Se enkelt indlæg
Gammel 21-08-2017, 11:12   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej ShoutingSeeker

Desværre er § 34 særligt støtte er ikke min spidskompetence. Hvorfor nedenstående ikke konkret giver svar på dit spørgsmål. Men håber det får sat gang i tråden.

Men flg. mener jeg er væsentligt:

1. det er meget vigtigt, at få en konkret udregning fra kommunen (stadig dem, der har sagsbehandlingen trods det er "Ud af DK", som udbetaler) af den særlige støtte i aktivloven udleveret og tjekke om denne beregning er lavet korrekt fra start. Ligeledes skal der vejledes omkr. klage i samme afgørelse.

Citat:
§ 4. Til nettoboligudgiften medregnes for lejere huslejeudgiften efter fradrag af tilskud efter boliglovgivningen....

Stk. 3. Til nettoboligudgiften medregnes endvidere udgifterne til vand, varme, gas, elektricitet, ydelser vedrørende boligindskudslån og andre løbende udgifter, der er knyttet til boligen, idet udgifter til fællesantenneanlæg mv. dog kun medregnes i det omfang, der til boligen er knyttet en ufravigelig pligt til at afholde sådanne udgifter.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=192155

Jeg linker også til flg., som er i mere alm. sprog, vil dog fremhæve flg. som virker til at have voldt problemer for nogle :

Citat:
Den særlige støtte, der udbetales i slutningen af en måned, skal i modsætning til integrationsydelse, uddannelses- og kontanthjælp ikke nedsættes forholdsmæssigt svarende til den periode, hvor borgeren har stået til rådighed i ansøgningsmåneden.
http://www.sociale-rettigheder.dk/forum/post5266.html

2. det er væsentligt at indberette ændringer løbende.

Har du indberettet ændringerne? Og har du modtaget noget brev/mail omkr.
regulering?

Men måske kan andre hjælpe! Der har tidl. været § 34 spørgsmål herinde, har du søgt under søgefunktionen i højre hjørne?

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat