K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2012, 15:14   #1
Bobsy1974
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2008
Lokation: Struer
Alder: 50
Indlæg: 18
Styrke: 16
Bobsy1974 er ny på vejen
Unhappy Sygedagpengestop / revalidering

Hej

Har tidligere skrevet herinde omkring min kone og hendes dårlige ryg, og fik dengang god hjælp så prøver nu igen.

Situationen er den at efter endt barsel, blev min kone opsagt fra sin stilling som dagplejer, pga lang tids sygdom med ryggen.
Hendes gamle sagsbehandler, havde sagt hun ikke kunne få revalidering, men hun har heldigvis fået en ny, der gerne vil gå med til en revalidering
Min kone har så været i jobpraktik på et plejehjem som serviceass. da det er et fag hun godt kunne tænke sig.
Hun kan dog ikke holde til det, og har efter hun er kommet op på 25 timers arbejde haft en del fravær pga ryggen, og nu også et knæ der er blevet overbelastet.
Problemet er at min kone falder for sygedagpengegrænsen den 30/6, og hvad skal vi nu gøre.
Finde et andet job hun kan afprøves i ?
Søge flex istedet eftersom hun ikke kan klare over 20 timer ?

Sagsbehandleren er blankt afvisende overfor flex da hun siger man skal være 50% uarbejdsdygtig inden for alle fag, for at få dette Hvilket fag skal vi prøve, hun kan ikke sidde på en stol en hel dag for så gør det ondt, og løft kan hun heller ikke...
Sagsbehandleren mener også at vi selv skal finde ud af hvilket job min kone kan klare. Hun kan ikke sidde og opfinde job. Men når vi kommer med forslag er hun blankt afvisende hver gang

Håber i kan hjælpe med nogle input.

Mvh
Betina og Bo
Bobsy1974 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 21:38   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det svært for os at vide hvordan din kone har det...men hvad siger sagsbehandler til en revalidering....

Måske hun kan revalideres til noget kontor...hvor man både kan stå og sidde....evt med et hæve/sænke bord..

Hvis i ikke kender disse regler ang sygedagpenge....så vil det være en god ide at sætte jer ind i dem http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Der er jo nogle muligheder for forlængelse hvis man falder ind under et af punkterne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 21:50   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobsy1974 Se meddelelser
Sagsbehandleren er blankt afvisende overfor flex da hun siger man skal være 50% uarbejdsdygtig inden for alle fag, for at få dette Hvilket fag skal vi prøve, hun kan ikke sidde på en stol en hel dag for så gør det ondt, og løft kan hun heller ikke...
Desværre er der mange der tror, at har man dårlig ryg, så skal man bare have et stillesiddende arbejde, så kører det bare.

Personligt tror jeg ikke, at der er ret mange med dårlig ryg, som kan klare et stillesiddende job.

Men som web er inde på, så kan det nok være en god idé med en arb.prøvning på dette område.
Snak med sb om, at få en arb.prøvning i et kontorjob hvor der er hæve/sænkebord, og evt. andre lette arbejdsopgaver.

Når din kone er i arb.prøvning er det en god idé, at skrive dagbog for hele døgnet, og sende kopi af denne til sb, og evt. jobkonsulent, hver uge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 00:44   #4
Bobsy1974
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2008
Lokation: Struer
Alder: 50
Indlæg: 18
Styrke: 16
Bobsy1974 er ny på vejen
Sygedagpengestop / revalidering

Web:
Hun har det godt men ryggen og hendes knæ har det ikke godt. Sagsbehandler vil gerne give revalidering, men vi ved ikke hvilket job min kone kan holde til. Hun er nu prøvet som serviceass. og det gik ikke. Ang. kontor er det slet ikke noget, da min kone slet ikke er boglig. Hun gik ud af 9. klasse tilbage i 1989

Vovse:
Ja desværre er det nok sådan nogle tænker, men at sidde stille gør det næsten værre. Hun er født med skæv ryg, så falder nærmest sammen når hun sidder for længe.

Men er det ikke stadig noget der hedder REVA center hvor man bliver afprøvet i hvad man kan ? Eller er det kun noget der bruges ved vurdering om førtidspension ? Er der nogle der ved det ?

Vi skal til møde med sagsbehandler her den 10. maj, så ville være rart hvis vi havde nogle forslag vi kunne komme med.

Hvis hun sendes i arbejdsprøvning igen, vil hendes sygedagpenge vel blive forlænget, ifølge
1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked.
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger.

vh
Betina og Bo
Bobsy1974 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 00:59   #5
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 14
nocturne er ny på vejen
Du har ret i at hendes sygedagpengeperiode forlænges.
Din hustru kan godt søge fleks selvom hun "kun" kan arbejde 20 timer.

Det vigtige er ikke timeantal, for hvis man kan arbejde 20 timer, vil SB
sige at din hustru skal få et deltidsjob.

Men det virker som hun har behov for en del skånehensyn.
Og det skal I holde på.

Hvilke interesser og evner som er gældende kan hun kun selv sige.
Men hårdt arbejde som serviceass. på et plejehjem har jo ikke gjort
noget godt.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 16:09   #6
Bobsy1974
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2008
Lokation: Struer
Alder: 50
Indlæg: 18
Styrke: 16
Bobsy1974 er ny på vejen
Som tillæg har min kone lige fået konstateret hybermobile led. Det er derfor der nu er problemer med knæet
Skal til røntgen på mandag med knæerne for at se hvor slemt det er..

Har godt selv set den med at der kun gives flex hvis hun ikke kan arbejde over 20 timer Men den med skænehensyn vil vi tage med til sagsbehandler..
Bobsy1974 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 18:17   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej da jeg fik mit fleksjob blev jeg afprøvet på reva..jeg vidste ikke rigtig hvad jeg kunne tænke mig og hvad jeg kunne holde til og på reva kunne man prøve alverdens ting....jeg kunne ikke blive i det fag hvor jeg var uddannet
fp 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 14:38   #8
Bobsy1974
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2008
Lokation: Struer
Alder: 50
Indlæg: 18
Styrke: 16
Bobsy1974 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
hej da jeg fik mit fleksjob blev jeg afprøvet på reva..jeg vidste ikke rigtig hvad jeg kunne tænke mig og hvad jeg kunne holde til og på reva kunne man prøve alverdens ting....jeg kunne ikke blive i det fag hvor jeg var uddannet
fp 2o1o
Hvilket REVA center var du på ?
Bobsy1974 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 15:21   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg blev afprøvet på REVA før jeg fik tilkendt fleksjob, de er ret gode til, at finde det rigtige værksted til en,og gode til deres beskrivelser.

Jeg mener dog ikke, at man kan få revalideringsydelse mens man er der.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 16:36   #10
Bobsy1974
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2008
Lokation: Struer
Alder: 50
Indlæg: 18
Styrke: 16
Bobsy1974 er ny på vejen
Red face Sygedagpengestop / revalidering

Hej alle

Hermed nyt ny opdate, samt lidt nye spørgsmål.

Vi har været til møde hos sygedagpengeafd. og Betina's sagsbehandler.
Hun var meget ked af at høre at Betina's ryg en knæ ikke kunne holde til jobbet som serviceassistent. Derudover lagde hun meget vægt på at vi var i en dårlig situation nu... (som om vi ikke ved det)

Hun har nu bedt om en generel helbredserklæring på Betina, som skal laves ved vores læge.
Dette mener vi til gengæld er på høje tid. Hvorfor bliver den først lavet nu.. Betina har kun en måned tilbage på sygedagpenge.
Vores spørgsmål er om det ikke er lidt sent hun beder om at få lavet den. Hun har ind til nu bare afvist bla. fleks uden at have overblik over Betina helbredstilstand.. ??
Sagsbehandler siger også nej til at snakke om fleks da Betina's tilstand skal være varig, og at der ikke er nogle helbredsmuligheder. Betina's ryg er skæv og hun har tidligere haft en §56 pga ryggen. Derudover skal Betina være 50% uarbejdsdygtig inden for alle erhverv. Vi har spurgt hvilke job det er sagsbehandler mener Betina kan klare, men det for vi ingen svar på. Har vi ikke krav på det ??

Vi håber stadig at Betina kan forlænges i sygedagpenge, hvis vi finder et job som hun kan klare, og som hun så kan bruge revalidering til.
Er der nogle der kender nogle hjemmesider med jobforslag ud fra interresser og ud fra hvad man magter ??

Håber i kan hjælpe med disse spørgsmål

Vh
Betina og Bo
Bobsy1974 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
sygedagpengestop lala Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 03-12-2011 13:14
Sygedagpengestop men revalidering i fremtiden? Mariba Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 29 22-11-2011 16:21
Sygedagpengestop giraffen Alt det andet 7 19-08-2009 13:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension