Se enkelt indlæg
Gammel 02-01-2013, 22:37   #42
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Her i dec. sendte de brev ud til alle førtidspensionister med en liste, hvor der forklaredes, hvornår man IKKE er reelt enlig.
Den var lang.
Jeg kan ikke lige huske alle de punkter, men en var, at hvis man købte ind sammen med nogen, så er man ikke enlig.
Jeg tror jeg ville brygge et svar sammen til sådan en henvendelse.
Hvad med:

Til Xxxxx Kommune

Mange tak for jeres henvendelse vedr. enlige/ikke enlige pensionister.
Jeg har med stor interesse læst skrivelsen flere gange, jeg vil jo så nødigt gøre noget forkert, det kunne jo blive ganske ubehageligt, om en af mine naboer fik mistanke om noget, som der ikke er belæg for.

Men selvom jeg nu har læst jeres fine skrivelse flere gange, så synes jeg ikke, at det fremgår tydeligt, om enlige pensionister f.eks. har lov at færdes på gaden i myldretiden. Når mennesker færdes så tæt sammen vil der jo nemt kunne opstå en misforståelse, om man er i følgeskab med en af de andre, eller om man tilfældigvis er på det samme sted på samme tid.

Ej heller synes jeg det fremgår tydeligt, om enlige pensionister må indånde den samme luft som andre, her vil der jo også nemt kunne opstå misforståelser.

Jeg ser frem til, at modtage en uddybelse af hvad enlige pensionister gerne må, uden risiko for, at blive beskyldt for socialbedrageri.

Med venlig hilsen Vovse, enlig førtidspensionist.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat