Se enkelt indlæg
Gammel 02-09-2013, 21:25   #102
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og ja, jeg må løbende overveje hvad jeg gør - børn er jo børn og vil gerne være med i det hele, så jeg skal vælge mine kampe. Det falder ikke i god jord at de ikke må gå med hunden, og da den jo netop ikke er en robot men et levende væsen, så kan den ''fornemme'' mig nok så meget, men det hjælper lige fedt hvis jeg er i lejligheden og ungerne er på nede boldbanen med hunden
De skal være gamle nok til at forstå, det er en servicehund og ikke en social hygge hund de kan rende rundt og lege med nede på græsarealerne, som de jo gør med de hunde de passer/lufter. Og den forskel kan de ikke rumme endnu.
Er der nogle regler vedr. servicehund, der forbyder, at andre lufter hunden?

Jeg synes jeg kan mindes noget om en, der havde en førerhund, hvor hjemmehjælperen plejede, at lufte hunden, men pludselig ville kommunen ikke betale for hundeluftning, hvorpå nogle frivillige lavede en ordning hvor de skiftedes til, at lufte hunden.

En servicehund skal vel også have et frikvarter.

Ejeren kan jo også blive syg, og hvordan bliver hunden så luftet?

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Da vi snakkede om servicehund, var de allerede oppe og toppes om, HHVEM den skulle sove hos, HVEM der skulle gå med den, HVEM der skulle give den mad, og HVEM der skulle lære den HVAD
Så skærer mor'en vel "bare" igennem, og laver reglerne.

Hos os vil knægten rigtig gerne sove sammen med vovse om natten, det er også prøvet, og min erfaring er, at max. 2 timer efter at vi er gået i seng, så står vovse og vil op i min seng.

Og jeg gider altså ikke, at få min nattesøvn forstyrret, når det ikke er nødvendigt, så vovse sover hos mig.

Men til gengæld, så kommer vovse spurtende når jeg siger godmorgen til knægten, og så bliver der nusset til den store guldmedalje.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat