Se enkelt indlæg
Gammel 21-01-2009, 12:52   #1
lakridsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
lakridsen er ny på vejen
Post Ikke kun de fysiske skavanker

Da jeg fik afprøvet om jeg kunne få ftp, lagde jeg mærke til at det IKKE kun var de fysiske skavanker man her lagde vægt på.

Min situation er den at jeg har dårlig ryg, samt er stendanner (nyresten). Det i sig selv ville nok ikke gøre det store udslag, det havde andre ligesom advaret mig imod.

Derfor var det vigtigt for mig også at spille lidt på tangenterne omkring det at være mentalt "syg". Forstået på den måde at jeg vist nok ikke kunne så meget som jeg reelt burde til psykolog prøven, samt konstant at havde hovedpine ved stile spørgsmål. Koncentrationsbesvær osv.

Jeg opfordrer hermed ikke folk til direkte at lyve, men hvis man som i min situation, ville søge alene på mine fysiske mangler, ville jeg ikke komme ret langt, selvom min faktiske situation er den at jeg IKKE har kræfter/styrke til at bestride nogen former for alm arbejde, ej heller flex/skåne.

Derfor så jeg mig nødsaget til at fremstille mig selv en smule dårligere rent psykisk end jeg rent faktisk var. Man kan kalde det manipulation, eller snyd, jeg kalder det at forøge mine chancer for at den reelle chance jeg har ret til fremfor at blive erklæret egnet til arbejde uden reelt at være det.

Som en af mine venner sagde til mig: "man får ikke pension i dag, hvis man er i stand til at skubbe til en småkage med næsen" det fortæller jo lidt om hvor svært (og til tider ret unfair systemet er i dag) at få sin sag ført igennem.

Til slut skal jeg fortælle at jeg til sidst fik tilkendt min ftp.
lakridsen er ikke logget ind   Besvar med citat