Se enkelt indlæg
Gammel 03-11-2015, 21:49   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
I rehabiliteringsteamet sidder blandt andet folk med faglig viden angående f.eks. sygdomme.
Han vil have at nogen sager ikke skal forbi dem. Så vurderingen alene ligger ved kommunen. Tror IKKE det er godt. Sagsbehandlere har det med at "smide papirer væk" fra behandlere, og vurdere folk raske. Så det bliver nok bare værre.
Der står også i artiklen: "Men Jørn Neergaard Larsen understreger, at lovforslaget samt regeringens linje er klar: Der skal stadig arbejdes på, at færre personer skal tildeles førtidspension"
Så tror nærmere han vil udenom rehab teamet, for at have færre læge-øjne på sagerne...

Der står videre: "I aftalen for fordelingen af satspuljen for 2016 er det besluttet at afsætte 48,8 millioner kroner på at forbedre kvaliteten i ressourceforløbene.

»Jeg kan se på antallet af borgerhenvendelser til alene til mig selv og i pressen, at der i visse kommuner har været en række sager, som jo ikke har været succesrige. Det er jo sager, hvor borgere giver udtryk for, at de har en meget negativ oplevelse af, hvad det er, de er blevet mødt med i tilknytningen til ressourceforløb. Hvis det er situationen, begrænser man jo allerede der effekten af ressourceforløbet,« siger beskæftigelsesministeren."

Så lyder som om han ikke mener at folk var for syge til ressourceforløb. Han mener derimod, at forløbene bare ikke var gode nok...
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat