K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2010, 21:05   #1
Lightlessnes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Lightlessnes er ny på vejen
Røv og nøgler..

Jeg har været på kontanthjælp on/off siden jeg var 18år, og om ikke så længe bliver jeg 31år. Jeg har en enkelt gang været af kontanthjælp i 6mdr ellers har det kun været dage/uger. Jeg har lidt voldsomt af depressioner, og for knap 4år siden kom jeg ind i psykiatrien og fik diagnosen adhd. Men det har ikke ændret noget i forhold til at kunne magte mere end min hverdag. Jeg tåler ikke nogen former for stress.
Jeg har været igennem alverdens arbejdsprøvninger, kursus, projekter. Alt er endt i lantids sygemelding med depression.
Men har aldrig kunne komme i flexjob, fordi jeg ikke opfylder min. antal timerne for det!! Men alligevel mente kommunen ikke at alle muligheder var udtømte.
Så flyttede jeg kommune, og de mente at alle muligheder var udtømte for længe siden og de ville indstille mig til en førtidspension. Desværre blev jeg nød til at flytte derfra hvor jeg boede, og over i en ny kommune.
Men fandt ud af at der mangler rigtig mange oplysninger om de arbejdsprøvninger jeg har været sendt ud i(fra første kommune) og det skal lige siges at jeg har fået ny sagsbehandler 2 gange om året siden jeg var 18år.
Den nye kommune jeg er flyttet til for 7 mdr siden, er det allerede nr 2 sagsbehandler jeg på..
Den første jeg var til møde med, anede ikke en skid om mig og troede jeg skulle direkte i aktivering. Hun havde ikke læst min journal, trods jeg fik tidligere kommune til at sende den til hende, plus at jeg har skrevet under på at de må indhente alle oplysninger. Jeg tog hjem igen, og hun lovede at læse den igennem, og vende tilbage hurtigst muligt. Efter 5 mdr skrev og ringede jeg til hende, men de havde haft travlt med at flytte kontor så hun havde ikke fået kigget på min sag. I fredags fik jeg brev om at jeg skal til møde tirsdag(imorgen) med en ny sagsbehandler, for den anden har fået nyt job. Ringede så og spurgte om hun så havde fået læst min journal.... " nej hun vidste slet ikke om hun havde den"
Og forklarede hende så ganske kort hvad det handlede om, men hun mente ikke at jeg slap uden om at skulle igennem arbejdsprøvninger igen!! Dvs så skal jeg til at starte helt forfra ... trods at der er papir på at det IKKE er heldbredsmæssigt ansvarligt at sende mig ud.

Da jeg lige var flyttet til kommunen, snakkede jeg i tlf med en fra jobcentret, fik at vide at de overhovedet ikke var interesseret i at læse min journal, det kunne de ikke bruge til noget, da de havde deres egne psykiater og læger som de brugte. Og desuden så syntes han det var fuldstændig åndsvagt at jeg havde flyttet kommune når nu den anden kommune ville give mig en førtidspension. Hallooo det var nu heller ikke med min gode vilje at jeg flyttede, men desværre sad jeg i et meget dårligt forhold, hvor både mine børn og jeg var i fare. Det var akut at jeg måtte flytte.
Han syntes jeg skulle flytte tilbage, for jeg skulle ikke regne med at få noget fra dem. Og hvis jeg ikke kunne klare både mine børn og et job, så skulle jeg nok overveje at finde et andet sted til børnene.

Hvad er det lige for et system man er oppe imod..??
Lightlessnes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 21:16   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Ligthlessnes

Og velkommen til k.10

Sikken en måde at behandle dig på.

Har du aktindsigt ?

Altså har du alle papirer i din sag fra start til nu ?

Ellers skal du se at få det.

Din nye kommune har pligt til at sagsbehandle efter Arbejdsevnemetoden :

http://www.bm.dk/Sitetools/~/media/B...ode_pjece.ashx

Når du har læst dette link, er du sandsynligvis klogere end din sagsbehandler.

Men du er i hvert fald klar over, hvordan det skal gøres.

Lad endelig høre fra dig, hvordan det går.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 21:48   #3
Lightlessnes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Lightlessnes er ny på vejen
Hmm nej de eneste papir jeg har er status fra læger, psykiater og psykologer.
Og min resurse profil, som jeg selvfølgelig selv har været med til at lave, det er jo stort set bare min livshistorie.

Jeg skal vist se at få fat i den aktindsigt...!!
Det må jeg be om når nu jeg skal til mødet imorgen.

tak for den hurtige respons

Vender tilbage, hvis ikke jeg har gjort noget slemt ved min sagsbehandler. Nej det må man nok ikke spøge med.

Og mange tak for linket. Vil lige få den læst imorgen inden mødet... kan ski ikke overskue mere i dag.

Sidst redigeret af Stezu; 14-09-2010 kl. 23:41. Årsag: indlæg lagt sammen - brug venligst rediger-funktion ved tilføjelser og skriv til flere i samme indlæg
Lightlessnes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 22:43   #4
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Man skal ikke følge mange sager her på K10, før man må erkende, at det er faktuelt, at sagsbehandlere siger så meget ... til tider også noget værre sludder - sludder som godt kunne give mistanke om, at 1) de har parkeret hjernen derhjemme før de tog på arbejde eller 2) at sludderet finder sit afsæt i en skjulte agenda med fokus på: går den, så går den.


Set fra din vinkel, så er det derfor vigtigt, at du får alle betydende beslutninger på skrift med underskrift og evt. stempel.

Afgiver du tilsvarende oplysninger af betydning, så gør det gerne på skrift og få en kvittering for afleveringen på en samstemmende kopi.

Det er set før, at væsentlige og vigtige oplysninger i en sag er "faldet om bag en radiator" på det mest uheldige tidspunkt for sagens udfald ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 07:07   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lightlessnes Se meddelelser

Jeg skal vist se at få fat i den aktindsigt...!!
Det må jeg be om når nu jeg skal til mødet imorgen.
Du kan benytte denne: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Men sørg endelig for at få en kvittering på, at du har afleveret den.
Ting har det med at forsvinde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 08:59   #6
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
så vidt jeg ved

må en arbejdsprøvning ikke forværre ens helbred. Du har papir på at det vil ske. Derfor tror jeg ikke de må sende dig ud.
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 10:20   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Velkommen til Light, så er vi endnu en med den diagnose, en af de diagnoser systemet bare slet slet ikke er giret til desvære.

Som ADHD´er ved jeg forbandet svært det er at holde styr på sine ting, at huske og hvor forbandet svært det er at holde rede på en vigtig samtale, derfor:

Gå ALDRIG! til møde med kommunen uden en besidder, hvem det er, er et fedt, din gamle oldemor på 140 kan sagtens bruges, hovedsagen er at du ikke gør det alene, for dig vil det bedste valg være at tage en med som kender dig godt nok til at vide hvornår du kløjs i det.

For din egen ordens skyld, bør du optage alle samtaler (det er lovligt, men de fleste kommuner er ikke glade for det, men hvem siger du fortæller det?) efter mødet går du så hjem og ud fra optagelsen og skriver et referat, hvilket du beder din sagsbehandler bekræfte.
Fx: til vores møde den xx/xx-2010 fortalte du at bla bla bla, er det korrekt forstået?
I referatet er det ok at spørge ind til hvilken § der siger at du skal det og det, fx: xxxkommune ønsker jeg skal i praktik, i henhold til hvilken § skal det foregå? og til sidst i brevet beder du om at få lagt referatet ind i din sag.
De referater ligger du ind i din egen hjemmelavede sags mappe også, så du selv har dem.

Er der noget du syntes lyder mærkeligt, bla den med at du jo så må sende dine unger væk, for at passe job, så spørg hvilken § der siger at man skal det, og forlang at få det på skrift.

Snak ALDRIG i tlf med dem, og der er INGEN undtagelse, når de ringer, så lad være med at tage den, de siger tit noget volapyk, og det er gerne der de ulovlige metoder i forhold til at presse dig bliver brugt, der til har de slet ikke krav på at kunne ringe til dig.

Et godt råd, er altid at have den læge/psykriater med dig på sidelinjen, så de ved alt hvad der foregår, også de mere "kedelige" ting, som at du skal skrive ressourceprofil ol.
Specielt din psykiater, har pondus over for din kommune, end sige det er faktisk dit bedste redskab.

Du skal desuden være opmærksom på §100 Merudgifter, det vil du muligvis have ret til, men prøv i første omgang at stikke en finger i jorden inde på ADHD forumet hvad det andgår.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 17:26   #8
Lightlessnes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Lightlessnes er ny på vejen
Oooooorker ikke mere i dag, læser lige jeres svar imorgen....!!

Men ganske kort : Totalt uforberedt sagsbehandler som selvfølgelig ikke havde læst min sag, fordi hun ikke vidste hvor den var.
Men det hele endte med at jeg skal til nogle samtaler med en socialrådgiver, et forløb der tager 3 mdr, men der er lang ventetid. (kan ikke lige huske hvad hun kaldte det)
Sååå ja der går nok et halvt år inden jeg får brev fra dem(min egen vurdering)
Lightlessnes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 18:18   #9
Lightlessnes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Lightlessnes er ny på vejen
Og hun mente ikke at jeg helt undgik en arbejdsprøvning igen, fordi JEG JO VAR BLEVET MERE VOKSEN SIDEN SIDST !!! Hvad f***** skal det lige betyde...
Lightlessnes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 19:27   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Lightlessnes

Thjaeee... hvad mener hun ?

Jeg synes du skulle prøve at huske, hvad der er sagt, derefter skrive et referat,

hvor du stiller spørgsmål ved de punkter, hvor du er i tvivl om, hvad hun mente.

Gad vide hvad hendes svar er på :
Citat:
Og hun mente ikke at jeg helt undgik en arbejdsprøvning igen, fordi JEG JO VAR BLEVET MERE VOKSEN SIDEN SIDST !!!
Så afleverer du det i informationen, husk at få kvittering !

Og husk at bede om kopi, MED kvittering,

OG at få det lagt ind i din sag.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension