K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2008, 09:14   #1
Morten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2008
Indlæg: 18
Styrke: 17
Morten er ny på vejen
førtidspension

har netop modtaget min ressource profil til underskrivning hvor pensionsteamet skriver at alle behandlingsmugligheder er udtømte og der ses ikke nogen mulig hed for at jeg kan blive selvforsørgene og de derfor mener at jeg er berretiget til pension hvor stor er chancen for at den så bliver anerkendt????
Morten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 10:14   #2
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Morten.

Ja det er et godt spørgsmål. Jeg har fornyligt oplevet lige nøjagtigt det du beskriver. Sagsbehandleren var optimist. Men ak, den gik ikke igennem.
Lægekonsulenten syntes der manglede flere lægepapirer. Nu er de papirer fremskaffet og nu er det vente, vente, vente igen.
Nu har jeg søgt efter §17, så inden for 3 måneder skal jeg godkendes eller have afslag.
Jeg synes denne ventetid er meget opslidende.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 10:15   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Morten det kan kun guderne vide, normalt ville man sige at der var en god chance for at du så ville få en pension men intet er sikkert på det område.

Men mon ikke, i hvert fald er din chance bedre end hvis du havde søgt en §17 hvornår skal din sag afgøres ?
  Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 11:12   #4
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Morten

Da jeg blev tilkendt ftp. Var det også min sagsbehandler der indstillede mig med den samme begrundelse som du har fået. Og den gik igennem

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 12:21   #5
Morten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2008
Indlæg: 18
Styrke: 17
Morten er ny på vejen
jeg har selv søgt men det er min sagsbehandler i pensions teamet der har skrevet det og hun skrev at den skulle afgøres på et møde i uge 47 så jeg krydser fingre
Morten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 12:39   #6
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 17
Buffy er ny på vejen
Hvis du har sagsbehandleren på din side, er der en god chance for, at den går igennem. Skal nok krydse for dig også.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 13:39   #7
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
hvor jeg kender det, jeg venter også på svar om min fp er gået igennem, min sagsbehandler og egen læge og medicinsk testcenter ( psykolog og læge) mener også at jeg skal have fp, min sag skulle komme for pensionsnævnet i dec så det er en lang ventetid, hvor man håber og krydser finger.

Så vente vente vente

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 14:46   #8
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Er svaret ikke snarere at førtidspensionen er sikker når man står med den i hånden, og den er underskrevet af pensionsnævnet?

Forstå mig ret; jeg tror ikek en skid på min førtidspension før jeg har set den godkendt
  Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 15:26   #9
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Er svaret ikke snarere at førtidspensionen er sikker når man står med den i hånden, og den er underskrevet af pensionsnævnet?

Forstå mig ret; jeg tror ikek en skid på min førtidspension før jeg har set den godkendt
jo der i har du nok ret, men man håber sku da på at det går ikke? og som sagt så er det vente tiden der er det værste.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 21:08   #10
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 17
popcorn er ny på vejen
Hej Morten
Ikke for at snage , men hvorfor søger du pension-

Er selv sygemeldt på 2 år med stress og depression, og mine udtaelser fra psykriater og psygolog går også på at anbefale en pension, men derfor vil kommunen alligevel have mig jobtrænet til flexjob.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension