrelseslov.

Med udtrykket retsgrundlag menes i denne forbindelse offentligretlig lovgivning og offentligretlige retsgrundsætninger.

Statsforvaltningens kompetence viger i det omfang, hvor kommunens afgørelse kan paklages til anden administrativ myndighed.

Statsforvaltningen beslutter selv, om der er grundlag for at rejse en tilsynssag, jf. § 48 a i den kommunale styrelseslov. Denne beslutning beror på en vurdering af, om der foreligger oplysninger, som giver grund til at antage, at der er en vis sandsynlighed for en ulovlighed, som henhører under statsforvaltningens kompetence.

Det fremgår af Deres henvendelse, at det sociale nævn ved en afgørelse fra 2005 omgjorde Gladsaxe Kommunes afgørelse og at De efterfølgende har indbragt sagen for retten, med henblik på at opnå erstatning.

Statsforvaltningen finder på det foreliggende grundlag ikke, at der er noget, der sandsynliggør, at en nærmere undersøgelse af sagen vil føre til en konstatering af, at Gladsaxe Kommune har handlet i strid med regler, der påses af statsforvaltningen.

Statsforvaltningen har herved lagt vægt på, at det sociale nævn har behandlet Deres klage og, efter det oplyste, givet dem medhold i klagen, ligesom de har indbragt sagen for domstolene.

Statsforvaltningen finder derfor ikke grundlag for at foretage en nærmere undersøgelse af sagen, og foretager således ikke videre i anledning af Deres henvendelse.

Med venlig hilsen
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension